Vacature free lance LPE examinatoren

Pilotsupplies

New member
voor een groots op te zetten project zijn wij op zoek naar Free lance LPE examinatoren.

Met ingang van 5 maart 2008 dienen houders van de
bevoegdheden PPL, CPL, CFEL en ATPL met de algemene
bevoegdverklaring radiotelefonie (RT) te voldoen
aan de ICAO-taalvaardigheidseisen. Vanaf die datum
wordt de taalvaardigheid op het bewijs van bevoegdheid
aangetekend.


standplaats: Door heel Nederland
aantal uren p/w: nader te overleggen.
Branche: Luchtvaart

Functie-eisen:

Verkeersvlieger of luchtverkeersleider met ICAO level 5 of hoger.
Flexibel en ruime beschikbaarheid
Goede teamspeler

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

L. van der Zwan

Pilotsupplies
www.pilotsupplies.nl
info@pilotsupplies.nl
 
Met ingang van 5 maart 2008? En dan nu al gaan zoeken op Airwork?

Ik zou dan toch wat ervaringen van de afgelopen anderhalf/twee jaar verwachten...
 
Beste heer van der Zwan,

ik denk dat u bedoelt JAA level 5 of hoger in uw functie-eisen.
Ik heb namelijk een ICAO level 6 en dat interesseert de IVW/DL geen fl$%, want ICAO landen buiten JAA zijn niet bevoegd om te bepalen of de Engelse bevoegdheid van onderdanen voldoende is.
Ik dacht, ik meld het even als u dit "groots op te zetten project" gaat beginnen, want dan komt een beetje kennis van zaken wellicht van pas.
Excuses voor mijn sarcasme, maar die is niet tegen u persoonlijk, nog uw bedrijf gericht.
U speelt handig in op de in mijn ogen absurde regelgeving van IVW/DL en probeert daar ongetwijfeld een handig slaatje uit te slaan, maar als ik mijn steentje kan bijdragen om deze regelgeving om zeep te helpen, zal ik dat niet nalaten.
Voor de volledigheid doel ik hiermee niet op de vereiste om de Engelse taalvaardigheid te demonstreren, maar wel om dat vele malen te doen in verschillende delen van de wereld waar Engels de voertaal is en dat tegen steeds hogere kosten.

Succes met uw project.

MG
 
Mag de beste man toch wel wat advies geven. Hij doet ook z'n best om wat bij te verdienen net als sommige bijbeunende (pro-bono) juristen die ik ken.
 
Heeft er denk ik mee te maken dat vanaf volgend jaar de dispensatie voor brevethouders met R/T van voor de LPE-tijd afloopt en er dan opeens heel veel vliegers zijn die die test moeten gaan doen.
a 190 euro per examen...

Ach er zijn in ieder geval weer eens vacatures :)
 
MG: JAA bestaat niet meer. LPE-levels zijn wel degelijk door ICAO vastgesteld, en worden door de lokale luchtvaartautoriteit afgegeven. Overigens ben ik na de eerste drie zinnen van je eerste reactie (in je moerstaal, nota bene) maar gestopt met het tellen van de fouten in grammatica, stijl en spelling...
 
SlimJim, schreiven mag dan niet mijn beste kant zijn, maar leezen vindt u dan weer erg moeilijk zo te zien.
U heeft helemaal geleik als u mijn kofschip-methode bekritiseerd (nooit mijn sterktste kant geweest), maar mist volledig de boodschap.
ICAO schrijft inderdaad de LPE levels voor. Ik heb niet anders beweerd.
Ik heb namelijk zelf een ICAO level 6 van buiten JAA(daarover zo meer).
IVW/DL accepteert dit niet, ondanks het feit (of is het fijt?) dat het betreffende ICAO land een voormalig Britse kolonie betreft en nog steeds Engels als 1 van de voertalen heeft. Ook accepteert IVW/DL de "English proficient" aantekening op mijn Amerikaanse ATPL niet. (Voor de oningelichten onder ons: Amerika heeft geen LPE levels, maar heeft deze ICAO eis ondervangen d.m.v. deze aantekening die men voor 2 USD op zijn/haar brevet kan laten bijschrijven).

Ik heb me al een tijdje kwaad gemaakt over het gebrek aan common sense in deze en andere zaken en vandaar mijn post.
Ik zal het de volgende keer wat beter uitspellen, maar aangezien u zich stoort aan het feit dat spellen niet mijn sterkste kant is, ben ik bang dat ook dat niet helpt.

Verder zou ik graag van u vernemen hoe u erbij komt dat JAA niet meer bestaat.
Ik heb namelijk eergisteren weer wat geld neergeteld voor mijn JAA medical en als ik u moet geloven dus een volledig waardeloos stukje papier van de "Joint Aviation Authorities" gekregen.

Als laatste wil ik u vragen waarom u 3 punten aan het einde van uw post zet? Ik erger me niet zo vaak aan andermans grammatika, stijl en spelling, maar wel aan dat van mensen die mij de les denken te moeten lezen hieromtrent...........
Ik erger me dan wel weer aan mensen die mij tutoyeren zonder dat ze me kennen, maar om daar nu een post aan te weijden gaat me weer wat ver.

Mijn Engels is overigens een stuk beter dan mijn Nederlands (blijkbaar denkt u te weten dat dat mijn moerstaal is??), dus vandaar: Get a life!
 
SlimJim, schreiven mag dan niet mijn beste kant zijn, maar leezen vindt u dan weer erg moeilijk zo te zien.
U heeft helemaal geleik als u mijn kofschip-methode bekritiseerd (nooit mijn sterktste kant geweest), maar mist volledig de boodschap.
ICAO schrijft inderdaad de LPE levels voor. Ik heb niet anders beweerd.
Ik heb namelijk zelf een ICAO level 6 van buiten JAA(daarover zo meer).
IVW/DL accepteert dit niet, ondanks het feit (of is het fijt?) dat het betreffende ICAO land een voormalig Britse kolonie betreft en nog steeds Engels als 1 van de voertalen heeft. Ook accepteert IVW/DL de "English proficient" aantekening op mijn Amerikaanse ATPL niet. (Voor de oningelichten onder ons: Amerika heeft geen LPE levels, maar heeft deze ICAO eis ondervangen d.m.v. deze aantekening die men voor 2 USD op zijn/haar brevet kan laten bijschrijven).

Ik heb me al een tijdje kwaad gemaakt over het gebrek aan common sense in deze en andere zaken en vandaar mijn post.
Ik zal het de volgende keer wat beter uitspellen, maar aangezien u zich stoort aan het feit dat spellen niet mijn sterkste kant is, ben ik bang dat ook dat niet helpt.

Verder zou ik graag van u vernemen hoe u erbij komt dat JAA niet meer bestaat.
Ik heb namelijk eergisteren weer wat geld neergeteld voor mijn JAA medical en als ik u moet geloven dus een volledig waardeloos stukje papier van de "Joint Aviation Authorities" gekregen.

Als laatste wil ik u vragen waarom u 3 punten aan het einde van uw post zet? Ik erger me niet zo vaak aan andermans grammatika, stijl en spelling, maar wel aan dat van mensen die mij de les denken te moeten lezen hieromtrent...........
Ik erger me dan wel weer aan mensen die mij tutoyeren zonder dat ze me kennen, maar om daar nu een post aan te weijden gaat me weer wat ver.

Mijn Engels is overigens een stuk beter dan mijn Nederlands (blijkbaar denkt u te weten dat dat mijn moerstaal is??), dus vandaar: Get a life!


Hear, hear

Zo en nu eerst ff een nieuwe pamper aantrekken. Tijdens het lezen van dit meesterlijke commentaar by @MG stikte ik zowat van het lachen en verloor prompt weer eens de controle over een kringspier.
 
Last edited:
"The ECAC Directors General decided at their ECAC DGCA/129 meeting on 19 March 2008 to dissolve the present system of Joint Aviation Authorities, including the JAA Liaison Office, by 30 June 2009, and to terminate the Cyprus Arrangements by unilateral acts of all JAA Member States. " Dit citaat komt van de JAA-website en kun je daar nalezen. Wel snel zijn, 31 december aanstaande gaat die website definitief uit de lucht.

MG: je liefdesbrieven kun je in het vervolg aan de EASA richten.

Dit topic gaat over een vacature die verband houdt met taalvaardigheid in het Engels. Als iemand dan vervolgens één van zijn stokpaarden begint te berijden en het daarbij nogal bont maakt op het gebied van de spelling, grammatica en stijl in de voertaal van dit bulletin board kan ik het ook niet nalaten om daar een punt (of drie, zoals aan het einde van deze zin) van te maken...

Ik heb een tip voor je. Gebruik als standaard reactie op berichten in het vervolg alleen: "Boe!" Je voegt dan ongeveer hetzelfde aan de discussie toe en de kans op spelfouten is miniem.

SJ

P.S. Ik neem aan dat je niet graag spullen koopt bij IKEA?
 
Ach MG is gewoon verbolgen dat hij geen level 6 krijgt op zijn NL brevet, terwijl hij deze in een ander ICAO land wel heeft behaald. Ik geef hem groot gelijk. Blijkt maar weer wat voor een moneymaking exercise dit LPE gebeuren voor de IVW is.

SlimJim ziet wel iets in zo'n LPE examinator baantje dus die kruipt er even vuystdiep bij pilotsuprise naar binnen.

Next,

(meneer de Wit, komp der maar in hoor !)
 
Last edited:
$me applauses for Morning Glory!

We zijn in Nederland echt compleet van de pot gerukt, en dit is niet alleen op luchtvaart gebied zo!
 
Ik vraag me af of IVW hier iets aan verdient, echter wel de verschillende bedrijven die de tests afnemen, en daar dus aan verdienen. En dat we dat allemaal niet leuk vinden, okee, maar het is m.i. niet anders.

Bovendien is het voor mensen uit sommige landen best goed als die eens stevig aan de tand worden gevoeld over hun kwaliteiten in het Engels. Want ik kan ze soms echt neit verstaan....
 
Bovendien is het voor mensen uit sommige landen best goed als die eens stevig aan de tand worden gevoeld over hun kwaliteiten in het Engels. Want ik kan ze soms echt neit verstaan....

Ik denk ook niet dat het commentaar van de meeste mensen is dat het LPE an-sich zo raar/dom is. Persoonlijk vind ik het een goede zaak dat iedereen die vliegt, een taal spreekt die in dat luchtruim algemeen gebruikelijk is. Dat betekent overigens dat als je GA vliegt in Duitsland, je zowel met Duits als met Engels uit de voeten kunt, maar in Nederland moet je dat in het Engels oplossen. (Dan denk ik dus ook... kom, kom, kunnen we hier in Nederland niet een beetje trotser op onze taal zijn en die gewoon als taal in de GA hanteren?)

Dat je een taaltest moet gaan doen, vind ik derhalve ook niet zo een punt, maar wat ik wel belachelijk vind, is dat als ik die taaltest in Engeland doe, ik die voor Nederland nog een keer over moet gaan doen.

Daarnaast heb vind ik het volstrekt logisch dat je een taaltest doet bij het behalen van je licentie, maar wat mij betreft is het een licentie van het theorie type. Als je je uren maakt, zul je ook regelmatig moeten kletsen en dus onderhoud je die taal dan ook wel. Kortom het feit dat ik dat examen regelmatig moet gaan doen, vind ik op zijn zachtst gezegd, nogal opmerkelijk.

:eek:fftopic: Volgens mij is het Niet en niet neit, dus wellicht licht het niet aan de andere piloten/towers dat je ze niet verstaat.... :eek:fftopic:
 
Ik weet het niet zeker, maar vergeet de 130 euro niet die je waarschijnlijk aan IVW moet gaan betalen om dat nieuwe vergulde brevetdocument uit te laten printen met LPE erop. Natuurlijk zijn de kosten niet voor het papiertje zelf, maar voor al die manuren die er aan te pas komen om je aanvraag te bestuderen, te beoordelen en vervolgens af te wijzen, omdat je je naam verkeerd gespeld hebt.
(Nee, mij nog niet overkomen, maar met mijn kofschip-techniek weet je het maar nooit).

@SlimJim: "Boe"
 
Back
Top