Stand van Zaken deel 31

Status
Not open for further replies.
Nu weet ik ook waarom ik al bijna 3 weken wacht op de uitslag van de SOL.

Ze zijn op vakantie haha!

Had het wel fijn gevonden als ze dat even gemeld hadden, maarja.
 
hey jongens (en meiden)

Post hier van het zonnige Suriname! sjawel!
Shooter bedankt voor het overnemen van de SvZ.
Was helemaal vergeten dat ik die nog had:p
Uhhmm ik schijn iets gemist te hebben want ik hoor februari-klas komt eraan?
Iig goed nieuws voor sommige voor ons
Ik wil hierbij nog Maverick322 in het speciaal en de rest suc6 wensen;)..

ciao

Zero
 
Hey zero, tijd niets van je gehoord. Hoe is het met jouw SOL/eindgesprek afgelopen?

Nu je toch over de SvZ begint: kan iemand hem weer van mij overnemen? Vanaf volgende week zit ik op de KMA dus zal niet veel tijd meer hebben om hier wat te doen.
 
Nu weet ik ook waarom ik al bijna 3 weken wacht op de uitslag van de SOL.

Ze zijn op vakantie haha!

Had het wel fijn gevonden als ze dat even gemeld hadden, maarja.

Heb je al wat gehoord??
Zo niet, is je ook verteld hoelang ze op vakantie zijn? Mij werd ook zoiets gezegd inderdaad en wacht ook nog op een berichtje.:)
 
Ik las het in een ander topic en daarin werd gezegd dat je bij je eindgesprek te horen zou krijgen of je in P1, P2 of P3 (categorieën qua opleidbaarheid) bent ingedeeld.

Klopt dit? Zo ja, bij mij is dit niet gebeurd dus dan moet ik nog even bellen...
 
Ik las het in een ander topic en daarin werd gezegd dat je bij je eindgesprek te horen zou krijgen of je in P1, P2 of P3 (categorieën qua opleidbaarheid) bent ingedeeld.

Klopt dit? Zo ja, bij mij is dit niet gebeurd dus dan moet ik nog even bellen...

Ik heb ook niet te horen gekregen in welke categorie ik ben ingedeeld, maar ik wist voor het eindgesprek al wel dat ik aangenomen was. Misschien dat ik het daarom niet te horen heb gekregen aangezien het niet meer relevant was.
 
Ik heb ook niet te horen gekregen in welke categorie ik ben ingedeeld, maar ik wist voor het eindgesprek al wel dat ik aangenomen was. Misschien dat ik het daarom niet te horen heb gekregen aangezien het niet meer relevant was.

Lijkt me een 1tje dan, en zal s89 wel in 2 vallen aangezien hij in oktober mee loot (toch !?)
 
ja ik deed uberhaubt niet meer mee voor augustus...
maar maverick of silent-d weten jullie of je dit dus wel te horen zou moeten krijgen?
 
Ik ben natuurlijk al lekker aan het leren voor mn GVSS! kan iemand mij eventjes helpen? Er staat in de blauwe bijbel/het blauwe boekje dat je bij je take-off met 65 knopen naar 75 knopen moet gaa d.m.v. je neusstand...

maar je neusstand moet 7,5 graden pitch zijn om op te stijgen? bedoelen ze niet dat je iets vermogen bij moet geven? want je stijgt op met ongeveer 2600 rpm om 65 knopen te krijgen, moet dit verhoogd worden?

please help?:D

kay
 
@ Stickstof, tja je moet altijd onthouden dat je je snelheid regelt met de neusstand en de klimsnelheid met het vermogen.

Bij take-off klim je dacht ik met 700 ft/min (correct me if I'm wrong) en 'normaal' klim je met 500ft/min dus in de start heb je meer vermogen nodig om die 700 te halen. Achterin dat boekje staat volgens mij een lijstje met de powersettings en daar zie je het verschil in klimmen tussen de take-off klim en klimmen tijdens de vlucht! Veel succes met leren en vliegen alvast! (En niet vergeten er een beetje lol in te hebben) :airforce:
 
@Stickstof, onthoud wel 1 ding, en dat is dat je tijdens je initiële klim (T/O climb) nooit minder throttle geeft. Je wilt namelijk tijdens een T/O klimmen en gaat dat iets te snel, dan ben je gewoon eerder boven (ik geloof 2000ft). Overigens is de 65kts weliswaar de roteersnelheid, maar zal tijdens het pitchen naar 7,5 graden de snelheid nog verder toenemen naar uiteindelijk ongeveer 75kts.

edit: Hoelang moet men ongeveer wachten tussen het ontvangen van het sol-boekje en gebeld worden voor een afspraak, want k heb het boekje al begin juli gehad
 
jongens kan iemand mij nou vertellen of je in je eindgespek te horen zou moeten krijgen in welke 'eindcategorie' je bent ingedeeld?
 
jongens kan iemand mij nou vertellen of je in je eindgespek te horen zou moeten krijgen in welke 'eindcategorie' je bent ingedeeld?

Na m'n PO1 heeft de begeleider mij verteld dat je een nummer 1,2 of 3 werd(aan het eind van je selectietraject)..Ze vullen de klassen eerst met de 1'tjes en dan eventueel als er plek is 2 of 3'en.
Ik vroeg aan hem of je dit ook zelf te horen zou krijgen en hij verzekerde me dat je het te horen kreeg..

Ik denk dat dit dan tijdens je eindgesprek verteld wordt?
 
Ga er maar met grote zekerheid van uit dat wanneer je niet in de eerste groep zit dat je weinig tot geen kans hebt.... Dat zijn de tijden het is niet anders.
 
jongens kan iemand mij nou vertellen of je in je eindgespek te horen zou moeten krijgen in welke 'eindcategorie' je bent ingedeeld?

Tijdens mijn eindgesprek kreeg ik het te horen, wel pas nadat ik het gevraagd had.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top