EPST sim-test

Blauwe vlieg

New member
Buenos dias,

Iedereen die deze test heeft gedaan of precies weet hoe het er aan toe gaat wil ik vragen om even een indruk achter te laten hoe het is/was.
Is het verstandig om al eerder een keertje in een sim te gaan oefenen?
Dit aangezien je er maar een uurtje inzit en verder niet veel kan oefenen en het vrij snel goed moet doen?


B.V.
 
Als je het niet 'vrij snel goed' doet, nodigen ze je uit om twee lesjes en opnieuw de test te komen doen! Dus het lijkt me niet nodig dit vooraf al te doen.
Succes!
 
Als je het niet 'vrij snel goed' doet, nodigen ze je uit om twee lesjes en opnieuw de test te komen doen! Dus het lijkt me niet nodig dit vooraf al te doen.
Succes!

Hmm, ja dit klinkt aannemlijk. Maar wil toch zo goed mogelijk voorbereid er aan beginnen. Buiten het feit dat het misschien wel handig is om er al eerder een keer in te hebben gezeten is het natuurlijk ook gewoon leuk om te doen.
Naja, ik heb nog even de tijd dus ik wacht hier rustig op meerdere reacties en dan kijk ik wel wat ik doe.

In ieder geval bedankt!
 
Volgens mij gaat het niet zozeer om het niveau dat je haalt, maar meer om de progressie die je weet te boeken. Startniveau maakt daar in mijn ervaring weinig uit. Ik denk dan ook dat je het makkelijkste progressie kan laten zien wanneer je er volledig 'blank' instapt.

Daarom zou ik zeggen dat je er gewoon naartoe moet, zonder dat je je al gaat voorbereiden in een sim.
 
Oefen veel met Flight simulator, als je in flight sim met een joystick mooie bochten kan draaien, kan je dat ook wel met een yoke in de simulator. Ook is het handig om alvast aan de crosscheck te wennen, zodat je weet waar wat staat (hoogte, bank angle, vertical speed enz.) Voor zover ik weet hoef je geen rekening met de throttle te houden.

verzin vantevoren trouwens even wat je gisteren hebt gegeten, hoeveel broers en zussen je hebt, hoeveel kilometer je van maarssen afwoont, en hoeveel inwoners je dorp/stad heeft. Allerlei sommetjes met (onder andere) bovenstaande variabelen zullen ze aan je vragen tijdens de vlucht.
 
Oefen veel met Flight simulator, als je in flight sim met een joystick mooie bochten kan draaien, kan je dat ook wel met een yoke in de simulator. Ook is het handig om alvast aan de crosscheck te wennen, zodat je weet waar wat staat (hoogte, bank angle, vertical speed enz.) Voor zover ik weet hoef je geen rekening met de throttle te houden.

verzin vantevoren trouwens even wat je gisteren hebt gegeten, hoeveel broers en zussen je hebt, hoeveel kilometer je van maarssen afwoont, en hoeveel inwoners je dorp/stad heeft. Allerlei sommetjes met (onder andere) bovenstaande variabelen zullen ze aan je vragen tijdens de vlucht.

Dat eerste raad ik zwaar af. Als jij zelf oefent met Flight Simulator bega je twee fouten;
1. Hoewel MSFS realistisch lijkt, is het niet te vergelijken met een simulatorgrading laat staan echt vliegen!
2. Belangrijker is zelfs dat als jij zelf (als iemand zonder vliegervaring) gaat oefenen jezelf dingen foutief aanleert omdat er geen professioneel iemand bijzit om jouw te corrigeren (zoals het in een vliegopleiding gaat). Dit zijn eventueel fouten die lastig zijn af te leren! Ga dus niet zelf oefenen. Als je wilt oefenen, zou ik naar een professionele simulator training gaan (heb ik destijds ook gedaan).

Succes!:D
 
Je beseft waaraan je begint? Zo goed als iedereen van deze vliegschool zit thuis op de bank.
Laatste jaar hebben ze geen enkel aanbod gedaan naar hun studenten.

Nazorg is in tegenstelling tot vroeger 0...
 
Er is in het afgelopen jaar tenminste 1 persoon naar Easjet gegaan. Misschien niet tegen de beste terms and conditions, maar toch..... Ik ken de persoon in kwestie persoonlijk, vandaar.

Als je perse aan een opleiding wilt beginnen is EPST zeker niet de slechtste keuze op dit moment. Er wordt daar iig actief naar werkplekken gezocht voor hun studenten.
 
Dat eerste raad ik zwaar af. Als jij zelf oefent met Flight Simulator bega je twee fouten;
1. Hoewel MSFS realistisch lijkt, is het niet te vergelijken met een simulatorgrading laat staan echt vliegen!
2. Belangrijker is zelfs dat als jij zelf (als iemand zonder vliegervaring) gaat oefenen jezelf dingen foutief aanleert omdat er geen professioneel iemand bijzit om jouw te corrigeren (zoals het in een vliegopleiding gaat). Dit zijn eventueel fouten die lastig zijn af te leren! Ga dus niet zelf oefenen. Als je wilt oefenen, zou ik naar een professionele simulator training gaan (heb ik destijds ook gedaan).

Succes!:D

Ik heb uiteraard MSFS niet voor niks aangeschaft. Denk dat de meesten jongeren op deze site regelmatig erachter zitten voor vooral de fun. Dus tsja, mocht MSFS echt zo slecht zijn ben ik denk ik al ''verpest'' net als velen hier :grijns:
Maar jij zegt dat je naar een professionele simulator training bent geweest, kun je hier wat meer over vertellen en ben je uiteindelijk de selectie doorgekomen?

gr.
 
Half 272 is naar Ryanair gegaan, je mag gratis je current houden in een van de sims. Nazorg bij EPST is niet slecht, ze laten je in ieder geval niet aan je lot over.

Zelf heb ik voor de sim niet geoefend, hoewel ik wel veel MSFS speelde in die tijd, je hebt een beetje meer feeling waar je naar moet kijken. Denk dat het zeker geholpen heeft
 
Je beseft waaraan je begint? Zo goed als iedereen van deze vliegschool zit thuis op de bank.
Laatste jaar hebben ze geen enkel aanbod gedaan naar hun studenten.

Nazorg is in tegenstelling tot vroeger 0...

Persoonlijk ken ik iemand die de opleiding nu doet, diegene geeft aan dat het goed geregeld is, maar bevestigd ook dat het er niet rooskleurig uitziet op dit moment.
Over de zorg die de school geeft ben ik het dus niet met je eens, dat het een zware tijd is geef ik je volkomen gelijk in.
 
Half 272 is naar Ryanair gegaan, je mag gratis je current houden in een van de sims. Nazorg bij EPST is niet slecht, ze laten je in ieder geval niet aan je lot over.

Zelf heb ik voor de sim niet geoefend, hoewel ik wel veel MSFS speelde in die tijd, je hebt een beetje meer feeling waar je naar moet kijken. Denk dat het zeker geholpen heeft


Ja precies, het scannen en er op kunnen anticiperen is iets waar je een beetje gevoel mee moet hebben. In ieder geval prettig om nogmaals een bevestiging te krijgen dat de studenten niet aan hun lot overgelaten worden. Als ik het goed begrijp heb jij daar je opleiding gehad?
 
Heb zelf in klas 272 gezeten via OAA. Het voordeel van het OAA traject is dat je nazorg van EPST en OAA hebt. Wil echter niet zeggen dat het een verstandig idee is om nu aan een opleiding van 150k te beginnen. Ze hebben alletwee prima nazorg maar ze kunnen geen banen uit de grond stampen! Goed over nadenken dus
 
Ik heb uiteraard MSFS niet voor niks aangeschaft. Denk dat de meesten jongeren op deze site regelmatig erachter zitten voor vooral de fun. Dus tsja, mocht MSFS echt zo slecht zijn ben ik denk ik al ''verpest'' net als velen hier :grijns:
Maar jij zegt dat je naar een professionele simulator training bent geweest, kun je hier wat meer over vertellen en ben je uiteindelijk de selectie doorgekomen?

gr.

Tuurlijk, voor fun doe ik het ook, iedereen denk ik! Maar probeer het daarbij te houden en er bij een grading niet op terug te vallen of daar dingen toepassen die je in MSFS gewend bent!:D

Ik heb een professionele training gedaan (met bevoegd instructeur) en is erg handig, kost je een paar knaken maar heeft mij geholpen beide gradings van de Luchtmacht te halen met goede resultaten! Dat deed ik in Alphen a/d Rijn bij IST Flight Training, die doen een training die specifiek aansluit op de GVSS grading van zowel KLu als KLS, ik weet niet precies of dit ook aansluit bij de EPST grading, daar kan ik je niet bij helpen. Maar er zullen zat andere instanties zijn!

Good luck!:D
 
Tuurlijk, voor fun doe ik het ook, iedereen denk ik! Maar probeer het daarbij te houden en er bij een grading niet op terug te vallen of daar dingen toepassen die je in MSFS gewend bent!:D

Ik heb een professionele training gedaan (met bevoegd instructeur) en is erg handig, kost je een paar knaken maar heeft mij geholpen beide gradings van de Luchtmacht te halen met goede resultaten! Dat deed ik in Alphen a/d Rijn bij IST Flight Training, die doen een training die specifiek aansluit op de GVSS grading van zowel KLu als KLS, ik weet niet precies of dit ook aansluit bij de EPST grading, daar kan ik je niet bij helpen. Maar er zullen zat andere instanties zijn!

Good luck!:D

Kost inderdaad een paar knaken, maargoed... toch fijn als ik het dan haal.
In jouw geval heeft het oefenen dus positief uitgepakt.

De ''learning-curve'' die men meestal noemt is uiteraard belangrijk maar ik denk dat iemand die dramatisch begint en matig eindigt toch naar huis mag terwijl iemand die heel goed begint en een kleine (positieve ) learning-curve laat zien een grotere kans maakt. Dat idee heb ik namelijk een beetje, dat je toch sowieso een minimale competentie moet halen om uberhaupt door te mogen.

Als iemand zeker weet dat ik fout zit hoor ik het graag:D

Gr. B.V.
 
Klopt!

Die progressie laat je altijd zien, ook al heb je getrained. Het gaat nooit perfect; de instructeur heeft altijd wel één puntje, al is het vrij klein. Als jij dat soort puntjes de volgende vlucht verbeterd is dat ook progressie! En inderdaad, iemand die progressie laat zien EN op hoog niveau vliegt (en nee, ik bedoel geen altitudes..) hebben ze liever dan iemand die een beetje progressie laat zien van de 'strontlijn' naar de 'Moawh, oké' lijn. ;) Goed oefenen met een goede instructeur kan in geen kwaad! Je gaat er ook nog eens met meer zelfvertrouwen heen, win-win situatie en vind ik het geld dik waard.;) Als je het echt heel graag wilt, moeten in mijn ogen die 100-200 eu's je niets uitmaken.;)
 
Over de zorg die de school geeft ben ik het dus niet met je eens, dat het een zware tijd is geef ik je volkomen gelijk in.

Het zal me zorg wezen of je het met me eens bent of niet... Ik waarschuw je alleen maar dat de nazorg van EPST het laatste jaar gewoonweg 0 is.
En dat ze de crisis als excuus gebruiken om niet te zoeken naar plaatsen voor hun studenten.
Van de laatste 3-4 klassen heeft zo goed als niemand werk.

286, 289 in ieder geval niemand... de twee klassen ervoor hoogstens 1 of 2.

2/40 netjes! maar bij EPST blijft het bij :blabla: . De centjes zijn toch binnen.
Dat nieuwe management daar is een lachtertje. Vergis je niet, in tegenstelling tot vroeger is het daar niet veel beter dan bij de gemiddelde andere vliegschool als Stella. Ik ken mensen die exact 1 mail hebben gehad met een tip van EPST tot het vinden van werk. En die tip kon iedereen vinden...
 
Updraft,

Ik bespeur daar toch wel enige frustratie. misschien is het een goed idee om de feiten te controleren voordat je op het forum e.e.a post.
Zelf ben ik een oud EPST-er. Toen ik klaar was ontstonden er grote wachtlijsten. Mijn klas genoten en ik zijn uiteindelijk allemaal aangenomen.

Om je skills bij te houden kun je bij EPST gratis trainen op hun 737 simulators. Bovendien weet ik uit betrouwbare bron dat EPST wel degelijk een recruitment team heeft, welke zeer actief de airlines benadert en op zoek is naar geschikte banen. Bovendien zijn volgens mijn bronnen afgelopen jaar al meerdere mensen aangenomen (o.a. AA, Easyjet en Ryanair). Dit kun je niet van alle opleiders zeggen. Zelfs deze week nog is iemand aangenomen bij een airline die inmiddels ook al gestart is.

Natuurlijk is de frustratie onder mensen groot, ik denk alleen dat je jezelf en je mede klasgenoten, als oud student van een opleidings instituut, zeker geen plezier doet door in het openbaar je eigen opleider af te kraken zonder dat daartoe directe aanleiding is. Alle opleiders hebben last van de huidige marktsituatie.

Graag jouw reactie.

Gr. RR
 
Back
Top