Dakota gekraakt onder viaduct A44 bij Kaag...

Ik lees hier dat het koekebakkers, eikels etc. zijn en inderdaad verdienen ze hier geen schoonheidsprijs mee ! Maar slaan we niet een heel klein beetje door.

--

Dat zijn wij "jongens/meisjes van de luchtvaart" toch wel gewend.
Ik vraag me eerder af waarom men met dit soort kisten gaat slepen ? Koester die dingen en laat ze staan waar ze staan.

Nou, wij in de luchtvaart zijn wel wat gewend maar er is een groot verschil. Dit paste niet, transport was te breed, en toch proberen ze het, dat is een echte fout en nooit goed te praten. Als er 20cm ruimte was en de bestuurder maakt een stuurfoutje vind ik dat menselijk, treurig maar kan gebeuren.
Dit vertalen naar de luchtvaart vind ik onder je MDA zakken omdat je denkt toch wel recht voor de baan visual te komen, of landen op een baan die 500meter te kort is maar denken ik rem wel wat harder
 
Last edited:
ach hoe je het ook bekijkt, transporteur is verantwoordelijk en een degelijk bedrijf zou ook de route moeten controleren, kijk maar eens het traject wat bewandeld was om de b747 naar lelystad te krijgen... anyway, mogelijk dat een restaurateur het nu erg druk gaat krijgen.
 
Op Lelystad wordt de volgende Dakota in gereedheid gebracht om getransporteerd te worden als decor in de musical 'Soldaat van Oranje'.
Aviodome houdt het vervoer in eigen hand om te voorkomen dat opnieuw een DC-3 onnodig wordt vernield. Met de daarvoor noodzakelijke demontage van de kist is gestart:

dsc03652.jpg


Voormalig directeur Harry Smits van het museum Bevrijdende Vleugels in Best is daar overigens niet meer welkom: museumeigenaar Roland van Pelt verwijt hem dat hij een slecht contract had afgesloten met de musicalproducent die het vliegtuig wilde lenen:


http://www.nu.nl/binnenland/2334686/oud-directeur-museum-niet-meer-welkom-ongeluk-dakota.html
 
Je kan je uberhaupt afvragen of het handig is een 'gaaf' exemplaar ter beschikking te stellen voor een theaterproductie. Een kist wordt er niet beter van en moet gekoesterd worden.

Ik ken het contract niet, maar als het niet duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is dan heeft de persoon/jurist in kwestie zijn werk niet naar behoren gedaan. Het eerste wat ik leerde bij het vak 'contract maken' was dat een contract helder alle begrippen definieert en niets aan interpretatie onverlaat.

Ben benieuwd hoe het afloopt!
 
Erg slim dit, het was een truc de la truc van "De soldaat van Oranje". Die denken: Laten we ff een oude dakota de prak in rijden, dan komen wij volop in het nieuws.. En ja hoor het is ze gelukt; Iedereen weet nu van de musical. Het was nog altijd goedkoper reclame maken dan met tv-reclame's etc. van meer dan een miljoen euro. Trouwens die wasted dakota staat nu op Marine vliegkamp Valkenburg, helemaal verlaten..:'(
 
Last edited:
Overr de musical zelf trouwens, ik ben er van de week geweest enook al ben ik geen musical fan, maar ik zou iedereen aanraden erheen te gaan. Echt een geweldige voorstelling :D
 
B767-300ER,

Ik ben er ook geweest, en ik kan het beamen, ECHT heel vet! Was voor mij de eerste keer naar een musical, dussssssss dit is voor mij de standaard :)
 
B767-300ER,

Ik ben er ook geweest, en ik kan het beamen, ECHT heel vet! Was voor mij de eerste keer naar een musical, dussssssss dit is voor mij de standaard :)

Ga je nog veel tegenvallers krijgen ;)
Ben er zelf ook geweest en erg leuk!
 
Ik hou niet van Musicals
Dit was in 2 woorden goed en geweldig.!!

Met mijn beknopte geest kan ik me het bijna niet voorstellen (ja ik heb er een paar gezien en boehoe). Toneel kan nog, maar dat gezing de hele tijd...
 
J.R.

Beknopte geest of niet:
Neem de moeite en ga erheen, morgen nog!.
Ook ik stond echt versteld en ik haat (oprecht) zang in musicals! Maar dit...
zang is niet belangrijk in deze. Het verhaal is goed, de manier waarop is briljant!

Morgen is Vandaag!
 
Een goed begin is het halve werk. Maar wat te maken met een slecht begin?
Een slecht begin was het toen Chaseplane en ik bij Valkenburg de parkeerplaats opdraaiden en daar de gekraakte Dakota zagen staan.
Auto geparkeerd (10 euri) en op naar the place to be om de voorstelling Soldaat van Oranje te zien. Drie uur lang genoten van het schitterende decor (echt heel knap), de veelal sterke muziek (terwijl ik absoluut niet van opera houd) en het schitterende spel (waarin heel veel facetten werden belicht van het drama van een oorlog, soms heel aangrijpend, soms ook met leuke humor).
Zoals enkele anderen voor mij al schreven: goed, geweldig, briljant, een aanrader, ga er morgen nog heen!
http://www.soldaatvanoranje.nl/
Toen we helemaal onder de indruk terug naar de auto liepen viel onze blik opnieuw op de gekraakte Dakota die, nu het eenmaal donker was, schitterend werd aangelicht. Ik denk zo maar dat Chaseplane ons nog wel gaat verrassen met een foto.
Hopelijk zullen we eens, kijkend naar die foto, kunnen zeggen: wat was die Dakota er slecht aan gtoe maar wat is ie nu weer mooi!
NB: Ook het decor met de Dakota (die andere dus) was ge-wel-dig!
 
Last edited:
Môge!

Het is musical ipv opera ;)

Maar B747, ik ben het helemaal met je eens vwb de voorstelling. echt geweldig en een must-see!

Ik deel de mening over de gekraakte dakota niet, maar toen ik aankwam was het al donker, dus ik heb een ander beeld gezien als jullie. Bij het aanrijden over de langsingsbaan was de baan verlicht alsof hij in gebruik was en de dakota ook mooi voorzien van licht, ik kreeg de rillingen op mijn rug toen ik aankwam. Totaal anders als bij daglicht dus!.
Alleen 10 euro voor een parkeerkaartje, ik was aanzienlijk minder kwijt!!

Morgen is Vandaag!
 
Ook even afgevinkt.
Fantastisch spektakel met een hoofdrol voor het podium / de podia.
Vond het geluid niet spectaculair, maar het geheel is zeker een aanrader.
Ik had een deal gesloten met stella: mocht gratis parkeren, maar moest wel 10 euro extra betalen voor het kaartje!:kiss:;)
 
Back
Top