INHolland of Hanze ?

V

Verwijderd_

Guest
Voor mij is het duidelijk dat je momenteel, zeker als je nog zeer jong bent, beter wat langer door kan studeren om je later iets beter te kunnen "verkopen" aan een airline. Laten we eerlijk zijn. Een bachelor degree gerelateerd aan je toekomstige werkomgeving lijkt me een pre. Even de vraag nls of kls buiten beschouwing latende en wetende dat inholland (luchtvaarttechnologie) samenwerkt met nls en hanze (ap & m) met kls is mijn vraag of er airworkers zijn die ervaring hebben met deze specifieke 4-jarige opleidingen? Met betrekking tot keuze INH of Hanze zou INH doorslaggevend kunnen zijn vanwege het simpele feit dat dit voor mij een thuiswedstrijd is en ik in eerste instantie gewoon thuis kan blijven wonen met alle gemakken vandien maar als daarentegen de kwaliteit van Hanze beter zou zijn dan offer ik die gemakken graag op dus graag jullie ervaringen over INH en/of Hanze.
Dit berichtje stond ook al elders maar was / is daar wat ondergesneeuwd geraakt.
Open dagen van beide scholen zijn reeds bezocht maar ik hoor graag wat meningen van cursisten. Alvast bij voorbaat dank voor jullie eventuele zeer gewaardeerde reacties.
 
Bij de keuze tussen 2 opleidingen zou ik de nadruk laten liggen op de keus van de vliegschool. Dat is immers de instelling die je straks 100.000+ gaat betalen. Mocht je toch graag een Bachelor willen hebben, dan kan je dat in deze tijden ook heel goed los van de vliegopleiding doen.

Ik doe zelf Airline Pilot & Management. Maar mijn motivatie om dit te gaan doen had eigenlijk niks met de Hanze of de richting Technische Bedrijfskunde te maken. Ik wilde gewoon iets achter de hand hebben in geval van medische ongeschiktheid of wat dan ook (wat nu dus heel "mooi uitpakt" met deze crisis). Ik heb toen besloten dat ik KLS wilde doen. En zij boden nu eenmaal de combinatie met Technische Bedrijfskunde op de Hanzehogeschool aan.

De 1,5 jaar Technische Bedrijfskunde waren lang niet altijd interessant, omdat je puur met TB bezig bent, maar je eigenlijk wilt vliegen ;)! Maar als het goed is wordt er hard aan gewerkt om de richting AP&M steeds meer aan luchtvaart gerelateerde zaken te koppelen.

Kortom, laat je keuze niet afhangen van de leukste combinatie, maar kies eerst een vliegschool en kijk dan wat er mogelijk is. Wil je naar de KLS maar trekt TB je totaal niet? Ga dan gewoon eerst 4 jaar een Bachelor halen of zo :biertje:.

Succes met je keuze!
 
Beste TGP

Het is ook mogelijk om Inholland te combineren met de EPST, wat voormij samen met de KLS (als ze de prefered supplier functie hebben) een van de beste '' vliegschool'' is van Nederland.

Ik ken een vriend die dat heeft gedaan en dat is hem erg goed bevallen. De theorie die je bij de Inholland krijgt gaat ook (een beetje) over de atpl-theorie, dus daar kun je bij de vliegschool voordelen uithalen. Ik dacht dat de Hanze hogeschool veel over (technische) bedrijfseconomie ging en niet veel over de luchtvaart, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zal als ik jou was voor Delft Inholland kiezen.
A. lekker dicht bij huis!
B. Je leert denk meer over de luchtvaarttechnologie dan bij de Hanze hogeschool.
C. Als je niet tot de KLS wordt toegelaten heb je daar 2 jaar voor ''niets'' gestudeerd, terwijl je ook makkelijk je diploma dan bij de Inholland had kunnen halen vlakbij het thuisfront.
D. Als je niet tot de EPST word toegelaten dan kan je altijd nog de NLS proberen.
(waar toch bijna niemand afvalt, althans na mijn ervaringen)

boschr
 
Last edited:
Je doet je selecties toch tijdens de opleiding AP&M, want anders verlopen de selectieresultaten denk ik. Als je nou niet tot de KLS wordt toegelaten kon je net zo goed die 2 jaar in Delft studeren. ( die 4 moet een 2 zijn)
 
Beste boschr,

AP & M is een gecombineerde opleiding van Hanze & KLS van in totaal 4 jaren. In het 2e jaar begint de opleiding bij de KLS. In het 4e jaar studeer je als je indertijd overigens de selectie bij de KLS was doorgekomen bij Hanze af. Het kan dus niet dat je 4 jaar "voor niets" hebt gestudeerd en ik zou zoals eerder aangegeven nooit omdat het zo makkelijk, handig en dicht bij huis uitsluitend en juist daarom voor INHolland kiezen. Neen het gaat mij echt om het maken van een afweging welke van de twee genoemde hbo-opleidingen het best passen bij de opleiding tot verkeersvlieger en of dat laatste nu bij KLS, NLS of EPST zal zijn laten we vooralsnog maar even buiten beschouwing want uiteindelijk is het doel van die drie gelijk n.l. het afleveren van verkeersvliegers.
 
Je doet je selecties toch tijdens de opleiding AP&M, want anders verlopen de selectieresultaten denk ik. Als je nou niet tot de KLS wordt toegelaten kon je net zo goed die 2 jaar in Delft studeren. ( die 4 moet een 2 zijn)

Je kan ze ook voorafgaand aan de opleiding doen, wat ik dan ook iedereen aanraad. Zodra je dan op de Hanzehogeschool bent begonnen ben je voor de KLS ook "begonnen" en heb je dus niet meer te maken met de geldigheid van de selectieresultaten.

Neen het gaat mij echt om het maken van een afweging welke van de twee genoemde hbo-opleidingen het best passen bij de opleiding tot verkeersvlieger en of dat laatste nu bij KLS, NLS of EPST zal zijn laten we vooralsnog maar even buiten beschouwing want uiteindelijk is het doel van die drie gelijk n.l. het afleveren van verkeersvliegers.

En hier maar je volgens mij een essentiële fout. Zoals ik al aangaf zou ik je keuze wél laten afhangen van de vliegschool. Ze hebben inderdaad allemaal hetzelfde doel, echter zijn deze opleidingen ook allemaal erg verschillend. Qua opleidingskosten, qua methode (eerst theorie en dan praktijk of gecombineerd), qua maatschappijen waarbij je terecht komt, enz. Ik neem aan dat je primair piloot wil worden en dan zijn deze dingen toch echt belangrijker dan de HBO.
 
Je kan ze ook voorafgaand aan de opleiding doen, wat ik dan ook iedereen aanraad. Zodra je dan op de Hanzehogeschool bent begonnen ben je voor de KLS ook "begonnen" en heb je dus niet meer te maken met de geldigheid van de selectieresultaten.



En hier maar je volgens mij een essentiële fout. Zoals ik al aangaf zou ik je keuze wél laten afhangen van de vliegschool. Ze hebben inderdaad allemaal hetzelfde doel, echter zijn deze opleidingen ook allemaal erg verschillend. Qua opleidingskosten, qua methode (eerst theorie en dan praktijk of gecombineerd), qua maatschappijen waarbij je terecht komt, enz. Ik neem aan dat je primair piloot wil worden en dan zijn deze dingen toch echt belangrijker dan de HBO.

Kls leid momenteel 60 mensen paar jaar op?
Grote bufferlijst?
Kleine kans dat je nu nog bij klm terecht kan nadat je de opleiding bij de kls hebt afgerond....

Waarom niet voor inHolland delft?
Die hebben een contract met NLS/EPST. ( Fase 1 EPST kan je zelfs op die school zelf doen)
 
Kleine kans dat je ergens terecht komt als je klaar bent met een vliegopleiding in de komende paar jaar.

:duh: Juist en daarom dus die combi met een hbo-opleiding want over 4 tot 5 jaar KAN het een stukje beter gaan dan al over 2 jaar toch?
 
kan, kan ook over 2 jaar heel goed gaan en over 4 jaar heel slecht....
Niets is zo onzeker als de luchtvaart.
Ik kies voor delft, omdat ik mezelf te jong vind, en dan ik iets heb waarop ik kan terugvallen in slechtere tijden.
 
Beste TGP.

Ik ben zelf momenteel bezig aan de NLS nadat ik eerst twee jaar INHolland Luchtvaarttechnologie heb gedaan.
Tijdens je deel aan INHolland ben je gericht bezig met vliegtuigen/techniek waar je later echt profijt van zult hebben als je aan de NLS bezig bent. Je hebt simpelweg al de nodige kennis opgedaan.

Nadeel van gecombineerd HBO/NLS is dat je na je praktijkfase nog een afstudeerproject moet doen, en daarna ga je de MCC doen.
Maar als INHolland zo dicht bij je in de buurt zit..dan zou ik als ik jou was eerst een volledige HBO opleiding afmaken, en vervolgens alsnog voor piloot gaan, maar dat blijft natuurlijk je eigen keuze.
Succes met het maken van je keuze!

AriVideccii
 
Hoe lang duurt het afstudeerproject?
Over welke kennis praten we, waar je je voordeel in hebt, bij de ATPL Theorie?
 
kan, kan ook over 2 jaar heel goed gaan en over 4 jaar heel slecht....
Niets is zo onzeker als de luchtvaart.
Ik kies voor delft, omdat ik mezelf te jong vind, en dan ik iets heb waarop ik kan terugvallen in slechtere tijden.

Nou als ik een gokje eraan zou moeten wagen dan zet ik m'n poen op 4 i.p.v. 2 jaar maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Ook ik zou kiezen voor eerst Delft, Groningen of Amsterdam omdat ook NLS, KLS of EPST mij vast te jong zullen vinden en ik maar vooral blijf denken dat je jezelf moet proberen te onderscheiden ten opzichte van al die andere ............... tig beginnende verkeersvliegers. Je zou wellicht in de ogen van een aanname-commissie net iets "meer" hebben? Dus bij mij is het niet zozeer om wat achter de hand te hebben voor het geval dat maar meer ter verhoging van de eigen marktwaarde.
 
offer ik die gemakken graag op .

@Off-Topic:

En wat krijg je er voor terug? Geen naggende ouders meer, biertje pakken wanneer jij daar trek in hebt, en rustig vrouwelijk schoon ontvangen zondat dat pa en ma klagen?

Ok je moet wel zelf gaan koken, wassen, en god forbid huur betalen, maar toch :haha:

Maar even serieus, op jezelf wonen maakt je wel weer wat volwassener. OF zelfstandiger. Ik zeg niet dat je hier je keus van school op moet baseren, maar het zou zeker in je voordeel werken.
 
@Off-Topic:

Op jezelf wonen maakt je wel weer wat volwassener. OF zelfstandiger. Ik zeg niet dat je hier je keus van school op moet baseren, maar het zou zeker in je voordeel werken.

Helemaal mee eens.
 
Maar even serieus, op jezelf wonen maakt je wel weer wat volwassener. OF zelfstandiger. Ik zeg niet dat je hier je keus van school op moet baseren, maar het zou zeker in je voordeel werken.[/QUOTE]

Op jezelf wonen doet echt wonderen.Vorig jaar op mezelf gewoond. Helaas door omstandigheden nu niet meer, maar wat ik daarmee in 8 maanden heb geleerd had ik anders pas in 2 jaar geleerd.Dus je wordt een heel ander en volwassener mens mee.

Daarbij komt ook nog dat als je klaar ben , de kans bestaat dat je niet meer in nederland zult wonen, dus weg onder moeders vleugels. U got to get used to it.
 
Ik heb een paar vraagjes!

1. Ik wil ook AP&M doen, maar ik hoor van meerdere mensen dat het niet heel nuttig is.. Maar dat lijkt mij juist wel, iemand ervaring?

2. Ik ben nu bezig met selectie voor KLS, ben al door PO1, makkie, maar stel dat ik nu word aangenomen en volgens jaar bij Hanze begin met AP&M. Zijn dan mijn resultaten, dus ook mijn medische keuring van deze selectie voor KLS nog steeds geldig als ik naar de KLS ga of moet ik me dan opnieuw laten keuren.
Al met al, gelden de selectieresultaten voor de KLS 4 jaar tot je begint bij de KLS of ook 4 jaar als je in dat 4e jaar begint met AP&M?

Alvast bedankt
 
Even een vraagje, met welke HBO/WO instelling heeft EPST dan een verband mee? Ik ken alleen die van HvA/Stella, Hanze/KLS en iNHolland/NLS.

FtL!
 
Ik dacht dat EPST een contract heeft met TU Delft.

Aerospace sofware & Technology instituut van TU delft helpt bij het ontwikkelen van simulatoren voor EPST.
 
Back
Top