Studenten naar JetAirFly

nouja die 8000 betaal je aan de KLM die onder de kostprijs dit aanbied voor je TR en niet aan de maatschappij waar je gaat werken. JAF in dit geval. Anders dan bij Ryan air, waar je volgens mij 30k neer mag leggen ook al heb je al een TR op zak. Daar zit wel verschil tussen

Ik weet niet waar die informatie vandaan komt, waarom zou je 30k moeten betalen aan Ryanair als je al een TR hebt? Een direct entry captain 30k neerleggen?

Daar heb ik nog niets over gehoord. Of je als FO binnenkomrt terwijl je al een TR op zak hebt is een tweede.....

Een OCC cursus is wel verplicht, maar die is geen 30k.
 
het is toch gewoon een zielige reactie van KL. Die jongen is terecht blij met zn zomercontract bij JAf, ik zie niet in waarom er dan zo'n cynische opmerking moet volgen.

ik zie niet in waarom die jongen dat zo nodig hier moet verkondigen
 
Ik snap volkomen dat het belachelijk is dat F/O's die al lang in dienst zijn en dan na jaren trouwe dienst de deur gewezen wordt en worden vervangen voor types als ik. Maar idd ik zou gek zijn er niet op in te gaan. Ik had destijds de keuze: 8000 betalen en meer kans te hebben ergens aan de slag te gaan, of geen TR hebben en zkr weten dat je een 'normale' baan moet zoeken waarbij je geen uren bouwt.

Maar je kan het me niet kwalijk nemen dat ik zo'n kans aangrijp. Je kunt zo'n grote groep ab initio's niet sturen in de zin dat ze allemaal zo'n aanbod weigeren waardoor de markt zou veranderen. Het is helaas wel zo dat als ik ik het niet doe, een ander het wel doet. Dus grijp ik mijn kans.

Heel zuur dat bedrijven op die manier met hun medewerkers omgaan, winst en kostenbesparing is blijkbaar belangrijker dan verantwoord met je medewerkers omgaan.

Waaorm ik dit hier vermeld? Nou omdat het topic daarom vraagt... Ik was benieuwd naar reacties aangezien vorig jaar er totaal geen vooruitzicht was op een baan voor niemand. Maar dit is nu aan het veranderen nu de crisis voorbij is.
 
ik zie niet in waarom die jongen dat zo nodig hier moet verkondigen

Ach ach, in verschillende onderdelen van het forum kondigen mensen aan dat ze zijn aangenomen bij verschillende clubs, waarop vervolgens een goede hoeveelheid felicitaties volgt. Zeker op een moment dat we met z'n allen de lastige economische periode voor een gedeelte achter ons kunnen laten.

Als dan een 'bufferlijster' zo'n kans te pakken krijgt en niet nog 3 jaar op de bank hoeft te zitten, kan er geen aardig woordje vanaf. Ik wil hier geen pro-KLM verhalen verkondigen, maar sommigen laten zichzelf op deze manier wel een beetje kennen...

Gun het die vent, want uiteindelijk zou iedereen die kans pakken. Tuurlijk is het klote dat de markt niet meer zo solide in elkaar steekt als dat in betere tijden het geval was, maar dat is uiteindelijk te herleiden naar een veel te groot aanbod vers afgestudeerden en niet omdat men elkaar als vlieger graag naait met de broek aan.

Gefeliciteerd Matt, geniet van je uren bij die club!

De KLS'ers die overigens vorig jaar bij JaF een zomercontract hebben voltooid, zijn hierna overgeplaatst naar ArkeFly. Hierdoor kwam er een aantal nieuwe posities vrij bij JaF. Ook ArkeFly zoekt verder naar o.a. studenten van de KLS, want ik begreep dat zij nu 2 tot 4 andere kandidaten zoeken uit deze 'vijver'.

Gr. Co-Co Flanel
 
Hoe zit het eigenlijk met de mensen die dit jaar van KLS naar JetairFly zijn gegaan? Kunnen die ook komend jaar weer voor JetairFly vliegen?

Yep, ik had wat contact gezocht met een aantal. En veel gaan er opnieuw aan de slag. Een ander deel is naar ArkeFly verhuisd
 
In een wereld die niet hetzelfde is als 50 jaar geleden, geldt hetzelfde voor arbeidsverhoudingen. Dat dit niet ligt aan werknemers, en niet ligt aan werkgevers is voor mij een feit. Het hele volk is er schuld aan.

Wie wil er immers zo goedkoop mogelijk reizen, wie wil het bedrijf zo goedkoop en efficient mogelijk runnen en wie wil voor zijn eigen belang zo snel mogelijk zijn eigen centjes bijeen sprokkelen? Tezamen is dit het hele volk. Wij zijn samen de mensen die dit geziek veroorzaken. Hoe het anders kan? Als het merendeel van dit volk zijn houding verandert....Maar dat kost knaken, misschien ook wel langer wachten in een wachtrij, en net iets minder voor de één, en meer voor de ander...

Leg niet de schuld bij een groep jonge enthousiaste vliegers, als wellicht je eigen oom en tante voor een dubbeltje 100 man omver duwen om bij welke lowcost carrier dan ook het eerste de trap op in het vliegtuig te kunnen rennen....
 
Leg niet de schuld bij een groep jonge enthousiaste vliegers, als wellicht je eigen oom en tante voor een dubbeltje 100 man omver duwen om bij welke lowcost carrier dan ook het eerste de trap op in het vliegtuig te kunnen rennen....

Klopt als een bus... was laatst met ryanair naar Londen. Ik wist serieus niet wat ik zag. Rennende passagiers naar een vliegtuig??? nog NOOIT gezien (tenzij ze te laat waren).

Het gaat de richting op alsof we op een bus staan te wachten helaas.
 
Waaorm ik dit hier vermeld? Nou omdat het topic daarom vraagt... Ik was benieuwd naar reacties aangezien vorig jaar er totaal geen vooruitzicht was op een baan voor niemand. Maar dit is nu aan het veranderen nu de crisis voorbij is.

Het topic vroeg daar 11 maanden geleden wat over... het is imho nu een beetje spuit-11 om hiermee het topic omhoog te halen.



PS:
Daarnaast speel ik een beetje advocaat van de duivel :biertje:

Van de 10 KLS'ers die vorig jaar bij JAF vlogen gaan er 4 naar Arkefly en er blijven er 5 bij JAF. Verder neemt JAF dit jaar dus nog 12 nieuwe KLS'ers aan en Arkefly 2 tot 4 nieuwe KLS'ers.
 
Beetje opjutten ;) Advocaat vd duivel spelen etc.

Wat bedoel je eigenlijk met 'diegene die zijn heil buiten de benelux "moet" zoeken' ?
 
Echter Ties, als je wat langer op het forum meeleest en je wat meer had verdiept in wat er de afgelopen 2 á 3 jaar heeft gespeeld, dan weet je dat er bij bepaalde airlines mensen uitgetrapt zijn om plaats te maken voor fors betalende wannabe's.
En hun reactie kun je je dan wel voorstellen toch?

:

Voor de duidelijkheid: Maurice (Koning Lucht) Werkte bij ThomsonFly.
Dit gaat over JetAirFly. Bij JetAirFly zijn de laatste jaren geen mensen uitgetrapt om plaats te maken vor wannabee's. Ik vraag me af waarop men dat baseert.

Ook Maurice is er niet uitgetrapt (bij mijn weten, als ik het jis heb hoor ik het graag) en ingeruild voor wannabees, maar is de dupe geworden van de fusie Thomson/FirtstChoice en de gevolgen van de vlootreductie aldaar in de UK.

De enige overeenkomst die er is is dat TOM en JAF beide dezelfde moedermaatschappij (TUI) hebben. Echter zijn het wel losstaande ondernemingen. Opzich had het TUI wel gesierd als men bij de ene maatschappij mensen ruimt, deze bij anderen in zouden kunnen vloeien.
 
Back
Top