Undercover in Nederland

Ehm, en wanneer je unieke niet afpeuterbare (hologram) stickers op alle te koop zijnde vloeistoffen plakt in de tax free winkels en deze in de gesealde tassen doet wat vervolgens door de security wordt gecontroleerd is dan je probleem niet gewoon opgelost? Of denk ik nu weer te simpel...

Dan kunnen ze nog steeds met die fles weer naar buiten (landside) legen en bijvullen met andere springstof, weer terug gaan naar airside niet Schengen(vloeistof wordt daar tenslotte niet gecontroleerd,pas bij de gate) en daar doen in de tax free winkel of je die fles daar uit het schap pakt. Met sticker, wordt voor je gesealed en kan zo aan boord....
 
Herkennen ze Stegeman ondertussen niet? Ik bedoel, als je die in de buurt van Schiphol ziet weet je toch al dat ie iets van plan is?

Alsje de aflevering gezien hebt zie je ook dat ze hem van top tot teen gecheckt hebben. Echter het tasje niet, want dat was tenslotte gesealed
 
sjeck! you (of eeder ik) learn something everyday

maarre... kadastraal? wa da?

vastgelegd in kadaster... die verdeeld nederland in kleine stukjes en bepaald welk gebied van wie is en waar toebehoort......

sorry voor mulitposting,mar 3 verschillende mensen quoten werkt bij mij niet in 1 post....
 
Dan kunnen ze nog steeds met die fles weer naar buiten (landside) legen en bijvullen met andere springstof, weer terug gaan naar airside niet Schengen(vloeistof wordt daar tenslotte niet gecontroleerd,pas bij de gate) en daar doen in de tax free winkel of je die fles daar uit het schap pakt. Met sticker, wordt voor je gesealed en kan zo aan boord....

Een zegel/ stickertje over de sluiting heen? Dit valt door de beveiliging te controleren in een transparante zak wanneer deze verbroken is. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om dit probleem "waterdicht" te maken.
 
Een zegel/ stickertje over de sluiting heen? Dit valt door de beveiliging te controleren in een transparante zak wanneer deze verbroken is. Volgens mij moet het niet zo moeilijk zijn om dit probleem "waterdicht" te maken.

Ik denk niet dat je me volgt......

Ik koop een fles Fles bacardi in een Nederlandse supermarkt en betaal er 20 euro voor. Vervolgens gooi ik deze leeg en vul deze fles opnieuw, maar dan met doorzichtige vloeibare explosieven. Ik doe deze fles bacardi met andere inhoud in mijn handbagage en ga ermee naar schiphol. Ik boek een vlucht naar JFK. Ik check mijn ruimbagage in. Ik neem mijn handbagage mee achter de paspoortcontrole. Aangezien het niet Schengen is wordt mijn handbagage bij de paspoortcontrole daar niet gecontroleerd. Ik ga met mijn handbage gevuld met de foute fles bacardi een SeeBuyFly shop in. Ik haal in de winkel de fles bacardi met andere vloeistof erin uit mijn handbagage en loop naar de kassa. Ik reken deze Bacardi fles (met andere vloeistof) opnieuw af alsof ik hem daar net zojuist uit het schap heb gehaald. Er gaat netjes een SeeBuyFly tasje om deze fles met verkeerde inhoud, en die wordt netjes gesealed. Vervolgens wordt er een zegeltje overheen geplakt....

Wat is de toegevoegde waarde van het doorjou geopperde zegeltje???
Het zegeltje is niet verbroken als ik met deze foute fles aan boord van het vliegtuig ga..

Gr, 763!
 
Ik begrijp je wel maar dit zijn niet de stappen die ik bedoel.

Voordat (/als) het product de SBF winkel in komt is deze al voorzien van een zegel/sticker. Zodoende creëer je een onderscheidt tussen zelf meegebrachte en verkochte producten. Alles wat hier tijdens de security check niet aan voldoet wordt tijdens deze controle ingenomen.

Dit soort zegels zitten ook op waterflessen in bepaalde landen om hervulling en zo verkoop te voorkomen.
1213173782.jpg
 
good point, zit me trouwens net te bedenken dat de truc van Alberto S. alleen werkt bij flessen drank die een sticker als logo op de dop hebben zitten ipv een stempel. Hoeveel van de drankflessen heeft dat eigenlijk? Blijkt achteraf wellicht toch een storm in een fles Bacardi te zijn.
 
Last edited:
Ehm, en wanneer je unieke niet afpeuterbare (hologram) stickers op alle te koop zijnde vloeistoffen plakt in de tax free winkels en deze in de gesealde tassen doet wat vervolgens door de security wordt gecontroleerd is dan je probleem niet gewoon opgelost? Of denk ik nu weer te simpel...

Ja, jouw oplossing kost geen miljoenen, is niet bedacht door een of andere security specialist, zorgt niet voor 100 extra banen voor laag geschoolden en zou weleens kunnen werken.

Vergeet het dus maar.
 
of een tweede barcode, die ze er daar opplakken. die je dan erbij scant en zo kan het systeem zien of deze fles al eerder is afgerekend? zit er geen sticker op dan is de fles niet van de winkel ..

of is dat ook te simpel?;)
 
Ik begrijp je wel maar dit zijn niet de stappen die ik bedoel.

Voordat (/als) het product de SBF winkel in komt is deze al voorzien van een zegel/sticker. Zodoende creëer je een onderscheidt tussen zelf meegebrachte en verkochte producten. Alles wat hier tijdens de security check niet aan voldoet wordt tijdens deze controle ingenomen.

Dit soort zegels zitten ook op waterflessen in bepaalde landen om hervulling en zo verkoop te voorkomen.
1213173782.jpg

Ook dat werkt niet. Ik heb een ticket naar LHR. Koop achter de paspoortcontrole bij SeeBuyFly een fles bacardi, stop hem in mijn handbage tas en ga direct, zonder te vliegen, door de paspoortcontrole beneden en via de bagagehal naar buiten. Nu heb ik een fles met zegel. Vervolgens gooi ik deze leeg, en vul deze met explosieve vloeistof. Deze doe ik in mijn tas. In mijn tas zit een fles met Zegel erop, gevuld met explosieven, en daarmee hervat ik het door mijn in mijn post hierboven vermelde verhaal....

En geloof me, het is mogelijk om een fles onzichtbaar vanaf de onderkant ook bij te vullen.....

Werkt dus Niet.

1 Oplossing: Vloeistoffencontrole bij de paspoortcontrole. en vervolgens bij de gate voor de transit passagiers...
 
1 Oplossing: Vloeistoffencontrole bij de paspoortcontrole. en vervolgens bij de gate voor de transit passagiers...

Zelfs dat maakt het systeem niet waterdicht, tegenwoordig heb je ongelofelijk veel typen explosieven en dan niet perse vloeibaar. Hiernaast kan je vloeibare explosieven ook op een andere manier vervoeren, namelijk door ze te laten absorberen door een ander materiaal en dan heb je alsnog een bom.
Bovendien heeft het geen zin om het ene lek te dichten, want helaas geldt de gezegde 'waar een wil is, is een weg' ook voor gestoorde mensen met belachelijke gedachten.

Dus een manier om dit soort ongein te voorkomen is alle handbagage van passagiers af te nemen bij de gate en grondig te onderzoeken, alle verdachte spullen er uithalen en dan in de bagagebakken stoppen met een slot er op.
Alleen dan hebben passagiers niks meer aan hun eigen gecreëerde extra luxe, dus zullen de airlines extra diensten moeten verlenen.
Eventueel kan je SBF artikelen ergens anders in het vliegtuig opbergen, met de naam etc. van de eigenaar en dan bij aankomst kan hij/zij het artikel weer ophalen.

Het maakt het vliegen misschien duurder en minder prettig, maar het wordt er wel veilig(er) door. En het verschaft meer werk voor de vliegmaatschappijen. :biertje:

DCP

PS die Albero S. moet een vliegverbod opgelegd krijgen.
1. Dan ben je van die negatieve publiciteit en ongein af.
2. Als een normaal persoon dit had gedaan was hij/zij allang aangepakt, maar onder het mom van de journalistiek mag het dan weer wel.
 
Last edited:
tsja, ben beneiuwd hoe het binnen kort wordt om met de trein van alkmaar naar amsterdam te reizen.... meer passagiers,minder veiligheidscontroles
 
De definitie van terreur is (het dreigen met) geweld voor politieke doeleinden. De constante aanscherping van 'veiligheids'maatregelen zorgt er voor dat iedereen die met een vliegtuig reist continue bang gehouden wordt. Telkens weer worden we er op gewezen dat we op het punt staan opgeblazen te worden.

De terroristen lachen zich gek, ze hebben 1 keer toegeslagen en hebben daar al jaren rendement van door miljoenen mensen in de greep van de angst te houden. Alberto S bevordert met zijn sensatie programma de invoer van nog meer waanzinnige maatregelen, en maakt zich daarmee schuldig aan terreur-by-proxy.

Alberto S kan het best bestreden worden door de commerciele waarde voor zijn opdrachtgever SBS-6 aan te pakken. Schrijf SBS-6 een brief waarin je aangeeft dat Alberto S door zijn handelen de vliegende kijkers van SBS-6 nog meer schijn-veiligheids maatregelen opdringt. Schrijf vervolgens dat je van plan bent om naast de uitzending van meneer S nog een maal de reclames op deze zender zult bekijken, en geen producten uit de reclameboodschappen meer zult aanschaffen. Stuur deze brief naar SBS-6 met een afschrift naar de directie/PR afdeling van elk bedrijf wat op SBS-6 adverteert. Als er voldoende brieven binnenkomen dan zal SBS-6 wellicht nog eens nadenken of ze dit soort programma's willen uitzenden.
 
Als er voldoende mensen zijn die het doen is het gezeik zo afgelopen, dat is zeker.

Alleen zijn we in NL niet zo consequent, helaas.
 
Werkt dus Niet.

1 Oplossing: Vloeistoffencontrole bij de paspoortcontrole. en vervolgens bij de gate voor de transit passagiers...

Jammer was al bezig te bekijken wat een consultant kan vragen :D

Niettemin is bekent dat geen enkele methode 100% waterdicht is en veel maatregelen ertoe bijdragen om de passagier een beter gevoel te geven alsmede de overheid. In zoverre zouden dergelijke oplossingen kunnen bijdragen.

Waren die controles destijds niet verplaatst vanwege het Schengen verdrag? Nu begrijp ik alleen niet dat op velden als London Stansted, waar ook internationale vluchten vertrekken, de controle nog steeds voor de departure area (of hoe je dit gebied ook noemt) is en dit op EHAM niet kan.
 
Misschien wilde de terrorist helemaal geen vliegtuig opblazen, maar was het doel de overheid financieel leeg te laten lopen door beveiligingsmaatregelen. Een aanslag op ons belastinggeld dus.
 
Waren die controles destijds niet verplaatst vanwege het Schengen verdrag? Nu begrijp ik alleen niet dat op velden als London Stansted, waar ook internationale vluchten vertrekken, de controle nog steeds voor de departure area (of hoe je dit gebied ook noemt) is en dit op EHAM niet kan.

Ik ken stansted niet als veld. Maar zijn daar de aankomende en vertrekkende passagiers niet van elkaar gescheiden. Dat is een beetje het probleem op AMS. Aankomende passagiers lopen dwars door de vertrekkende heen. Op het moment dat je dat scheid, kan je de vertrekarea bij de ingang voorzien van controle en ben je van alles af...
 
Back
Top