Vacatures luchtmacht

stickstof

New member
Bij de selectie werd mij wel verteld dat ik met de behaalde resultaten gevechtsleider kon worden.

Als ik kijk op www.werkenbijdeluchtmacht.nl is er bijvoorbeeld voor de functie gevechtsleider FC hbo geen vacature beschikbaar.

Betekent dit dan dat je ook niet aan een opleiding hiervoor kunt beginnen?
Mocht ik niet door de selectie komen, lijkt deze functie mij ook heel gaaf en uitdagend.



(misschien een stomme vraag, maar toch..;))

Cheers,
Kay
 
nee, mijn vraag is of het mogelijk is om een opleiding te starten als bijv. luchtgevechtsleider als hier momenteel geen vacatures voor zijn..
 
Als er geen vacature is heb je dacht ik wel de mogelijkheid om je gegevens achter te laten, dan nemen ze contact met je op zodra er wel weer een vacature voor is.

Je kan dan dus niet aan je opleiding beginnen.
 
Gewoon personeelszaken opbellen en vragen wat er mogelijk is. Telefoon nummer staat volgens mij wel op je uitnodigingsbrief.
 
10 jaar terug toen ik selectie deed voor vlieger, waren er ook geen vacatures voor mijn 2e keuze verkeersleider, ondanks een tekort van 50%...........maw het zegt niet heel erg veel.
 
Ze hebben mij verteld dat als er op de site geen mogelijkheid bestaat om te solliciteren er dan voorlopig ook geen opleidingsplekken zijn.

Ze zetten de vacatures op de site alleen open als er binnen een jaar opleidingsplekken beschikbaar zijn.

En er zijn dus alleen opleidingsplekken als ze die vanuit verkeersleiding hebben aangevraagd omdat ze vacatures krijgen. Ook nu weer, zo is mij verteld :)!
 
kan afentoe maffe dingen veroorzaken. Afgelopen zomer werd ik terwijl ik op het strand in zeeuws vlaanderen lach te bakken gebeld door W&S. Mn solicitatie off LVL mwo was afgewezen, de vacature was dicht gegooid. Week later kom ik thuis en vind een brief van W&S op de mat, de afwijzing werd nog even bevestigd.

Weer een week later kijk ik nog even op werkenbijdeluchtmacht.nl en gekgenoeg stond de vacature voor off LVL mwo er nog op. Dus ik weer bellen en toen kreeg ik als antwoord dat de vacature net twee dagen terug weer open was gezet :bwah:, dus ik maar gelijk gemeld dat ze mn solicitatie weer kunnen hervatten en dat is gelukkig allemaal heel goed gegaan. :cool:
 
Ik houd de site wel scherp in de gaten en bel wel even wat de mogelijkheden zijn.

Er stond wel een vacature voor lvl mbo. Kan het dan misschien dat ik begin op mbo
(ik doe nu havo) en dan zodra er een plekje openkomt op het hbo dat ik dan die overstap maak naar hbo? Doe ik niet een jaar niks en leer ik toch nog het een en ander op mbo niveau.. Iemand hier ervaring mee?
 
Ik zou de luchtmacht even bellen met deze vragen. Hier op het forum kan iedereen toch alleen maar speculeren omdat niemand hier inzicht heeft in de huidige personeelsbehoefte. En zoals in de post van Shooter al is weergegeven kunnen dingen op het laatste moment toch weer anders zijn. Succes met solliciteren!
 
Ik zou de luchtmacht even bellen met deze vragen. Hier op het forum kan iedereen toch alleen maar speculeren omdat niemand hier inzicht heeft in de huidige personeelsbehoefte. En zoals in de post van Shooter al is weergegeven kunnen dingen op het laatste moment toch weer anders zijn. Succes met solliciteren!

Tja, ondanks mijn eerdere post helemaal mee eens! De wegen van de Luchtmacht lijken soms ondoorgrondelijk!!

Grtz. :radar:
 
Bij de selectie werd mij wel verteld dat ik met de behaalde resultaten gevechtsleider kon worden.


Cheers,
Kay

Misschien een beetje een domme vraag, maar als je dus wordt afgekeurd voor bijvoorbeeld f-16 vlieger kijken ze wel of je eventueel nog voor andere posities binnen de luchtmacht bruikbaar bent?
 
Broekriem aantrekken

Broekriem aantrekken

Misschien een beetje een domme vraag, maar als je dus wordt afgekeurd voor bijvoorbeeld f-16 vlieger kijken ze wel of je eventueel nog voor andere posities binnen de luchtmacht bruikbaar bent?

Naar mijn weten gaat defensie voorlopig het aantal vacatures sterk terug brengen. In verband met bezuinigingen lijkt het om een nieuwe personeelskrimp te gaan. Kortom de aantallen sollicitaties zullen beperkt worden.. en waarschijnlijk zullen de selecties weer op de oude eisen terugkomen (afgezien van PVS procedure).

Ook binnen Defensie wordt het schuiven tussen functies erg lastig. Ik ken inmiddels twee personen die al luit zijn, maar toch niet kunnen schuiven volgens personeelszaken.. oftewel er vertrekken op dit moment personen die opgeleid zijn, maar niet op hun gewenste werkplek geplaatst kunnen worden!

Bovendien zijn de plaatsingen van leerling-vliegers op de opleiding tot jachtvlieger zeer (ZEER) beperkt. Dit naast de personeelsbeperking ook door het terugbrengen van het aantal vliegtuigen.

Kortom, voor eenieder die het bedrijf binnen wil, succes! The shit is hitting the fan at the moment..

PS: Mooie quote van fighterpilotuniversity.com;
"Dad, when I grow up I want to be a fighter pilot.”
“I’m sorry son, you can’t do both."

Ongenuanceerd en banaal..
 
Bovendien zijn de plaatsingen van leerling-vliegers op de opleiding tot jachtvlieger zeer (ZEER) beperkt. Dit naast de personeelsbeperking ook door het terugbrengen van het aantal vliegtuigen.

Uit interesse: Over hoeveel paar voeten en handen spreken we dan?
 


...en waarschijnlijk zullen de selecties weer op de oude eisen terugkomen (afgezien van PVS procedure).

Welke oude eisen? Ook m.b.t. kleine oogafwijkingen (onder -1)?

Over een paar jaar kan het er weer veel anders uitzien, niets is zo veranderlijk als de luchtvaart...

Als over een tijdje de economie weer op volle toeren draait gaat de uitstroom onder defensievliegers ook weer omhoog en komen er vanzelf weer meer opleidingsplaatsen. En hoe zal dat met de overgang F-16 --> F-35 gaan? Op welk moment stopt de KLu met opleiden voor de F-16 (nu van 12 naar 8 plekken/jaar meen ik)? En worden ab-initio's dan meteen opgeleid voor de F-35 of is dat voorlopig voorbehouden aan ex-F-16 vliegers? Valt daar al iets zinnigs over te zeggen? Het zit er toch aan te komen...in 2013 worden de eerste F-16's van de USAF al vervangen...Nederland waarschijnlijk niet lang daarna...dus reken 3 jaar terug (opleidingstijd) en je weet in welk jaartal men ongeveer begint met opleiden voor de F-35.

Een overgangsperiode naar een ander type is natuurlijk niet zo efficiënt, dus de komende 10 jaar zullen er gemiddeld wat meer jachtvliegers nodig zijn, verwacht ik. Als er tenminste aan de 85 stuks (nu rond de 60-70 operationele kisten?) wordt vastgehouden. We zullen het zien de komende twee jaar....
 
Uit interesse: Over hoeveel paar voeten en handen spreken we dan?

Toen ik laatst wat papierwerk in moest vullen om de VTO (EMVO) op te starten, werd er gevraagd wie er uiteindelijk jet wilde gaan vliegen. We moesten rekening houden met 1 pax jet en de rest heli (op een klas van 13 man aanvang EMVO).
Ga jezelf hier niet op blindstaren, alles binnen Defensie kan zomaar veranderen, de klas waarmee wij naar de EMVO gaan is ook ondertussen van samenstelling veranderd, om terug te komen op het niet willen wachten op de keuringen-verhaal(andere thread): succes! het is de realiteit...

De komende jaren gaan zeker spannend worden, niet alleen voor wat betreft de opleiding op de F-16, ook het aantal "vervangers F-16" ;) gaat een hoop bepalen in de opleidingen. Persoonlijk denk ik dat we in onze handen mogen wrijven als we het tot 60-70 operationele kisten gaan schoppen. UAV's zijn de toekomst, deze kunnen het benodigde aantal bemande kisten drastisch verminderen (niet vervangen!) dus we gaan het zien...
Hoe de opleiding er uit gaat zien weet ik niet, ik zou zeggen dat men rond 2013 begint met mensen opleiden op de andere kist en de huidige populatie F-16 vliegers afhankelijk van de resterende tijd bij de baas later gaat omscholen. Ook dat blijft afwachten.
Bovenstaande beweringen zijn overigens op persoonlijke titel, het zijn geen harde feiten maar aannames (en die zijn.....):rolleyes:

6-pack: Abject en infaam! de n...
 
Je zou dus kunnen stellen dat de huidige beginnende lang-modellers al voor de F-35 gaan. Let wel, de overgang F-16 --> F-35 zal ongeveer van 2015 tot 2025 duren. Dat is dus zeker 10 jaar lang een mix van toestellen.

Wat betreft de 60-70 stuks, daarmee doelde ik op 60-70 operationele F-16's, als het er niet minder zijn.....de beste kisten worden immers verkocht aan landen als Chili :niet_bli:. Het plan voor de F-35 was altijd om er 85 (eerst 100) aan te schaffen. Dat zou dus een vermeerdering zijn. Het worden inderdaad spannende jaren...

Bron: http://www.flightglobal.com/article...ands-decides-to-join-jsf-evaluation-team.html
 
is het dus ook zo dat wanneer de f35 komt de werkgelegenheid omhoog ''vliegt'' wat betreft de vliegers?

Kay
 
Back
Top