6-8 seater huren

tediek

New member
Hallo airworkers, heeft iemand een adresje waar je een SEP 6-8 seater kan huren op EHLE?

alvast bedanikt.
 
Zo'n single engine piper met 6 stoelen. Cherokee six, geloof ik. Als ze hem nog hebben tenminste, ben dr een poosje niet geweest. Nosig en ik hebben dr regelmatig mee gevlogen, mooi ding.
 
Nou, ik heb 1 keer een checkout gedaan erop en er vervolgens nooit meer mee gevlogen. Wel indrukwekkend lang (weet niet of ik het een mooi ding kan noemen), helaas geen club seating waardoor het achterin redelijk krap kan zijn. Ook indrukwekkend drain protocol, maar voor de rest redelijk goede manier om voor niet al te veel geld 6 man in een kistje te proppen.
 
Ik dacht dat jij er een paar IFR buitenland trips mee had gevlogen maar dat zal dan wel een ander zijn geweest.
 
Ik vermoed dat je aan de trips denkt die ik met een Turbo Arrow RG heb gemaakt (toen niet maar nu ook in bezit Singles and Twins).
 
Oh ja! Wat een mooie tijden waren dat. Nauwelijks voor te stellen dat het al weer tien jaar later is :(
FSC met een 56k modem.
 
Misschien moeten we maar een ouwe-lullen topic of forum openen? Net een app met een paar Commodore 64 spelletjes op m'n aaifoon installed... retro flashback, wow.
 
Overload had een 13GB harddisk gekocht en een paar bekende Airworkers vonden dat ik gestoord was omdat ik die in m'n hele leven niet vol zou krijgen en het ding duuuuur was.
Geen geld en geen (vlieg) baan, maar wat hadden we veel lol toen.
 
Tsja, net als de dikke 64 mb CF card die ik voor 500 gulden had gekocht voor m'n digital ixus (die ook 500 gulden was). Daar moet je een grootverbruiker voor zijn. 13 GB, da's wel heel extreem hoor. De HD van 400 mb op de Pentium 1 was meer dan genoeg voor m'n Flightsim 4. Sterker nog, Flightsim 1.3 paste met gemak samen met meerdere andere spelletjes op een cassettebandje voor de Commodore 64. En 56K modem is ook extreem, een 14K4 was ruim voldoende om razendsnel in een uur ofzo een extra vliegtuig van 400kb te downloaden van het BBS. Mits moeder de telefoon niet opnam beneden natuurlijk en je weer overnieuw kon beginnen... Maar jij was natuurlijk altijd al van de duurdere speeltjes.
 
Nou, ik heb 1 keer een checkout gedaan erop en er vervolgens nooit meer mee gevlogen. Wel indrukwekkend lang (weet niet of ik het een mooi ding kan noemen), helaas geen club seating waardoor het achterin redelijk krap kan zijn. Ook indrukwekkend drain protocol, maar voor de rest redelijk goede manier om voor niet al te veel geld 6 man in een kistje te proppen.

Ook ik heb bij S&T de Cherokee 6 een paar keer gehuurd. Het was een goed werkpaard, ideaal voor rondvluchten met een volle bak. Even wennen aan de glide ratio met power off, zeg maar baksteen, maar verder toch een aardig envelop.
Is al weer een tijdje geleden, dus ik weet niet of het toestel er nog staat.
tediek said:
Die piper hebben ze al een aantal jaren niet meer...
Als je daarmee de Chero6 bedoelt, jammer. Ik zou zo gauw niet weten waar je gemakkelijk een SE 6zitter huurt, laat staan een SE 8zitter. De meeste zijn toch privékisten die niet te huur zijn.
 
Heb ook een keer met de Cherokee 6 gevlogen, was een check out. Hollander als we zijn, gelijk ff wat vrienden opgerommeld die wel mee wilden "voor weinig". Staat er niet meer, werd te weinig mee gevlogen.

Inderdaad, glide ratio kwam in de POH niet voor. Een F16 kan 90 graden omhoog, dit ding omlaag, zeg maar.

Maar goed, wij dus ook T&G gemaakt, stuk of 6. Een van die kameraden die mee was was een fervent auto "rijder". Als er een auto en de rotonde voor hem reed en het fietspad was vrij, "nou dan neem ik die toch", beetje dat type. You get my drift. Zegt deze gozer dus na de 4e T&G of we kunnen stoppen, "ik word zo misselijk". "Nee Dave, nu ook even een grote vent zijn". Hebben we het nog vaak over, erg lache. Hij heeft, in tegenstelling tot mijn schoonmoeder op een andere vlucht, wel alles binnen kunnen houden...

On topic: sorry, ik weet ook niets.
 
Een F16 kan 90 graden omhoog, dit ding omlaag, zeg maar.

Die kan wat mij betreft op de nominatie voor quote van het jaar :haha:

Ontopic: De -PPP dus niet, dan zou ik zelf ook zo niets meer weten. Niemand een Caravan (zoals die van Mastenbroek) of een Malibu/ Meridian (dealership van Aeroservice) te huur?
 
Back
Top