Rijontzegging en vliegbrevet

Bovendien dat vliegtuig natuurlijk flink hard op het beton plakken.. kunnen ze bij KLM nog wat van leren denk ik;)

Iedereen gooit dat ding wel eens hard op het asfalt. Had ik laatst ook bij een flinke major hier, hield er bijna een whiplash aan over, so be it, het gebeurt wel eens. Zou daar niet een airline op afschieten.

Mbt het rijverbod:
Thanks voor de uitleg. Ook ik vind dat je hard gestraft bent, in Nederland word je minder hard gestraft als je een oma in een supermarkt in elkaar slaat volgens mij. De wet in Nederland is krommer dan de meeste bananen, los van het feit of te hard rijden slim is. Ik weet precies waarom in NL alle wetten overtreden worden: er wordt niet gecontroleerd. Als er toevallig wel eens gecontroleerd wordt dan wordt er geen actie ondernomen. Hoe vaak zien we een politieauto bij de snackbar geparkeerd staan waar je niet eens mag stoppen?

Nederland is slap geworden. Ander voorbeeld: een fietspad, slechts voor eenrichting. Meer mensen rijden de verkeerde kant op dan de goede kant. IPV daar iemand te laten controleren zou de Nederlandse oplossing een streep in het midden zetten onder het motto: dan overtreed niemand de wet. Zo ken ik er nog wel een paar.

Nederland is slap. Daar ben ik om 0300 op de autobaan wel eens blij mee maar verder mag er wel eens wat beter opgetreden worden.
 
Oke, dan moet je niet met de KLM gaan vergelijken. Met Ryanair kom je wel van A naar B maar fijn is het absoluut niet.. en kom dan niet met van die praatjes, dat is geen stijl. Ik kan je wel aanraden om een vliegschool te beginnen; de praatjes heb je al!:grijns:
 
Komop Overload, draai er nu eens niet om heen. Reageer dan eens op de artikelen die ik in mijn eerdere post heb geplaatst i.p.v. slap te liggen lullen! Je komt altijd met argumenten die moeilijk tot niet te controleren zijn, dit in tegenstelling tot de feiten op AVHerald en de vele artikelen m.b.t. tot de slechte safety culture bij RYR die ik plaats.

The Irish government could order an investigation into Ryanair after requesting details of dangerous landing approaches made by the no-frills airline.

Martin Cullen, the Irish transport minister, told the Guardian that any breach of safety regulations by an airline was a "matter of concern" and he had asked the Department of Transport to compile a briefing on the incidents.

...Mr Cullen who has asked for a "full briefing" added: "We obviously want the highest and safest standards applied right across the spectrum. We would expect all airlines to operate to the highest secure standards in terms of passenger safety, and any breaches of those safety regulations is a matter of concern irrespective of who breaks them."...

...What we had in these cases was jet jockeys deciding 'I am better than Ryanair SOPs [standard operating procedures].' We don't want anybody doing that."...

...Flight International, the trade magazine for the aviation industry, called on the IAA to investigate whether management methods at low-cost airlines are endangering safety...

So much voor alle lofuitingen aan RYR vanwege de safety culture. Dus tot het moment dat je zwart op wit het tegendeel kunt bewijzen ben je in mijn optiek absoluut niet meer geloofwaardig...
 
Last edited:
Bij Ryanair worden zelden vliegers ontslagen en zeker niet voor OFDM redenen. Alle OFDM data is anoniem en wordt vertrouwelijk behandeld door een extern bedrijf. Tenzij de vliegveiligheid ernstig in gevaar is gebracht om wat voor reden dan ook.

Dus 270kts < 10000 is "de vliegveiligheid ernstig in gevaar brengen"? Mmm, als dat de ontslagnorm is -zoals je eerder beweerde- dan ga ik mn sollicitatie by FR toch maar weer intrekken.

En het klonk allemaal zo aantrekkelijk......
 
Dus 270kts < 10000 is "de vliegveiligheid ernstig in gevaar brengen"? Mmm, als dat de ontslagnorm is -zoals je eerder beweerde- dan ga ik mn sollicitatie by FR toch maar weer intrekken.

En het klonk allemaal zo aantrekkelijk......

Waarom denk je dat? Waar heb ik dat gezegd? Goed lezen.

De captain die de orbit vloog in Cork is demoted, dat haakt meteen in op de vraag van RTO (maar dat is in andere topics al uitgebreid besproken), de captain heeft daar bewust iets stoms gedaan. OFDM heeft dat opgepikt. De captain is opnieuw getrained als FO en wat hij gdaan heeft is in de simulator recurrent opgenomen. Dat geldt ook voor andere zaken die fout gan. Ze worden uitgebreid onderzocht en dan in het sim programma verwerkt. Het OFDm systeem kan hele mooie demo's maken en eens per jaar is er op elke base een aantal roadshows, waar alle vliegers naar toe gaan en waar dit soort zaken en andere besproken worden en waar de demo's op een groot scherm zichtbaar gemaakt worden.
Individuele vliegers wordt soms ook zo'n filmpje getoond wanneer ze iets geks gedaan hebben. Als de safety culture zo slecht was, waarom zou de KLM het dan willen kopieeren? Zolang we zo'n enorm lage incident rate hebben dat iedereen zich afvraagt hoe we dat toch doen, doen we vast iets goed..
Verbazend hoe jullie zelfs een topic over te hard rijden weer weten te gebruiken om Ryanair zwart proberen te maken. Jaloezie wellicht, hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind, maar toch wat onprofessioneel.
 
Last edited:
Citaat:
Origineel gepost door RTO
Ik vind gewoon dat iedereen die beneden de 10.000 voet harder dan 250 knopen vliegt, ook z'n brevet moet worden afgepakt...

Daar wordt je waarschijnlijk voor ontslagen, dat komt dus op vrijwel hetzelfde neer.



Ik kan uitstekend lezen volgens mij
 
Op de 777-300 vliegen we rustig sneller dan 250 kts beneden de 10000' als de Flaps Up speed dat vereist. 265 kts is geen uitzondering. We laten ATC ter kennisgeving weten dat we dat doen. Je gaat toch niet met Flaps 5 uitklimmen tot 10000'voet?

Het is trouwens dat ik via via heb vernomen dat Overload wel een relaxte gast is om een biertje te drinken, maar van die propaganda word ik nu ook wel een beetje moe.


[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=s27Oq5ot0ZI&feature=PlayList&p=C702A10F883376FF&playnext_from=PL&playnext=1&index=15[/YOUTUBE]
 
Overload, hoe durf jij redelijk interne info op een openbaar forum te spuwen en de ander dan onprofessioneel te noemen?

Is de baas die een step back heeft gehad het bijvoorbeeld eens met het posten van zijn problemen binnen jou bedrijf op een openbaar forum, door nota bene een "collega"?

Gedraag jij je eens als een volwassen vlieger en denk na voor je handelt.
 
Bier? Waar? :)
Als ATC er van weet is het een heel andere situatie.
Bij Ryanair wordt je ook niet ontslagen voor te hard vliegen an sich.
Wat ik bedoelde (en dacht dat het duidelijk was) is dat als iemand tegen ATC instructies in veel te hard vliegt <100, zoals iemand een paar jaar geleden in de London TMA deed, er een onderzoek komt. Tijdens dat onderzoek wordt je geschorst en waarschijnlijk wordt je brevet ingenomen. Bij ons wordt je ontslagen wanneer je je brevet kwijtraakt door eigen toedoen, ik neem aan elders ook.
Het OFDM systeem voorkomt dit bij Ryanair echter. Onlangs was er bijvoorbeeld iemand die regelmatig te hard vloog volgens OFDM. Dit wordt dan (na meerdere , duidelijke overtredingen), via de 3rd party, buiten Ryanair om,met zo iemand besproken. Daarbij probeert men er achter te komen waarom en krijg je een waarschuwing. Deze persoon ging echter vrolijk door en na dat het gesprek zich enige malen herhaald had en hij vervolgens (behoorlijk te hard!!) op (heel erg laag) vloog, is het bedrijf ingelicht. Die hebben hem uitgenodigd voor een gesprek, hem een laatste waarschuwing gegeven en hem twee dagen in een sim gestopt voor re-training. Doet hij het nu weer, dan wordt hij waarschijnlijk (misschien tijdelijk) demoted.
Zouden de authoriteiten echter een issue met hem hebben en z'n brevet innemen, dan is het een heel ander verhaal. OFDM voorkomt meestal dat het zo ver komt, doordat het erg gemakkelijk is om trends te herkennen. Het wordt ook steeds geavanceerder en steeds vaker verplicht, dus ik denk dat het de veiligheid enorm ten goede gaat komen. De confidentiality is daarbij keypoint. Veel maatschappijen doen het 'in-house' en dat lijkt me niet altijd verstandig.
Back on topic?
 
Overload, hoe durf jij redelijk interne info op een openbaar forum te spuwen en de ander dan onprofessioneel te noemen?

Is de baas die een step back heeft gehad het bijvoorbeeld eens met het posten van zijn problemen binnen jou bedrijf op een openbaar forum, door nota bene een "collega"?

Gedraag jij je eens als een volwassen vlieger en denk na voor je handelt.

Hij is uitgebreid op tv geweest en heeft in alle Ierse kranten gestaan, de zaak is hier en op andere fora ook uitgebreid besproken. Denk even na voor je post.
 
Ja en ik heb zijn zaak enorm verdedigd.
Ik heb niks gepost wat nog niet bekend was en geen namen genoemd. Het is hier bekend dat ik altijd zeer zorgvuldig met interne informatie omga, ik kan vaak veel dingen niet posten, tot ergernis van sommigen hier, terwijl ik er wel informatie over heb. Jouw post is behoorlijk ongenuanceerd en ondoordacht met alle respect. Eerst even nadenken voor je wat roept graag.
 
Ik denk na, maar kan maar niet begrijpen dat je dit post. Kun jij dat uitleggen? Waarom verdedig je die man eerst om vervolgens zijn sores als voorbeeld te gebruiken voor onderbouwing van je eigen standpunten op een publiekelijk forum? Ik kan begrijpen dat je dat als buitenstaander zou doen, maar als collega... Ik zou dat absoluut niet kunnen waarderen in zijn geval. Ik vraag mij serieus af waarom je dat als collega zou willen.
 
Ik was niet degene die over hem begon. Iemand heeft een link naar kranten artikelen over wat er gebeurd is gepost en ik heb uitgelegd dat zo iemand niet onslagen wordt bij ons in tegenstelling tot wat de poster suggereerde.
 
Ryanair is inderdaad de meest compliant airline, en ook de eerst die volledig EU-ops compliant was. (en lange tijd de enige). Door onze grote efficiency zijn we al jaren het beste jongetje van de klas en daar zijn we terecht erg trots op.
Oh en Ryanair heeft geen propaganda nodig hoor :)
Back on topic?

Wow! interessant..... Waar kan ik deze info vinden?
 
Ik dacht dat het wel algemeen bekend was. Probeer je flight safety Department of anders EASA?

Nee, het was mij niet bekend dat Ryanair het beste jongetje van de klas was mbt OFDM. Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat jullie bij FR relatief gezien de minste FDM 'events' hebben in Europa?
 
Back
Top