Steward gaat uit z'n dak

Flyburg

New member
copied van een ander forum:

Airline Steward at JFK Pulls Emergency Chute, Flies Coop



By JONATHAN DIENST, PEI-SZE CHENG and HASANI GITTENS

Updated 6:36 PM EDT, Mon, Aug 9, 2010

A flight attendant ran out of patience on a plane that just landed at JFK on Monday afternoon, so he allegedly cursed a blue streak over the p.a. system, grabbed some beers, pulled the emergency chute, slid down and ran from the plane, sources said.
Jet Blue employee Steven Slater was working on Flight 1052 from Pittsburgh to Kennedy Airport, which landed at around 12 p.m., when he got into a verbal altercation with a passenger, law-enforcement sources said.
Following a heated exchange, the flight attendant told off the entire plane on the public address system, activated an emergency chute near the back of the plane and jumped down the evacuation slide and ran for it.
The argument began when one of the 100 passengers on the flight, got up early to get her luggage from an overhead compartment, according to sources. Slater told the passenger to sit back down -- but, as he approached, the woman continued to pull her belongings down and struck him in the head with her bag, authorities said.
Slater asked for an apology but the woman cursed him out, saying in effect "go f--k yourself" and calling him a "mo-fo," according to law enforcement sources who are still sorting out the specifics. Then Slater got on the flight's announcement system and allegedly cursed out everyone on the plane -- especially the person who mouthed off to him, according to law enforcement sources.
When his tirade was through, he then took a some beers from the galley and pulled the emergency chute and slid off the Embraer 190 plane. According to police sources, he threw his luggage down first and said something to the effect of "there goes 28 years," before he took the plunge.
After getting down the slide, Slater took off into the terminal, law-enforcement sources said.
Slater was later arrested at his home in Belle Harbor, Queens by Port Authority officials. He was found by police in a sexual embrace with his partner, sources said.
The steward was "having a bad day," sources said.
He is being charged with 2nd-and 4th-degree criminal mischief, 1st- and 2nd-degree reckless endangerment and criminal trespass in the 3rd degree, according to a spokeswoman for Queens DA Richard Brown. Slater faces up to 7 years in prison if convicted.
No one was injured in the incident. JetBlue, in a statement, added, "At no time was the security or safety of our customers or crewmembers at risk."


Briljant, gewoon briljant, de tegenwoordigheid van geest om toch noch even een paar biertjes mee te nemen!! Als je gaat, ga dan goed!!

Heb een half uur op de bank liggen lachen.
 
Ik zag hem gisteren ook al op Nu.nl staan. Maar ja, in de trein op een telefoon... niet helemaal de manier waarop ik het hier op het forum geprakt krijg.
 
Haha tsja, ik moet zeggen dat ik het inderdaad een geniale actie vind om het bier mee te nemen. Of het nou een verstandige, weloverwogen beslissing was laat ik maar even in 't midden, daar weet iedereen het antwoord wel op ;)
 
He was found by police in a sexual embrace with his partner, sources said.

Oftewel, in een andere man, anders had het zo echt niet in het stuk gestaan.
 
Oftewel, in een andere man, anders had het zo echt niet in het stuk gestaan.

Nou en!! Mooi toch....who cares!

Als je dan toch ontslag neemt dan hoort dit wel in de top tien.

Tegen de paxen "fcuk you all, deploy the slide, neem nog een paar biertjes mee op kosten van de baas en je gaat naar huis om je boyfriend eens goed te grazen te nemen.

In één woord "respect"

Ik krijg de scene maar niet uit m'n hoofd en lach elke keer tot ik tranen in m'n ogen heb (zal wel aan mij liggen :)).
 
Het maakt mij niet uit, ookal omhelsde hij z'n babypanda, maar die Amerikanen zijn stom dat ze het zo opschrijven.
 
7 jaar gevangenisstraf voor een scheldpartij, het stelen van een paar biertjes en illigaal van de glijbaan afgaan? Is dat niet een beetje overdreven?
 
Hoe zat het ook alweer met zo een glijbaan... Het was dacht ik niet zo dat je die zo weer even opvouwt en terug in zijn hok propt...

Er zal wel een compleet nieuwe moeten worden gemonteerd en tja... liggen die dingen gewoon op de plank op ieder vliegveld?

Kortom ik denk dat de kosten van deze actie aardig oplopen.

Aan de andere kant heb je gelijk. Zeven jaar cel? Het lijkt me logischer om gewoon de kosten op hem te verhalen en het daarbij te laten. (Als de passagier echt irritant was mag de man van mij een lintje krijgen voor het feit dat hij de overige passagiers heeft proberen te beschermen tegen de idioot.)
 
Lijkt me dat het probleem eerder is dat de autoriteiten zeggen dat hij de passagiers potentieel in gevaar brengt doordat de kist met (waarschijnlijk) minder dan minimum crew achterblijft. Als er dan iets gebeurt en de kist moet geëvacueerd worden heb je een probleem.
 
dash8pilot said:
Lijkt me dat het probleem eerder is dat de autoriteiten zeggen dat hij de passagiers potentieel in gevaar brengt doordat de kist met (waarschijnlijk) minder dan minimum crew achterblijft. Als er dan iets gebeurt en de kist moet geëvacueerd worden heb je een probleem.

Ach, hij had de slide er alvast uitgegooid, dus dat scheelt weer :).

Ik vermoed dat het te maken heeft met het onnodig in levensgevaar brengen van afhandelingspersoneel op het platform. Zo'n slide deployment heeft in het verleden wel eens vaker mensen omgebracht (armed deur opendoen met gate attached bijvoorbeeld). In dat licht is zo'n eis niet eens zo verwonderlijk.
 
De strafteis is eenvoudig te berekenen:
1 glijbaan en een 6-pack bier, maakt 7 jaar ;)

Ik vind 7 jaar wel een hele zware straf. En als hij de heeft uitgezeten, dan lijkt het me lastig nog ergens a/d bak te komen ... dus het blijft dan niet bij 7 jaar.
 
Gewoon praktisch hoor, maar als luchtvaart maatschappij zou ik deze man toch al niet meer aannemen. Nogmaals, het kostenplaatje van even een slide deployen lijkt mij best aanzienlijk. Het zou mij niet verbazen als door dat grapje een vlucht of zelfs meer dan een vlucht met dit toestel niet uitgevoerd kon worden. Dat is best wel even kassa, nog afgezien van de directe kosten.

Ik hoef iemand die mij zomaar even op dit soort kosten jaagt, echt niet in dienst te hebben.
 
Kennen we die druppels in de emmer nog? Die beste man heeft 28 jaar dienst gedaan. Ik weet niet op Jetblue een beetje op RYR lijkt in de cabine, maar de jongens en meisjes achterin hebben heel wat te verduren. Afhankeljk van de ondersteuning van de maatschappij valt dat niet altijd mee.
Ik kan me voorstellen dat als je dan op een "bad day" ook nog ff met een tas op je hoofd geramd wordt dat je het dan "even verliest".

7 jaar cel voor in het gevaar brengen van personen is niet aa de orde want "JetBlue, in a statement, added, "At no time was the security or safety of our customers or crewmembers at risk." Als je dat direct durft te roepen moet je er die man ook niet voor vervolgen.
OK, hij jaagt de mij. op kosten. Verhalen is niet nodig, meestal zijn bedrijven voor schade door employees verzekerd. Tee, biscuits, en maak het maar goed in de volgende 12 jaar tot je pensioen. Eventjes een shrink erop, klaar is kees. Beetje meer respect voor de frontline mensen mag wel.
 
JC said:
7 jaar cel voor in het gevaar brengen van personen is niet aa de orde want "JetBlue, in a statement, added, "At no time was the security or safety of our customers or crewmembers at risk." Als je dat direct durft te roepen moet je er die man ook niet voor vervolgen.
OK, hij jaagt de mij. op kosten. Verhalen is niet nodig

Niet van de klanten noch de crew, maar wel van het afhandelingspersoneel op het platform. Dat is ook de aanklacht, niet van jetblue maar van het openbaar ministerie. Met 3000 psi is dat een dodelijk wapen als je je aan de verkeerde kant ervan bevindt. De kosten waren overigens 25000 dollar. Hij is op borgtocht vrij ondertussen, meer details en correcties op het verhaal hier:
http://www.nbcnewyork.com/news/loca...lls-Emergency-Chute-Flies-Coop-100286494.html
 
Niet dat ik de actie wil goed praten, maar als ik mensen soms tegen cabin crew, buschauffeurs, conducteurs, en dergelijke hoor 'praten' dan is het bijna bewonderenswaardig dat er niet een keer eentje is die de asociale passagier niet meteen 10000 volt geeft!

Aardige mensen ... ;)
 
Back
Top