is het linkje van Boeing...Hoop dat we bij CLX nog dit jaar als launchcompany dit schitterende toestel kunnen vliegen...de eerste 3 zijn gepland einde dit jaar
KLM is net CX kwijtgeraakt op AMS!
Ook wij krijgen de -8, zijn nu de -400 qrh aan het compatible makel met de ECL
zodat we ze door elkaar kunnen vliegen..
Wat me opviel bij die 787 vlucht en deze, is dat ze het gear vrij lang naar beneden laten na takeoff.
Is dit om allerlei dingen te kunnen meten? Weerstand met en zonder gear? Flight Characteristics met gear naar beneden en omhoog? Of heeft dit andere redenen?
Want voor zover ik het kan inschatten zitten ze daar bij het filmpje echt niet naar de VSI te kijken en gaat het gear up bij positive rate.
Aan de heren van CV;
Krijgen jullie allemaal een conversie aangeboden zodat jullie beide types kunnen vliegen? en zo ja, is dat dan met behulp van een CBT'tje en een paar sim-sessies ofzo?
Wat ik begrepen heb cbt + simsessie
de vliegeigenschappen schijnen hetzelfde te zijn
als de -400 dit vanwege FBW in roll kanaal , de
vleugel is compleet anders!
Ook de lengte wordt benadrukt, roteren en flaren
max landing weight is wordt 345t wat dus ongeveer 45t
hoger ligt dan de -400
Ook heeft de-8 een electronische checklist Zoals 777