FOLBERTS
Active member
Ik zou eerst gaan kijken bij Peet Air en dan beslissen. Ik zou niet weer eerst me ergens aan commiteren om daarna tot de conclusie dat het ergens anders prettiger voor jou is.
Maak een praatje met Ton die de zaken voor Peet Air regelt. Ik zou graag iets meer betalen voor een Super Dimona. Niets mis met Scheibes en vliegen is vliegen, maar een Dimona is een modernere kist dan een Scheibe en als je ooit SEP wilt halen op bijv een Katana dan is de overstap eenvoudig, omdat de cockpit layout nagenoeg identiek is.
Check even alle details over de opleiding voordat je met wie dan ook gaat vliegen.
In het algemeen: Vraag wat voor instructeur je lesgeeft, een RFI of een FI. Het is lullig als je niet alle uren mag meetellen als je je PPL wilt halen omdat je instructeur RFI was.
En het verhaal dat je beter eerst RPL kan doen, zou ik ook nog eens overdenken. Ik ken de argumenten en het is niet zo dat het onzin is, maar ook hier zijn er twee kanten aan de medaille. Het idee is dat je daarna zelf mag vliegen en daarna PPL kan doen. Met wat pech kan je de zaken die je jezelf dan verkeerd hebt aangeleerd afleren en ben je per saldo meer uren kwijt. Twee keer examen voorbereiden..... Jij liever dan ik.
Als je eerst PPL haalt moet je twee keer voor afgifte van je brevet betalen: 500+ euro per keer. Daar kan je bijna 6 uur van vliegen?! Dus als er te kiezen valt, meteen PPL doen!!!!!
Ik ken S&T en dat is een professioneel bedrijf waar je tegen een redelijk tarief een kist kan huren. Polder heb ik nooit gevlogen maar heb ze wel een aantal keren gesproken. Klantvriendelijk is het best passende woord bij Polder. Zelden zo netjes geholpen met mijn vragen. KLM heeft prachtige kisten tegen een redelijk tarief. ACHA ben ik lid van en heb het er naar mijn zin.
Tot slot: Orienteer je goed voordat je je ergens vastlegt.
Maak een praatje met Ton die de zaken voor Peet Air regelt. Ik zou graag iets meer betalen voor een Super Dimona. Niets mis met Scheibes en vliegen is vliegen, maar een Dimona is een modernere kist dan een Scheibe en als je ooit SEP wilt halen op bijv een Katana dan is de overstap eenvoudig, omdat de cockpit layout nagenoeg identiek is.
Check even alle details over de opleiding voordat je met wie dan ook gaat vliegen.
In het algemeen: Vraag wat voor instructeur je lesgeeft, een RFI of een FI. Het is lullig als je niet alle uren mag meetellen als je je PPL wilt halen omdat je instructeur RFI was.
En het verhaal dat je beter eerst RPL kan doen, zou ik ook nog eens overdenken. Ik ken de argumenten en het is niet zo dat het onzin is, maar ook hier zijn er twee kanten aan de medaille. Het idee is dat je daarna zelf mag vliegen en daarna PPL kan doen. Met wat pech kan je de zaken die je jezelf dan verkeerd hebt aangeleerd afleren en ben je per saldo meer uren kwijt. Twee keer examen voorbereiden..... Jij liever dan ik.
Als je eerst PPL haalt moet je twee keer voor afgifte van je brevet betalen: 500+ euro per keer. Daar kan je bijna 6 uur van vliegen?! Dus als er te kiezen valt, meteen PPL doen!!!!!
Ik ken S&T en dat is een professioneel bedrijf waar je tegen een redelijk tarief een kist kan huren. Polder heb ik nooit gevlogen maar heb ze wel een aantal keren gesproken. Klantvriendelijk is het best passende woord bij Polder. Zelden zo netjes geholpen met mijn vragen. KLM heeft prachtige kisten tegen een redelijk tarief. ACHA ben ik lid van en heb het er naar mijn zin.
Tot slot: Orienteer je goed voordat je je ergens vastlegt.
Last edited: