Studenten naar JetAirFly

Slipstream

New member
Las op de website van de KLS dat er studenten geplaatst zijn bij JetAirFly.

Klikkerdeklik

Lijkt mij goed nieuws, zeker om zo te lezen dat ze nergens voor hoeven te betalen. Dan maakt het weer minder uit dat het een tijdelijk contract is.

Iemand die meer weet?
 
Ja, fantastisch, betalen voor je eigen rating... alleen een zomercontract... dagen waarop je 24 uur gebeld kunt worden... fantastisch salaris... en de mensen met ervaring die bij een groepsgenoot (Thomson) redundant gemaakt worden komen niet in aanmerking. Echt geweldig nieuws.
 
Sorry Koning Lucht,

Ik had het in mijn post ook niet over de baan bij JetAirFly maar de nieuwe procedure bij de KLS omtrent het verdwijnen van de bridgecourse en dat deze vervangen wordt door een volledige type.
Als ik zie hoe je de baan beschrijft is het inderdaad nog niet alles. Vooral is het zuur dat mensen van dezelfde groep niet eens voorrang krijgen als er ergens anders mensen in de groep uit moeten, laat staan niet eens in aanmerking komen.
 
Ja, fantastisch, betalen voor je eigen rating...
slechts 1/4e wat je bij Ryanair kwijt zou zijn
alleen een zomercontract...
beter dan niet vliegen
dagen waarop je 24 uur gebeld kunt worden...
onzin, normale WRR
fantastisch salaris...
stukken beter dan achter de kassa bij de Appie (bedragen op ppjn komen aardig in de buurt)
en de mensen met ervaring die bij een groepsgenoot (Thomson) redundant gemaakt worden komen niet in aanmerking.
Dat is inderdaad klote! Maar daar kunnen deze jongens niks aan doen. Daarvoor moet je bij het management zijn van de TUI airlines groep?
Echt geweldig nieuws.
Voor deze tien jongens wel ja
...
 
en de mensen met ervaring die bij een groepsgenoot (Thomson) redundant gemaakt worden komen niet in aanmerking.
Dat is inderdaad klote! Maar daar kunnen deze jongens niks aan doen. Daarvoor moet je bij het management zijn van de TUI airlines groep?
kijken wat je daarover zegt als volgende zomer jezelf te duur bent geworden en ze dezelfde truc uithalen.

Dan stap je, wat mij betreft, wel erg gemakkelijk over heen dat deze handelswijze extreem lullig is.
 
kijken wat je daarover zegt als volgende zomer jezelf te duur bent geworden en ze dezelfde truc uithalen.

Dan stap je, wat mij betreft, wel erg gemakkelijk over heen dat deze handelswijze extreem lullig is.

Die handelswijze is ook extreem lullig en ik vind het dan ook heel vervelend voor Koning Lucht, maar toch heeft Zweuvert hier wel gelijk.

Dit topic gaat over de studenten die naar JetAirFly gaan, sommigen zijn het hier niet mee eens en vinden dat de studenten zich niet moeten laten uitmelken, echter wat Koning lucht post heeft niets met de studenten die naar JetAirFly gaan te maken volgens mij.

Het pessimisme in ELK topic begint mij ook te irriteren, probeer dit in de topics te houden die hier ook over gaan ('vlieger worden, een baan, geen carriëre meer', 'another one bites the dust' etc.)
 
Die handelswijze is ook extreem lullig en ik vind het dan ook heel vervelend voor Koning Lucht, maar toch heeft Zweuvert hier wel gelijk.

Dit topic gaat over de studenten die naar JetAirFly gaan, sommigen zijn het hier niet mee eens en vinden dat de studenten zich niet moeten laten uitmelken, echter wat Koning lucht post heeft niets met de studenten die naar JetAirFly gaan te maken volgens mij.

Het pessimisme in ELK topic begint mij ook te irriteren, probeer dit in de topics te houden die hier ook over gaan ('vlieger worden, een baan, geen carriëre meer', 'another one bites the dust' etc.)

Na een x aantal jaren trouwe dienst is op straat komen te staan extreem k*t. Helemaal als je wordt "vervangen" met, zoals een aantal het inderdaad oneerbiedig noemt, pindavliegers.
Maar ik begrijp ook dat je met anderhalve ton in het rood bij de bank en geen perspectieven met continuïteit, je blij bent met dit aanbod, al dan niet voor niet zo gunstige arbeidsvoorwaarden en/of extra kosten voor een TQ terwijl je maar een x-maanden contract krijgt.
Ik denk, wat 19 of 77 al in een ander topic heeft aangegeven, dat je dan met hele korte termijn politiek bezig bent.

Je moet uitkijken dat je als beginnend vlieger niet in slaaf verandert. Ik weet er het fijne niet van (als iemand me meer informatie erover kan geven sta ik er open voor) maar één van mijn wenkbrauwen ging toch wel omhoog toen ik bijv. las over AIS Airlines/Flight Academy.
Het klinkt heel aantrekkelijk: "Aansluitend aan de opleiding is het mogelijk om via AIS Flight Academy deel te nemen aan een stageprogramma [edit: lees; geen salaris] om als first-officer tweemotorige vliegervaring op te doen. Dit vergroot je kansen op doorstroming naar de grote luchtvaart aanzienlijk." *. Maar ik vraag me af waar je met een Jetstream 32 rating staat tussen het (737) jet geweld.

Ik geef toe, het hierboven staande heeft niet direct zo heel veel te maken met de jongens die naar Arke gaan maar het gaat om de trend; Betalen voor je TQ op een tijdelijk contract tot aan een maatschappij die potentiële arbeidskrachten [lees: aspirant ab-initio's] lokt door zelf een FTO (dit is geen liefdadigheidsinstelling dus er zal goed aan verdiend worden) op te richten waar ze hun eigen studenten dan de worst genaamd "stage" voor houden. Uitzonderingen daar gelaten, zal dit je marktwaarde niet zo heel veel doen vergroten en gaat het je (met name in de vorm van rente) alleen maar meer kosten.

En Arke weet ook drommels goed dat ze voor op dit moment een onuitputtelijke bron hebben aangeslagen en nu lijk je nog spekkoper maar de kans is heel groot dat je volgende zomer naast Koning Lucht (sorry, niet lullig bedoeld en ik hoop van harte dat het niet zover komt) ook bij het UWV staat. En zo wordt de bron alleen maar onuitputtelijker.

Hmm... beetje lang geworden.

* Bron: http://www.pilotinfo.nl/
 
Je moet uitkijken dat je als beginnend vlieger niet in slaaf verandert. Ik weet er het fijne niet van (als iemand me meer informatie erover kan geven sta ik er open voor) maar één van mijn wenkbrauwen ging toch wel omhoog toen ik bijv. las over AIS Airlines/Flight Academy.
Het klinkt heel aantrekkelijk: "Aansluitend aan de opleiding is het mogelijk om via AIS Flight Academy deel te nemen aan een stageprogramma [edit: lees; geen salaris] om als first-officer tweemotorige vliegervaring op te doen. Dit vergroot je kansen op doorstroming naar de grote luchtvaart aanzienlijk." *. Maar ik vraag me af waar je met een Jetstream 32 rating staat tussen het (737) jet geweld.

Ik geef toe, het hierboven staande heeft niet direct zo heel veel te maken met de jongens die naar Arke gaan maar het gaat om de trend; Betalen voor je TQ op een tijdelijk contract

Mensen hebben een vreselijk geheugen. De tijden van Base, Tulip Air en anderen zijn al weer een tijdje voorbij. Maar toen was het heel normaal om een rating Chieftain, King Air, Metroliner of iets dergelijks te kopen. Na 100 (danwel 50) uur weer wegwezen. Met 100 zat je goed, want dan kon je als vrije markter ook aankloppen bij Transvagina. Betalen voor je rating was ook normaal bij Air / KLM Excel, Farnair en ik dacht toen ook de groteren zoals Ryanair. Er is niet zoveel veranderd volgens mij, hoogstens zijn de banden tussen scholen en airlines door het MCC gebeuren nu wat strakker en heb je geen ervaringsprogramma's meer nodig. Daardoor bestaan de voorgenoemde bedrijfjes ook niet meer, die dreven op die "stages". De uren programma's in de VS van toen hoor ik (hier) nu ook nooit meer wat over, zoals Pegasus. AIS is de uitzondering kennelijk, alhoewel ik me ook nog wel plannetjes herinner die Stella had voor een "airline" (met een Seneca dacht ik).

Dus als ik een trend zie is het eerder een positieve. De negatieve trend zie ik in de bagatalisatie van een vakbond, althans in de UK. Maar of dat ooit beter was daar weet ik niet.
 
Ik weet er het fijne niet van (als iemand me meer informatie erover kan geven sta ik er open voor) maar één van mijn wenkbrauwen ging toch wel omhoog toen ik bijv. las over AIS Airlines/Flight Academy.
Het klinkt heel aantrekkelijk: "Aansluitend aan de opleiding is het mogelijk om via AIS Flight Academy deel te nemen aan een stageprogramma [edit: lees; geen salaris] om als first-officer tweemotorige vliegervaring op te doen. Dit vergroot je kansen op doorstroming naar de grote luchtvaart aanzienlijk."

Laat de wenkbrauwen maar weer zakken, je weet er inderdaad het fijne niet van.
Deelnemers aan het stage programma krijgen gewoon salaris, het zal vast geen fortuin zijn maar het is een stuk beter dan betalen voor werk. Daarnaast vlieg je multipilot-uren, nodig voor het ontdooien van een frozen ATPL.
 
Laat de wenkbrauwen maar weer zakken, je weet er inderdaad het fijne niet van.
Deelnemers aan het stage programma krijgen gewoon salaris, het zal vast geen fortuin zijn maar het is een stuk beter dan betalen voor werk.

Bij Tulip Air mocht ik 35.000 gulden betalen om 100 uur te mogen vliegen. Ik kreeg dan 25 gulden per dag vliegen (1 keer een dag gemaakt met 10 uur vliegen naar Madrid, reken uit je winst). Sigaar uit eigen doos...

Daarnaast vlieg je multipilot-uren, nodig voor het ontdooien van een frozen ATPL.

Oja? Hoeveel?
 
Mooi nieuws voor deze studenten. Ben alleen wel benieuwd of er nog een boeteclausule in zit, voor het geval ze bij KLM aan de slag kunnen. Jetairfly kennende zitten er vaak nogal scherpe haken en ogen aan...

Daarnaast kan ik me heel goed inleven in het standpunt van KL.
De markt is zo door en door verziekt door mensen die voor het minste of geringste (gratis?) iedere kans aanpakken die ze krijgen. Begrijp me niet verkeerd, ik zou hetzelfde doen, maar eigenlijk is het de omgekeerde wereld.
Vraag me wel eens af wat de pax zouden zeggen als ze wisten dat er 'groentjes' met minimaal aantal uren voorin zitten, terwijl de ervaren mensen geen kans krijgen...
 
Bij Tulip Air mocht ik 35.000 gulden betalen om 100 uur te mogen vliegen. Ik kreeg dan 25 gulden per dag vliegen (1 keer een dag gemaakt met 10 uur vliegen naar Madrid, reken uit je winst). Sigaar uit eigen doos...
QUOTE]

Dat was dus niet een slimme (eigen) keuze..... en dus is voortaan alles op voorhand een sigaar uit eigen doos?
 
Back
Top