Geloof afstaan

Soar123

New member
Hey,
afgelopen week hoorde ik dat als je piloot wilt worden je bij sommige maatschapijen je geloof moet afstaan, bijvoorbeeld moslims. Natuurlijk begrijp ik dat je niet opeens christen moet worden ofzo, maar dat je bepaalde dingen van een dergelijk geloof zou moeten afstaan.

klopt dit?

ciao
 
Last edited:
Je geloof mag je wel houden, maar of dat erg is betwijfel ik.

Op het moment van solliciteren heb je je ziel al verkocht aan de bank.
 
Je geloof mag je wel houden, maar of dat erg is betwijfel ik.

Op het moment van solliciteren heb je je ziel al verkocht aan de bank.

Scherp!

Soar, zoals je weet leven we niet in een perfecte wereld, maar dit is natuurlijk grote onzin.
 
Het maakt niet uit wat voor werk je doet, waar je dat doet of welk geloof je aanhangt: ieder weldenkend mens zou direct moeten stoppen met die onzin.
 
Het maakt niet uit wat voor werk je doet, waar je dat doet of welk geloof je aanhangt: ieder weldenkend mens zou direct moeten stoppen met die onzin.

Met een geloof bedoel je? Men zegt niet voor niets.. "Ik geloof":biertje: Maar je hoeft er niet bang van te zijn dat ze dit bij maatschappijen zullen verbieden! Hier in het Midden-Oosten hebben we meer als 90 nationaliteiten in de cockpit en denk dat je dan wel ongeveer elk geloof in de wereld tegenkomt.
 
Naja, in de islam mag je toch geen rente betalen? Hoe gaat dat dan wanneer je een lening wilt afsluiten voor een vliegopleiding?
 
Islamitische banken hebben verschillende financieringsvormen ontwikkeld die voldoen aan de eisen van de islamitische regels. Aan consumenten kunnen renteloze bankrekeningen worden aangeboden. Een ander voorbeeld is de zogenaamde halalhypotheek

Werkelijk te kansloos en te hypocriet voor woorden.
Net zolang met woorden en constructies peuteren todat het wel "mag".
Uiteindelijk is het allemaal hetzelfde.

afgelopen week hoorde ik dat als je piloot wilt worden je bij sommige maatschapijen je geloof moet afstaan, en dan heb ik het over moslims

Officieel op papier zal dat nooit een eis zijn.
Onofficieel kunnen ze alles doen natuurlijk.
Als er besloten is om je niet aan te nemen zal je er nooit achter komen wat de ware reden is.
Kan van alles worden gezegd: te weinig total time, geen time on type, geen type rating, geen jet ervaring, geen heavy ervaring, geen internationale ervaring, whatever.
Niemand zal tegen je zeggen dat je niet bent aangenomen omdat je moslim bent of Christen of buitenlander.

Kende ooit een Engelse Sikh http://en.wikipedia.org/wiki/Sikhism die de hoop had bij British Airways te worden aangenomen.
Voor zijn geloof droeg hij zijn lange haar in een tulband en zijn baard ingepakt.
Veel succes ermee.

Voorbeeldje in een andere bedrijfstak:

Following 9/11, reactionary “no turban” policies were instated with discriminatory effects on the Sikh community. In 2002, Amric Singh filed suit against the New York Police Department (NYPD) who would not allow him to wear his turban, with the case resolved over two years later in favor of Singh and the Sikh community. Just this past year, subway train operator Kevin Harrington (Sat Hari Singh Khalsa) filed suit against the New York City Transit (NYCT) who had ordered him to stop wearing his turban or be demoted in his job, despite a 23-year career as a train operator wearing a turban.

2_Amric%20Singh.JPG
 
Je geloof afstaan zullen 'normale' maatschappijen niet eisen. Tenminste, ik heb er nog nooit van gehoord. Dat er mensen niet worden aangenomen omdat ze moslim, zwart, vrouw, dik, homo, punker of wat dan ook zijn is gegarandeerd waar. Ze zullen het niet zo uitspreken maar zullen een andere reden geven zoals imo apita hierboven al zegt.
Wat een maatschappij wel kan doen is eisen dat jij op een bepaalde manier met je godsdienst omgaat. Je kan bijvoorbeeld niet altijd bidden op het tijdstip dat jij wil. Je zal moeten vliegen op de heilige dag, of dat nou vrijdag, zaterdag of zondag is. Religieuze symbolen zijn vaak niet toegestaan bij het uniform. Als jij vrouwelijke collega's niet normaal kan behandelen wordt omgang met stewardessen moeilijk. Als jij homo's niet als volwaardig beschouwd zal je vast niet op je plek zijn bij veel maatschappijen. Iedereen die gelovig is moet met dit soort zaken op zijn eigen manier omgaan. Als je een beetje flexibel bent is dit volgens mij geen enkel probleem.
 
Voor zijn geloof droeg hij zijn lange haar in een tulband en zijn baard ingepakt.

Een Sikh pakt alleen zijn haar in, daar beginnen ze al mee als het haar van de jongetjes begint te groeien, en het haar wordt niet geknipt.
De baard word niet ingepakt.
 
Definitie van "Inpakken" volgens woorden-boek.nl:
` in - pak - ken
(pakte in, h. ingepakt)

1
tot een pak maken, in een doos, koffer enz. doen;
je kunt inpakken
ga maar weg, we hebben je niet meer nodig;

2
zich door iem. laten inpakken
zich door mooie woorden, listigheden e.d. laten misleiden; sport op superieure wijze overwinnen


gegevens samenpakken in een geheugen of opslagmedium gebruikmakend van de eigenschappen van de gegevens, zodat de oospronkelijke gegevens kunnen worden teruggevonden


emballeren, induffelen, verpakken, inwikkelen, wikkelen

opkramen, pakken

De persoon in kwestie droeg een netje over zijn baard, vandaar mijn gebruik van het woord "inpakken".
 
Back
Top