1 Oplossing: Vloeistoffencontrole bij de paspoortcontrole. en vervolgens bij de gate voor de transit passagiers...
Zelfs dat maakt het systeem niet waterdicht, tegenwoordig heb je ongelofelijk veel typen explosieven en dan niet perse vloeibaar. Hiernaast kan je vloeibare explosieven ook op een andere manier vervoeren, namelijk door ze te laten absorberen door een ander materiaal en dan heb je alsnog een bom.
Bovendien heeft het geen zin om het ene lek te dichten, want helaas geldt de gezegde 'waar een wil is, is een weg' ook voor gestoorde mensen met belachelijke gedachten.
Dus een manier om dit soort ongein te voorkomen is alle handbagage van passagiers af te nemen bij de gate en grondig te onderzoeken, alle verdachte spullen er uithalen en dan in de bagagebakken stoppen met een slot er op.
Alleen dan hebben passagiers niks meer aan hun eigen gecreëerde extra luxe, dus zullen de airlines extra diensten moeten verlenen.
Eventueel kan je SBF artikelen ergens anders in het vliegtuig opbergen, met de naam etc. van de eigenaar en dan bij aankomst kan hij/zij het artikel weer ophalen.
Het maakt het vliegen misschien duurder en minder prettig, maar het wordt er wel veilig(er) door. En het verschaft meer werk voor de vliegmaatschappijen. :biertje:
DCP
PS die Albero S. moet een vliegverbod opgelegd krijgen.
1. Dan ben je van die negatieve publiciteit en ongein af.
2. Als een normaal persoon dit had gedaan was hij/zij allang aangepakt, maar onder het mom van de journalistiek mag het dan weer wel.