sennheiser ANR

roden737

New member
Beste collega's

İk weet dat er meerdere discussies zijn geweest over verschillende ANR
headsets, toch wil ik jullie vragen of er iemand is die ervaring heeft met de
HMEC 46-B-CP Noise Gard with 5 pin XLR plug battery or aircraft powered
voor gebruik op de B737CL en NG, ben net begonnen met een nieuwe baan
en vlieg nu de B737-400,800 en 900ER, gebruik nu een geleende telex 750.
Sennheiser reageert niet op mijn email dus vandaar dat ik het via deze weg probeer.
Belangrijkste vraag is of deze set werkt op de 737 en of ik nog extra dingen moet kopen
om de set aan te sluiten...
Alvast bedankt!
 
Hoi,

Kan helaas geen antwoord geven op je vraag of deze direct op de 737 werkt, vlieg zelf de A320.

Ik gebruik nu 4 maanden deze headset en bevalt zeer goed, alleen verwacht niet al teveel van de ANR aangezien de headset op de oren rust en ze niet omsluit. De A320 levert geen spanning om de ANR te voeden dus de headset gebruikt altijd de batterijen. De 5 pin XLR werkt perfect, geen verloopstukjes etc.

Ik heb ook een tijdje terug een mailtje gestuurd naar Sennheiser met een vraag over de certificatie en heb ook nooit een antwoord terug gehad, beetje jammer dat ze het op die manier doen.

Gr. Co-Co.
 
Sennheiser Nederland

+31 36 53 58 444
Jool Hulstraat 16
NL-1327 HA Almere
The Netherlands

Hebben mij prima geholpen.

Bellen werkt vaak beter in deze gevallen.
 
Ok Dankjewel voor jullie feedback,
heb ondertussen een collega gesproken die m op de -800 gebruikt en werkt
ook daar prima.
Heb m gekocht bij de shop in aalsmeer dus alleen nog even wachten tot 17 mei
dan word ie naar Antalya gevlogen, post word hier nog met paard en wagen gedaan.....
Groet!
 
Heb nu eindelijk de set binnen...
Maar... die 5 pin aansluiting zit op geen enkel van onze toestellen.. zowel boeing als airbus niet btw..
Iemand misschien toch hier die de hmec 46B-CP gebruikt maar dan misschien met een verloopstuk oid?? Ik woon in Antalya en kan met geen enkele mogelijkheid even terug naar NL midden in het seizoen...
Heb contact gehad met sennheiser in NL maar die wisten niet specifiek de verschillende aansluitingen uit elkaar te houden..
Thanks!!
 
Jammer dat je dat niet even uitgezocht hebt voor het plaatsen van de bestelling!
Als je daar in house een avionics shop hebt, kunnen de techies het wel doen. Anders zijn er wel verloopstukken te krijgen in de US: marvgolden.com. Ze noemen ze Airbus naar GA Headset Adapters. $50 US.
 
als je spulletjes in de US besteld zorg dan in iedergeval dat je het verstuurd met 'same day/fast shipping'. Kost je misschien iets meer maar dan heb je het ook snel in huis. Ik kon 6 weken wachten nadat ik standaard verzending had gekozen.
 
Ik heb nog even de bon erbij gepakt voor mijn headset:

HMEC 46-BV-CP

Deze heeft de standaard 5 pin XLR zoals op de A320/ A321 (zelfde als 737?), hebben ze misschien per ongeluk de verkeerde versie naar je opgestuurd?


Gr. Co-Co
 
Bedankt voor jullie reply!

Heb gister de hele dag aan de tel gehangen met sennheiser enz...
Uiteindelijk na iemand anders gesproken te hebben in Aalsmeer de
afspraak kunnen maken dat ik de headset kan omruilen naar een normale jack plug
versie, alleen een beetje jammer dat ik in de tussentijd de telex weer moet gebruiken
waarvan de mic het niet doet...
Dus... nog een paar weken geduld en dan eindelijk de set binnen..

ps. Heb bij de bestelling nadrukkelijk gezegd dat het voor de boeing was en we dus geen 5xlr plug hebben
 
ps. Heb bij de bestelling nadrukkelijk gezegd dat het voor de boeing was en we dus geen 5xlr plug hebben

Boeing heeft even vaak die 5xlr pluggen.. op de NG hadden wij ze en op de 747 nu ook. Is volgens mij gewoon waar de klant de voorkeur aan geeft..
Kan je Sennheiser echt niet de schuld van geven...
 
Daarom geef ik Sennheiser ook geen schuld die
mij trouwens heel vriendelijk en hulpzaam te woord hebben gestaan
maar wel de winkel in Aalsmeer die ik goed geïnformeerd heb....
Maar zoals ik al zei probleem opgelost...
 
Zag hem ook al te koop staan bij de aviation megastore voor weinig, maar inderdaad met die 5-pin plug die ik niet moet hebben. Heb jij extra moeten betalen om er eentje met een "normale" aansluiting te bemachtigen?
 
He Fish,
nope heb er niet voor hoeven bijbetalen maar heb dus nu de goede plugs maar
zonder battery pack, en al onze classics hebben geen power op de contacts staan dus
vlieg vaak zonder de anr..
Maar nog steeds een hele fijne headset alleen een beetje duur als je geen anr kunt gebruiken..
 
Ik zal eens even contact met ze opnemen :) Kijken of er wat te regelen valt. Wat ze nu in de aanbieding hebben is goedkoper dan het uit de VS laten overkomen.
 
Back
Top