ID90 LH/Cityline

G

Guest

Guest
Guten Tag!

Is het mogelijk om met een ID90 ticket van LH mainline ook bij cityline in te stappen? Dit omdat het systeem om tickets te boeken geen vlucht van MUC naar AMS aangeeft bij cityline maar op de website van LH staat deze vlucht wel...

Alvast bedankt!
 
Salaam!

Een LH ticket is een LH ticket. En dus geldig op alle codeshare LH vluchten. Dus uiteraard ook die, die worden uitgevoerd door LH Cityline. Of door Air Dolomiti. Of door Augsburg Airways. Of door Eurowings etc etc etc.

Goede reis dan maar.
 
Bedankt voor het snelle antwoord! Hopelijk ben ik optijd terug uit Bahrain zodat ik nog koniginnedag mee kan pakken proost iedereen alvast:biertje:
 
Als op myTravelex de vlucht niet aangegeven staat, is daar een reden voor. Je moet goed op de datum letten (vluchten die al geweest zijn worden niet meer aangegeven) en je anders verzekeren dat die vlucht niet gecancelled is op die dag! Als je de LH App op je iPhone hebt, heb je de meest actuele data.
 
Bovendien voert CLH geen codeshare vluchten uit, maar vluchten onder LH vluchtnummer. United bijvoorbeeld vliegt onder United-vluchtnummer, maar heeft een codeshare met Lufthansa. Hier is je LH ticket niet geldig en heb je een aparte United-aantekening op je ID-ticket nodig. Bij CLH doet elk LH ticket het wel, omdat die dus met een origineel LH-nummer vliegen, net als Augsburg, Air Dolomiti etc.
 
Zorg dat je ticket een ZED ticket is
dan is het een zonal ticket! En die
kan je op bijna elke carrier gebruiken.

Ik vlieg veel op de muc ams route en gebruik
klm tickets en die worden zonder meer geaccepteerd
bij LH en andersom

KLM heeft meeste kans vanuit muc, de lh loopt snel vol
 
Ff ter aanvulling op bumperking!
Ik vlieg stby ams ord met united
op een KLM ticket afgegeven door CX

Dus om gehanes te voorkomen maak je
ticket zonal zed dus! Bij CX worden alle tickets
zo uitgegeven schijnt een bepaalde code toevoeging
te zijn op het ticket
 
Bedankt voor de reacties!!

Ben er nog niet zo thuis in allemaal maar nu weer een stukje wijzer geworden:airforce:
 
Heb net ff op een ID ticket gekeken
er staat op die van mij "valid on ZED carrier/oneworld" het is een open ticket afgegeven door CX met KL vluchtnummer en open datum
 
Onze LH standby ticket worden niet klakkeloos door KLM geaccepteerd. Heb ik al 's nagevraagd bij de KLM checkin. Die hadden het ook over 'Z' of 'zed' of iets dergelijks. Op een LH sby ticket staat een andere code. Daarom heb ik altijd een apart KLM stby ticket bij de hand, gewoon uit de LH ticketautomaat, maar dan specifiek voor een KL vlucht.
 
Heren,

Hier op inhakend; Ik zit in het buitenland en kom niet weg met m'n KLM ticket aangezien die kist elke dag zwaar overboekt is en BA staakt. Nu was ik zo slim om een e-ticket te bestellen en dus kan ik alleen met KLM en BA vliegen. Nu is mijn vraag of ik als KLM-er via LH op de een of andere manier een standby LH ticket kan bestellen...

Cheers
 
Enige wat ik kan verzinnen is door direct naar de LH ticket office op de airport te gaan. Waarschijnlijk zullen ze zeggen dat het niet kan, maar ik heb ook al ervaren dat het op EHAM in uitzonderingsgevallen wel kan. Suc6.
 
Jo

ik kom net uit Chicago , Klm vol, naar united gelopen met zed ticket
en 2 uur later op weg! Met zelfde ticket
Probeer via de vakbond stafftravel rechten aan te kaarten zodat je
zed rechten krijgt
Klm accepteert zed/zonal tickets van andere maatschappijen dus het lijkt
dat Klm of lufti ook deze tickets af moeten kunnen geven
Zover ik weet moet er een code bj op je ticket en klaar
 
Probleem is dat KLM de geweldige regel heeft dat ze standaard e-tickets uitgeeft en dat deze alleen bij KLM geldig zijn. Staat ook op je e-ticket. Dit terwijl je wel het duurdere ZM fare betaald. Je kunt alleen met papieren tickets bij andere airlines terecht.

Ben bang dat ze bij het ticket office van LH niet blij zijn met een ticket TLV-AMS waar op staat '' Valid on KL only''...
 
O I see

dat is weer het probleem voor mijn ID reizen
moet een papieren ticket zijn dat ik enkel in HKG
kan bestellen en ophalen. En met een base in Europa
vergt dat soms maanden vooruitplanning aangezien
ik niet zo vaak in HKG ben om m'n post op te halen
 
KLM doet moeilijk period. Ze accepteren (voor zover ik weet) alleen tickets waar KL op staat.
Ander voorbeeld is Thai. Die accepteren alleen tickets waar thai op staat. Maar daarmee kun je net zo makkelijk LH of OS pakken.
BA heeft dan weer het addertje onder het gras dat er en BA en Londen op moet staan. Zij accepteren dus geen ZED ticket van b.v. CDG naar BKK voor een vlucht LHR JFK.
Als je bedrijf het toelaat raad ik aan om altijd een escape ticket achter de hand te houden dat je eventueel kunt inleveren als het niet gebruikt is.
Zo had ik vorig jaar een stapeltje LHR-BKK op zowel BA als Thai. ben uiteindelijk vanuit FRA vertrokken met Thai. De rest van de tickets weer ingeleverd.
 
Probleem is dat KLM de geweldige regel heeft dat ze standaard e-tickets uitgeeft en dat deze alleen bij KLM geldig zijn. Staat ook op je e-ticket. Dit terwijl je wel het duurdere ZM fare betaald. Je kunt alleen met papieren tickets bij andere airlines terecht.

Ben bang dat ze bij het ticket office van LH niet blij zijn met een ticket TLV-AMS waar op staat '' Valid on KL only''...

Ik bedoel dat je een nieuw standby ticket moet proberen te kopen bij de LH Ticket Office in Tel Aviv. Uitleggen dat het een uitzondering is, blabla. Misschien is het een andere optie als je bij de checkin bij LH navraagt of ze een KL standby ticket accepteren. Dan zou je misschien je KL E-ticket bij de KLM ticket office om kunnen laten zetten in een papieren en daarmee naar LH gaan...
 
Thanx voor de help guys. Heb al een andere oplossing gevonden in de trand van jullie rode concurenten uit Berlijn;). Ik kon de gok gewoon niet wagen....

Volgende keer idd gewoon een paar papieren escape tickets meenemen...
 
Back
Top