Hulp betoog Nederlands: Regulering vliegopleidingen door de regering

Snappaz

New member
Good evening airworkers :biertje:

Ik moet voor het vak Nederlands een betoog houden voor de klas.

Zoals de titel al aangeeft wil ik het doen over regulering van aantal vliegopleiding door de regering

Ik moet 2 voor-argumenten hebben en 2 tegen argumenten en voor allebei een verwerping.

Er liep hier ook een stukje over in een topic waar wel wat bruikbare info in stond, maar die kan ik niet 1,2,3 vinden....

Misschien iemand met de magic search button ?:cool:
 
bedankt voor je reply, top!:airforce:

Dit draadje is inderdaad best jong, alleen was er ook nog 1 van een paar maanden oud kan ik me herinneren, waar ook wel wat nuttige info in stond, daar ga ik even naar opzoek! ( Toevallig hadden ze allemaal wat met stella te maken :grijns: )
 
Ze hebben ook ooit het aantal plekken geneeskunde gereguleerd en een loting ingesteld. Evenals tandheelkunde. Waarom vliegopleidingen niet?
 
Dan zouden ze beter de restrictie kunnen uitvoeren bij het aantal examens dat mag uitgevoerd worden en die plekken verspreiden over de scholen in nederland?

Alleen is het dan wel eerlijk dat je op een eventuele wachtlijst kan, en dat als je de vliegopleiding wilt beginnen, dat jij dan niet 4 jaar wacht en pietje mag gelijk al beginnen, omdat hij net ingeloot is.

Moet nog 1 tegenargument hebben voor deze stelling + ontkrachting en nog 1 argument voor .

De inleiding krijg ik wel voor elkaar :p:
 
Voor:
- Aan de hand van een voorbeeld laten zien hoeveel mensen er nu werkeloos op de bank zitten; gebukt onder de schulden.
- Waarborgen van de kwaliteit (Veiligheid argument, want sommige opleidingen leveren gewoonweg niet vliegers met hetzelfde niveau af als anderen)

Tegen:
- Gaat tegen marktwerking in; vraag omhoog, aanbod omhoog
- Regering heeft zojuist besloten dat de geneeskunde studies anders worden gevuld. Dus waarom nu dit opeens wel?

Ik kan zo snel niets beters bedenken en ook de ontkrachting heb ik zo 123 niet voor de hand liggen, maar hoop dat je er iets aan hebt.

DCP
 
Dan zouden ze beter de restrictie kunnen uitvoeren bij het aantal examens dat mag uitgevoerd worden en die plekken verspreiden over de scholen in nederland?

Alleen is het dan wel eerlijk dat je op een eventuele wachtlijst kan, en dat als je de vliegopleiding wilt beginnen, dat jij dan niet 4 jaar wacht en pietje mag gelijk al beginnen, omdat hij net ingeloot is.

Moet nog 1 tegenargument hebben voor deze stelling + ontkrachting en nog 1 argument voor .

De inleiding krijg ik wel voor elkaar :p:

Kan je echt niet zelf wat meer vinden/bedenken? Ik had toevallig laatst ook mijn betoog voor Nederlands (3 argumenten voor één tegen) en merkte aan mezelf dat ik er toch wel veel moeite voor wilde doen, omdat het simpelweg over een onderwerp ging waar ik interesse in heb: de luchtvaart. Mijn betoog ging over de zogenoemde 'vettax' en ik had het eigenlijk zo in elkaar (helemaal zelf geschreven:angel:) Zo onthoudt je de tekst ook beter en komen je argumenten beter over als je voor de klas staat! Probeer het dus vooral zelf te doen! Succes!
 
Ik ben nu klaar met me argumenten etc.
Even een mooie inleiding en het filmpje van hoe easyjet je behandelt van youtube plukken en in me powerpoint verwerken :D

Ik heb alles ook zelf bedacht opzich, alleen vond ik 1 argument van De Cock Pit wat sterker dan 1 van mijn voor-argumenten.
 
zoo, wat heb jij dan voor chille school?
betoog houden met een ppt?:)
En waarom zou je je eigen voorargument, die je gebruikt om jouw klas te overtuigen van jouw stelling gaan ontkrachten?

in elk geval, nog veel succes!;)
 
Mwah, ik vertel natuurlijk alles uit me hoofd, maar zet de hoofdpunten gewoon op een powerpoint, als ik iets niet weet dan kijk ik ff snel achterom ^^

was een foutje.
was 3 argumenten voor en 1 tegen.
het argument tegen moet ik verwerpen.
Tenminste een onderwerp wat ik nooit ben tegengekomen.

Thnx.
 
Voor:
- Waarborgen van de kwaliteit (Veiligheid argument, want sommige opleidingen leveren gewoonweg niet vliegers met hetzelfde niveau af als anderen)
DCP

<Off-topic>In de hoop dat je er misschien iets aan hebt tijdens een betoog mocht iemand met dit argument komen...
Hoe meet je dit? In tijden van Bristol en andere databases? Slagingspercentages praktijkexamens? Ik geloof dat elke school tegenwoordig wel redelijk percentages haalt..exameneisen zijn nog altijd relatief laag...
 
Nou ja... bij theorievakken; ok... zijn er scholen waar je bij elkaar op schoot zit in de cockpit? Is meestal 1 leraar per leerling ;)
 
Ze hebben ook ooit het aantal plekken geneeskunde gereguleerd en een loting ingesteld. Evenals tandheelkunde. Waarom vliegopleidingen niet?
Al gaan er tegenwoordig genoeg geluiden op om de nummerus fixus voor deze opleidingen af te schaffen, daar het een tamelijk oneerlijk systeem is...
 
Back
Top