Gelukkig nieuwjaar!

Diana

Active member
Net 50 minuten in het nieuwe jaar, wens ik jullie allen een zeer voorspoedig en gelukkig 2010! Moge jullie vele mooie vluchten maken, gezond, veilig en - indien je voor je beroep vliegt - fatsoenlijk betaald. Voor de aspiranten wens ik succesvolle selectieprocedures en voor de werkzoekenden uiteraard zo snel mogelijk goede banen. De sport- en zweefvliegers wens ik lange vluchten naar nieuwe bestemmingen, met zo min mogelijk last van oude en nieuwe wetgeving.

Voor Airwork zelf hoop ik op een jaar met vele interessante en kritische onderwerpen (zoals een wijs man mij onlangs PM-de: Airwork is geen gezapig kabbelend Libelle/Margriet beekje en moet dat ook niet worden). Een forum dat nadrukkelijk is bestemd voor de (aspirant-) vliegende dames en heren, inclusief verkeersleiders. Met waardering voor spotters en luchtvaartliefhebbers die hier welkom zijn, maar die hun eigen fora elders hebben. De Airwork Gelijkheids Piramide geldt nog immer.

Wissel ervaringen uit over vliegvelden, winteroperaties, banen en arbeidsvoorwaarden, geef je visie op de beroepsluchtvaart in de komende jaren, houd elkaar op de hoogte, geef tips, maak gebruik van de kennis die op dit forum aanwezig is en bezoek de Airwork Borrels en BBQ. De core-business hier is Airwork met alles wat daarbij hoort. Als we dat levend weten te houden, gaan we een mooi en ongetwijfeld roerig nieuw decennium in.

Met dank aan jullie allen, de beste wensen,
Diana
 
oo oooo ooo, kennen jullie deze al ? Speciaal in het engels als oefening voor de nieuwe ELP testen !


Santa Claus, like all pilots, gets regular visits from the Federal Aviation Administration, and it was shortly before Christmas when the FAA examiner arrived.

In preparation, Santa had the elves wash the sled and bathe all the reindeer. Santa got his logbook out and made sure all his paperwork was in order.

The examiner walked slowly around the sled. He check the reindeer harnesses, the landing gear, and Rudolf's nose. He painstakingly reviewed Santa's weight and balance calculations for sled's enormous payload.

Finally, they were ready for the checkride. Santa got in and fastened his seatbelt and shoulder harness and checked the compass. Then the examiner hopped in carrying, to Santa's surprise, a shotgun.

"What's that for?" asked Santa incredulously.

The examiner winked and said, "I'm not supposed to tell you this, but you're gonna lose an engine on takeoff."


Happy 2010!
 
@digits: je bent de absolute recordhouder voor de vroegste posting van deze klassieker. Eigenlijk zou hier de eerste ban van 2010 op moeten volgen, maar ik ben in een goed humeur.
 
@digits: je bent de absolute recordhouder voor de vroegste posting van deze klassieker. Eigenlijk zou hier de eerste ban van 2010 op moeten volgen, maar ik ben in een goed humeur.

Cool, daarmee heb ik mijn eerste item op mijn 2010 checklist afgewerkt.

Next: fATPL halen, al zal dat wat langer duren dan 50 minuten :)
 
Een dubbel feestje voor Wessen.
Één jaar airworker en het nieuwe jaar.:D

Ik wens alle airworkers, vliegers en vliegfanaten een gelukkig en gezond 2010!
 
Beste wensen allemaal. Iedereen die (weer) solliciteerd, koppie niet laten hangen....Net oud op nieuw op FL370 gevierd met knalled A'dam onder me, heeeeel gaaf. Niet het zelfde als in de kroeg maar mooie troostprijs. Blijf gezond en give each other a break zo nu en dan....
 
Een gelukkig 2010 allemaal. Op een jaar zonder al te veel ontslagen in de sector, een jaar waarin de vliegscholen eerlijk informeren, type ratings niet meer betaald hoeven te worden, de historische en hobby-luchtvaart zijn gang kan gaan, een jaar zonder werkloze vliegers, en een gezellig Airwork met mooie verhalen. Ik hoop dat het realistisch is...
 
Back
Top