Welke boot vaar jij/Welke surfplank surf jij?

A

a$x

Guest
Na een idee van Overload en in navolging van het succesvolle autotopic een wellicht minder succesvol topic over boten en surfplanken. Wat je vaart, waar je vaart en wat je nog graag zou willen varen!

Vaar in Nederland de Sportina 6,80.
Sportina%20680%20demo%20(7)_edited%20(Small).JPG


Verder surf ik elke zomer een paar weken op het gardameer, momenteel met een F2 plank en vanaf komende zomer waarschijnlijk een RRD of een Starboard.

Op het gardameer ook wel eens een Bavaria 33 gevaren, die valt dus ook onder het kopje wat ik graag meer wil varen.
bavaria31cruiser_pic6.jpg
 
Last edited:
Nog nooit mee gedobberd, maar volgens de verpakking is het zoiets ....
MD210202.jpg
 
103056596_5_BvCF.jpeg


F2 stoke 126 met Gaastra GTX 7.5 (heb de GTX ook in 6.0)
Heb ook nog een oude F2 sputnik 265 liggen.

Aangezien we in een dorpje aan het water wonen met een klein haventje overwegen we om een sloepje aan te schaffen.
 
Surfen en zeilen doe ik graag maar veel te weinig wegens gebrek aan water hier.....
Heb geen vaarbewijs. Waar haal je dat het beste?
Na pensioenering een sunseeker misschien, of is dat saiai?
Een oom van m'n vriendin zit in de cruise schepen.Dat lijkt me dus helemaal niks en wil zelfs gratis niet mee.
Wie gaat er naar de GOA boatshow?
 
Surferboy had een behoorlijk arsenaal aan Surfplanken.. Leukste waren de F2 Sputnik (No-nonsense bloedsnelle slalomplank) en F2 Air II (Lekker simpel freestyle plankje)

Laatst weer eens op de plank gestaan op het Gardameer..dus nu weer gebeten door het virus, en een beetje aan het twijfelen tussen Windsurfen en Kitesurfen..
 
Surferboy had een behoorlijk arsenaal aan Surfplanken.. Leukste waren de F2 Sputnik (No-nonsense bloedsnelle slalomplank) en F2 Air II (Lekker simpel freestyle plankje)

Klopt. Heb met die Sputnik ooit ruim 36 knopen gehaald.
Hoewel dat kitesurfen er ook wel tof uitziet zou ik lekker blijven windsurfen
 
Vorig jaar het genoegen gehad om op deze schuiten te varen:
urania.jpg

(Golf van Biskaje).

hr.ms.Amsterdam.jpg

(In de Caribbean en terug over de Atlantic).

Wellicht dat de lijst over een paar jaar wat langer wordt.
 
Klopt. Heb met die Sputnik ooit ruim 36 knopen gehaald.
Hoewel dat kitesurfen er ook wel tof uitziet zou ik lekker blijven windsurfen

Had idd een Sputnik 275II, heb nooit metingen gedaan...maar in tegenstelling tot op die Air 260 haalde ik snelheden waarop ik echt bang was om af te stappen! :eek!:
 
Ik heb zelf een F2 Hornet 134 met een 7.0 Gaastra GTX.

F2_Hornet_134_47e0fcc74b52a.jpg


In Nederland vaar ik er vooral mee op Strand Horst.

Erg leuke freeride combinatie, alleen omdat ik nu in de States zit heb ik er niets aan. Ik wil golfsurfen hier zeker nog een keer proberen, maar de tijd (en de juiste golven) vinden is een beetje het probleem....en de Pacific is nog best fris :)

Kaizen
 
Ben meer het luie type.
Lodestar 290, met 3v bodem met een 6pk yamaha 4 stroke.
 

Attachments

  • Lodestar.jpg
    Lodestar.jpg
    6.8 KB · Views: 0
  • Yamaha.jpg
    Yamaha.jpg
    6.7 KB · Views: 0
Voor de lichtere dagen een JP-Freerace 135.
Met midweer de JP-Slalom IV 68
V.a. een Beaufortje of 5 z'n kleinere broertje, de 60

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=TzqkS97fE84 [/YOUTUBE]

En als het écht leuk wordt, een HTS SuperPhantom XS.

De bijbehorende zeilen: Een Neil Pryde V8 9.8, een hele rits Gaastra Vapors tussen 7.6 en 4.5.

Voor moeders en de kids nog een JP-Funster 145 en een Young Gun 114.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=uCBFobBlYfU&feature=PlayList&p=9AF598C3FB379F56&playnext_from=PL&playnext=1&index=5[/YOUTUBE]

I need a bigger garage..
 
Cool te zien dat hier zo veel gesurfd wordt!
Snelheidsrecord op het gardameer van de vaders van de jongere generatie is vorig jaar gelegd op 58 kilometer per uur, met een JP van 90 liter oid.

Kermit blijft toch de koning op het moment!
 
Cool te zien dat hier zo veel gesurfd wordt!
Snelheidsrecord op het gardameer van de vaders van de jongere generatie is vorig jaar gelegd op 58 kilometer per uur, met een JP van 90 liter oid.

Kermit blijft toch de koning op het moment!

Yessss!
 
Leuk topic! Heb samen met m'n broertje een Maxum 1800 SR van 2000, 190 PKtjes, heerlijk apparaat! Helaas wordt deze verkocht, vanwege de vliegopleiding. Varen vind ik het meest ontspannen in de zomer, kratje bier mee, radiootje an, borrelnootjes, eiland aanmeren, heerlijk.. Vanalles moet de deur uit vanwege de opleiding, maar de boot vind ik het meest jammer.. Moet alleen nog een poetsbeurt en hij is van jou! ;)
 
Ben trouwens maar vast begonnen met sparen voor een Isloep Rapida 990, lekker cruisen door de grachten...en toch ook kunnen waterskieen! :grijns:

Klik
 
Back
Top