Piloten gezocht voor experiment!

veijck

New member
Momenteel ben ik op zoek naar piloten die bereid zijn een dagje mee te werken aan een experiment voor mijn afstudeerwerk aan de TU Delft. Hierin wordt getest of een nieuwe type display voor terrain avoidance bijdraagt aan de 'situation awareness' van de piloot. Dit systeem geeft geen direct commando zoals een TAWS doet, maar laat de piloot zelf nadenken over de situatie en de benodigde actie ondernemen.

Tijdens dit experiment wordt o.a. gebruik gemaakt van een eye-tracker om te kijken hoe de piloot met de display omgaat. Deze eye-tracker werkt niet echt optimaal wanneer de piloot een bril draagt. Lenzen zijn echter geen probleem.

Indien u dus een redelijke hoeveelheid ervaring heeft met een glazen cockpit, geen brildrager bent (of kan vliegen zonder bril) en interesse heeft om deel te nemen aan dit experiment, dan ontvang ik graag een mailtje van u op: j.vaneijck@student.tudelft.nl.

Met vriendelijke groeten,
Jorg van Eijck

MSc student Control & Simulation
Faculty of Aerospace Engineering, TU Delft
 
Wat raar dat je nog geen reactie hebt gehad Veijck... Vind dit niets voor Airwork, goed dat je dit topic even een schop hebt gegeven! Succes ermee!
 
vind het altijd leuk om er aan mee te doen, maar mijn vorige ervaringen zijn niet zo best met de TU.
Reiskosten vergoeding wel beloven maar nooit betalen.
Zelfde met de andere tests op het gebied van vliegen. Tot nu toe alleen van LVNL ooit wat toe gekregen om te helpen.

Voor wat, hoort wat in dit geval....
 
Hmmm.... Viper1983, wanneer en bij wie is dat geweest dan? Inderdaad niet zo netjes. Ik kan beloven dat die reiskosten echt wel uitbetaald worden, maar het kan een week of 2 duren. Vreemd eigenlijk wel, want de meeste piloten die bij ons testen komen graag nog eens terug. Toch nog interesse?
 
Ik heb pas de loodgieter ook gevraagd of hij thuis zijn skills even "gratis" onder de loep wil laten nemen, maar behalve voorrijdkosten en 3 bakjes koffie vroeg hij gewoon een uurloon van 40 euro. Belachelijk. Wel nam hij zijn eigen boterhammetjes mee, dus dat scheelde weer.

Sorry van mijn sarcasme en ik weet bijna zeker dat je wel een vrijwilliger zult vinden die nieuwsgierig is naar de TU, maar als je van mijn diensten gebruik wilt maken, zul je toch echt moeten betalen.

Zoals Andre ooit terecht al opmerkte zal deze vlieger niet snel iets doen waar hij zelf niet beter van wordt. Ongetwijfeld praat ik alleen voor mezelf en is niet iedereen zo verrot als ik.

Wel heb ik een shitload glass-cockpit en round-dials (autopilot EN manual) ervaring voor je in de aanbieding, dus......
 
Beste Benny Jolink :)

Natuurlijk snap ik dat er tegenwoordig (helaas) niets meer voor niets gedaan wordt en het is ook uw goed recht om daarom niet deel te nemen. Helaas kan ik niet meer bieden dan de gemaakte onkosten te vergoeden, omdat ik dit anders van m'n eigen stufie moet betalen. Ik weet niet of u ooit student bent geweest, maar zo ja, dan begrijpt u dat er niet zoveel rek zit in mijn maandbudget.
Bovendien zoek ik geen piloten die langskomen omdat ze daar toevallig voor betaald worden, maar piloten die het uit oprechte interesse leuk vinden om deel uit te maken van onderzoek dat op de langere termijn wellicht een bijdrage levert aan de vliegveiligheid. En gelukkig heeft zich ondertussen meer dan 'een vrijwilliger' gemeld om hieraan deel te nemen.

Ik heb nog een paar piloten nodig, dus als er nog liefhebbers zijn hoor ik dat graag natuurlijk! Bedankt alvast!!
 
@ Morning Glory,

Amen brother, en je hebt dan ook nog eens een hoop HIGH SPEED ervaring. :cool:

De grap is dat ik van plan was om precies hetzelfde te schrijven, nou ja precies, de strekking zou hetzelfde zijn geweest, maar ik heb het toch maar niet gepost.

Wij € 150 000 betalen voor een opleiding, en dan een subsidie pot als een UNI is even gratis gebruik maken van de kennis. Moet jij hen eens vragen om wat voor je uit te zoeken. Dan kost dat gewoon MEGA knaken. Net als alle andere kennis centra in NL trouwens.

Kennis is heel belangrijk, daar ben ik het wel mee eens, alleen is soms de financiele balans een beetje zoek.

Groeten

:radar: André :radar:

PS: Ik twijfel overigens niet aan de oprechtheid en integriteit van de topic starter!
 
Andre, bedankt voor je reaktie.
Veijck, ik ben het met Andre eens en twijfel niet aan je goede bedoelingen.
Ik ben echter inmiddels een ouwe lul en heb daarom het recht om je de les te lezen omdat ik door mijn leeftijd en ervaring veel slimmer en ervarener ben dan U.
:kiss:
Ja, ik ben ook student geweest. 1 met 150.000 gulden schuld, zonder OV jaarkaart, studiefinanciering en een stel ouders en ikzelf in continue stress door de 2e hypotheek die op het ouderlijk huis werd afgesloten, omdat mijn opleiding niet erkend werd door het ministerie van onderwijs en zodoende niet in aanmerking kwam voor studiefinanciering, belastingaftrek en/of OV jaarkaart.
Gelukkig zat pa wel (barely) in de 60% taxbracket, zodat de bank (barely) akkoord ging met het afsluiten van zijn 2e hypotheek.
Vervolgens zo'n 15 jaar krom gelegen voor het afbetalen van die lening en daarna ben ik (terecht denk ik) samen met de ouwelui de vruchten gaan plukken van ons 15 jaar "krom liggen".
Genoeg persoonlijke achtergrond.

Wel wraak genomen door een 2 miljoen gulen opleiding te genieten op kosten van de belastingbetaler en daar zul je me dus nooit over horen klagen.
Bedankt iedereen!

Ik wens je welgemeend veel succes toe met je onderzoek en studie, maar ik hoop dat je begrijpt waar ik vandaan kom en dat er vaak (meer dan) 2 kanten aan een verhaal zitten.

Ik vind het oprecht interessant wat je aan het doen bent en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt van je thesis en bevindingen.
 
Ik geloof dat hier niet zo zuiver onderscheid wordt gemaakt tussen universiteit, overheid en student. Elke partij zit met een ander financieel plaatje. Net zoals de vliegschool, piloot in opleiding, maatschappij en baas 747 KLM/Lufthansa/AirFrance. ;)

Ik wil alleen maar even aangeven dat ik jullie kant begrijp als piloot, waarbij je je hard hebt moeten inzetten, maar dat er ook wel wat nuance op zijn plaats is.
 
Last edited:
In de post over KLM 737 wordt en aantal keer gemeld in "het belang van de open veiligheidscultuur"...

Nu kun je meewerken aan een mogelijke verbetering, dan moet er geschokt worden...

En is reiskosten + lunch te weinig.

Alles is voor bassie, het zijn niet alleen de kantoor bobo's die willen graaien...

:kiss:
 
@Morningglory:
Sorry als u zich op uw teentjes getrapt voelt door mijn reactie, maar met mijn reactie probeer ik aan te geven dat van een student niet valt te verwachten dat hij een extra vergoeding regelt voor deelnemende piloten. Gezien uw achtergrond zou u als geen ander moeten begrijpen dat u hiervoor niet bij een student aan hoeft te kloppen (overigens niets dan respect voor hetgeen u vervolgens bereikt hebt). Desondanks begrijp ik uw frustratie (en die van André) best wel, maar hiervoor moet u toch echt met de universiteit gaan praten (zoals heel terecht opgemerkt door Busair). Ik probeer gewoon af te studeren.

En gezien de vele interesse voor mijn afstudeerwerk houd ik uiteraard de leden van dit forum via dit topic op de hoogte van mijn vorderingen met het afstuderen. Ik vind het dan ook erg leuk dat jullie belangstelling tonen voor mijn werk!

@harriewillem:
Je hebt helemaal gelijk. Het zou leuk zijn als nog een paar mensen met dezelfde positieve instelling deze kans pakken om een steentje bij te dragen ;)
 
Agh sommige mensen zouden hun eigen moeder nog verkopen! Ik zou je graag helpen maar de komende tijd ben ik erg druk.

Denk dat sommige mensen niet begrijpen dat het hier om een afstudeerproject gaat en niet om een door de tu opgezet onderzoek!
 
Veijck,
je loopt nog niet zo lang mee op dit forum, dus ik zal het je niet kwalijk nemen dat je denkt dat ik "op mijn teentjes getrapt" zou zijn.
Ik kan me hier echt niet druk over maken. Dat is slecht voor mijn bloeddruk.
Als je een beetje tussen de regels door leest, zie je dat ik je onderzoek een warm hart toedraag.

Mijn moeder is inderdaad te koop, maar ik zou haar nooit op dit forum verkopen. Net zo min als mijn dochter met een piloot mag daten! Liever een slimmer iemand, zoals een afgestudeerd drs.

Als aankomend drs. moet je toch iets beter leren tussen de regels door te leren lezen denk ik, want mijn "frustratie" was echt niet aan jou gericht, maar meer aan het "systeem".
 
Als je aan een TU afstudeerd wordt je Ir. (ja ik weet, nutteloze info)
Kom op MG, mensen die al langer meelopen hier zien jouw sarcasme nogal eens over het hoofd, laat staan onze Tuer...
 
Als je aan een TU afstudeerd wordt je Ir.

Oh, die mogen dan weer niet met mijn dochter op stap.

Overigens zie ik mijn "waardevolle bijdrages" liever als cynisme dan sarcasme.
 
Back
Top