Vliegen in Kroatië - waar c172 te huren?

Flake

New member
Binnenkort ga ik met mijn familie voor een paar weken op vakantie in Kroätie, naar het eiland Krk. Het vliegveld Rijeka ligt op dit eiland, maar ik kan na uitgebreid zoeken op internet geen links vinden naar een vliegclub of vliegschool aldaar. De officiele website vermeldt wel dat er "sight seeing flights" mogelijk zijn, maar daar is verder geen link of informatie over te vinden.
Wel vind ik (op ca. 2.5 uur rijden van Krk) Vrsar airport waarbij North Adria Aviation ook C172 heeft die je kunt charteren (prima, ik zou toch niet zonder instructeur willen vliegen).

Heeft iemand van jullie ervaringen met vliegen in Kroatie op een van de genoemde velden? En waar mogelijk contactinformatie voor de betreffende vliegschool / vliegveld?
 
En Zadar? Daar staan een klein aantal Cessna's, en als je met de goede maatschappij vliegt land je daar toch al ;)
Lufthandsa heeft daar zijn vliegschool (Intercockpit). Wie niet waagt...
Alhoewel, je zult wel met de auto gaan.
 
Zadar

Zadar

Hmmm, Zadar is zo'n 3.5 uur rijden vanwaar ik zit (Krk). Mijn vrouw begint nu al moeilijk te kijken :)
Dan is Vrsar net wat dichterbij.
 
Vrsar

Vrsar

Net terug van een lang weekend Kroatie.
Geland op Vrsar. Leuk klein veldje met een paar oudere C172, en wat para bewegingen. Verder niet veel te doen.
De baas van het veld / norh adria aviation was met wat toeristen aan het vliegen.
Dus een kist charteren met een instructeur zou dus moeten kunnen lijkt me

Wel een hele mooie omgeving om te vliegen

Blue skies
 
Binnenkort ga ik met mijn familie voor een paar weken op vakantie in Kroätie, naar het eiland Krk. Het vliegveld Rijeka ligt op dit eiland, maar ik kan na uitgebreid zoeken op internet geen links vinden naar een vliegclub of vliegschool aldaar. De officiele website vermeldt wel dat er "sight seeing flights" mogelijk zijn, maar daar is verder geen link of informatie over te vinden.
Wel vind ik (op ca. 2.5 uur rijden van Krk) Vrsar airport waarbij North Adria Aviation ook C172 heeft die je kunt charteren (prima, ik zou toch niet zonder instructeur willen vliegen).

Heeft iemand van jullie ervaringen met vliegen in Kroatie op een van de genoemde velden? En waar mogelijk contactinformatie voor de betreffende vliegschool / vliegveld?

Slovenie/Portoroz ligt ongeveer 2,5 uur van Krk:

Krk <-> Portoroz


http://www.portoroz-airport.si/

http://www.solinair.si/eng/

Lekker 's avonds met de misses uit eten :angel:


Of het betere google werk: Air Albatros
 
Back
Top