B747-8 eeste vlucht vandaag

Heb gehoord dat deze kist ook voor de KLM interresant zou zijn. Met name als het gaat om maintenance-contracten mee naar binnen te halen.

Misschien is de wens wel de vader van de gedachte.
 
Hee boss

KLM is net CX kwijtgeraakt op AMS!
Ook wij krijgen de -8, zijn nu de -400 qrh aan het compatible makel met de ECL
zodat we ze door elkaar kunnen vliegen..
 
CLX doet eigen maintenance.
Overigens zal de testvluchtkist LX-VCA gaan heten.
 
Last edited:
Wat me opviel bij die 787 vlucht en deze, is dat ze het gear vrij lang naar beneden laten na takeoff.

Is dit om allerlei dingen te kunnen meten? Weerstand met en zonder gear? Flight Characteristics met gear naar beneden en omhoog? Of heeft dit andere redenen?

Want voor zover ik het kan inschatten zitten ze daar bij het filmpje echt niet naar de VSI te kijken en gaat het gear up bij positive rate.

Of zie ik dat verkeerd?
 
Ain't she pretty...

Ain't she pretty...

rc501firstflight28101.jpg
 
Aan de heren van CV;
Krijgen jullie allemaal een conversie aangeboden zodat jullie beide types kunnen vliegen? en zo ja, is dat dan met behulp van een CBT'tje en een paar sim-sessies ofzo?

Vette bak hoor!
 
Whale?!?! So! Laat Boeing747 het maar niet horen! :grijns:

p.s. is het nou Mount St Helens, of Mount St Rainier op de achtergond?
 
Wat ik begrepen heb cbt + simsessie
de vliegeigenschappen schijnen hetzelfde te zijn
als de -400 dit vanwege FBW in roll kanaal , de
vleugel is compleet anders!
Ook de lengte wordt benadrukt, roteren en flaren
max landing weight is wordt 345t wat dus ongeveer 45t
hoger ligt dan de -400
Ook heeft de-8 een electronische checklist Zoals 777
 
Kleine conversie CBT en sim zoals Kliko zegt. Eigen simulator is onderweg maar wanneer alles gaat gebeuren is nog niet bekend.
 
Waar komt die simulator te staan?

Ik ben jaloers op diegene die 747-8 mogen gaan sturen. Wat een brute bak en wat een mooie motorengondels.

Ai laik...
 
Die van ons in CX city HKG
krijgen voorlopig 10 -8F
gaan geruchten over mischien de -8i

we zullen zien! Waarschijnlijk gaan onze
-400bcf RR eruit vanwege tegenvallende perf.
 
Back
Top