Justitie treitert De Onderzoeksraad Voor Veiligheid

X

XDgb14

Guest
Enige tijd geleden heeft er een luchtvaartongeval plaatsgevonden met dodelijke afloop :traantjes

De Pliesie (Garden Gnome Inc.) heeft 'hiervan' beeldmateriaal, doch weigert deze (vooralsnog) te overhandigen aan De Onderzoeksraad Voor Veiligheid.

Het moet niet gekker worden.

TIP bent u (oog)getuige, betrokken partij of heeft u beeldmateriaal van een luchtvaartongeval(?), praat NOOIT met Justitie (lees: Garden Gnome Inc.), maar WEL met De Onderzoeksraad Voor Veiligheid ;)
 
Last edited:
Och gut...daar gaan we weer...retired-wannabee-beroepsvlieger(-self-proclaimed-ongevallenonderzoeker) verveelt zich en besluit maar weer eens oud stokpaardje van stal te halen...

Bedankt voor weer een zinvolle bijdrage aan dit forum...
 
Och gut...daar gaan we weer...retired-wannabee-beroepsvlieger(-self-proclaimed-ongevallenonderzoeker) verveelt zich en besluit maar weer eens oud stokpaardje van stal te halen...

Bedankt voor weer een zinvolle bijdrage aan dit forum...

Afzeiken is ook een therapeutische bezigheid.

Ik denk dat de meeste ervan schrikken wat er zoal achter de schermen .... en neen, ik ben geen Fan van Garden Gnome Inc. (lees: Pliesie).

Het is te zot voor woorden, dat De Onderzoeksraad voor Veiligheid getuigen moet oproepen (o.a. per e-mail) om aan beeldmateriaal te komen, terwijl Garden Gnome Inc. (lees: Justitie) deze op de plank heeft liggen, maar weigert te overhandigen.

De oproep van De Onderzoeksraad voor Veiligheid is enkele dagen jong, dus actueel.

Voor mij is luchtvaartveiligheid 'nog steeds' belangrijker, dan het ...... strafbare feiten.

Voor anderen (o.a. N-1) 'kennelijk' niet.
 
Och gut...daar gaan we weer...retired-wannabee-beroepsvlieger(-self-proclaimed-ongevallenonderzoeker) verveelt zich en besluit maar weer eens oud stokpaardje van stal te halen...

Bedankt voor weer een zinvolle bijdrage aan dit forum...
Over niet zinvol gesproken... Denk je dat jouw post nuttig is? Volgens mij snijdt GBOF een tamelijk belangrijk onderwerp aan over vliegveiligheid. Om die discussie zo lomp af te kappen getuigt van een flinke domheid en arrogantie, zelfs al is GBOF's gezeur over tuinlaven nogal kinderachtig. :dozey:

Voor zinvol ongevallenonderzoek is ongelimiteerde toegang tot de feiten een absolute noodzaak. Zonder over dat feitenmateriaal te beschikken is het voor ongevallenonderzoekers onmogelijk om werkelijk lessen uit een incident of ongeval te trekken. Door dit feitenmateriaal achter te houden (al dan niet permanent, afhankelijk van de uitspraak van de rechter) brengt het OM de vliegveiligheid absoluut in gevaar.

Overigens is dit waarschijnlijk gewoon een pissing-contest tussen het OM en de OvV, vanwege de eerdere weigering van de OvV om het OM toegang te geven tot de cockpit voice recorder van de Turkish 737. Maar als gekrenkte ego's werkelijk de achterliggende motivatie van het OM vormen, dan is dat echt dieptriest.
 
Och gut...daar gaan we weer...retired-wannabee-beroepsvlieger(-self-proclaimed-ongevallenonderzoeker) verveelt zich en besluit maar weer eens oud stokpaardje van stal te halen...

Bedankt voor weer een zinvolle bijdrage aan dit forum...

Waar slaat dit op ??? Is toch niet aan u om te beoordelen of iets zinvol is of niet !
 
Het moet maar eens afgelopen zijn met elkaar in verschillende threads af te zeiken. Ik word een beetje moe om de tribune (lees: de bank van beer) elke keer heen en weer te zeulen van de ene thread naar de andere.
Ik wil nogmaals pleiten voor een aparte airwork-afzeik-hoek waar we allen getuige kunnen zijn van een flink potje virtueel knokken MET slachtoffers.
Als dan ook nog de zeppelin van easyjet af en toe even langs kan komen met wat gratis tickets/wc-rollen/afwasborstels en andere goedkope rommel is het feest helemaal compleet.
Wat een klootjesvolk zijn we toch.
Is er trouwens 1 airworker die hier publiekelijk durft toe te geven dat hij/zij tussen het graaivolk heeft gestaan? Dan is hij het eerste slachtoffer van mijn eigen MG-afzeik-forum.
BIER!
 
Vind die beugel toch het mooiste geluid en ook het lekkerste bier. Allerlei prettige associaties komen daarbij naar boven drijven, maar goed smaken verschillen.
 
Enige tijd geleden heeft er een luchtvaartongeval plaatsgevonden met dodelijke afloop :traantjes

De Pliesie (Garden Gnome Inc.) heeft 'hiervan' beeldmateriaal, doch weigert deze (vooralsnog) te overhandigen aan De Onderzoeksraad Voor Veiligheid.

Het moet niet gekker worden.

Nou toevallig heb ik het betreffende verzoek ook gehad per mail. Ik vond het ogal frappant, dus deel de mening van GBOF wel. Het kaboutergedoe had voor mij niet gehoeven trouwens. Reaktie van N1 vind ik onder de maat, hij weet niet eens waar GBOF op doelt.
 
Als dan ook nog de zeppelin van easyjet af en toe even langs kan komen met wat gratis tickets/wc-rollen/afwasborstels en andere goedkope rommel is het feest helemaal compleet.
Wat een klootjesvolk zijn we toch.
Is er trouwens 1 airworker die hier publiekelijk durft toe te geven dat hij/zij tussen het graaivolk heeft gestaan? Dan is hij het eerste slachtoffer van mijn eigen MG-afzeik-forum.
BIER!

:grijns:

(niets gevangen)
 
Voor mij is luchtvaartveiligheid 'nog steeds' belangrijker, dan het ...... strafbare feiten.

Voor anderen (o.a. N-1) 'kennelijk' niet.

Laat me niet lachen, dat moet jij zeggen.
En je weet donders goed wat ik bedoel.

Ik vind de post van GBOF stemmingmakerij, niets meer en niets minder.

Gebaseerd op halve info, door iemand die niet behoort tot diegenen die wel weten hoe de vork in de steel zitten en wat er speelt, maar dat wel pretendeert...
Google maakt je niet tot een air safety investigator.

Ik erger me aan de constant terugkerende tuinkabouter toon die ten berde wordt gebracht,
Ingegeven door het verleden.

@Xetrov: de post heeft niets met vliegveiligheid te maken, maar met het oprakelen van een telkens terugkerend thema in het leven van GBOF

@N2024: Sorry, maar jij kijkt door een bevooroordeelde bril omdat je GBOF persoonlijk kent.
Ik weet namelijk heel erg goed waar hij op doelt en ik weet ook dat hij weer eens heeel erg naast zit.
 
Een interessante gedachte zo'n hoek. Iemand start een onderwerp en dan kan de rest los op elkaar. Behalve als het om Wouter Bos gaat hou ik me graag afzijdig. :biertje:
 
Kan weinig anders dan met N-1 eens zijn, GBOF staat al een paar jaar op herhaling. Telkens de niet afgemaakte zinnen waar een heleboel mee gesuggereerd wordt, maar nooit uitspreken. En dan de moraalridder uithangen als iemand er wat van zegt.

Wat mij betreft kan het Kabouterverhaal wel op pauze, daarnaast weet volgens mij iedereen wel waar GBOF op doelt.
 
@ N-1, je moet wel de belangerijke zinnen in je antwoord dikdrukken, anders geloofd GBOF je niet! Verder volledig mee eens!
 
geloofd moet met een t op het eind Honeywell:biertje::biertje:

Ik baal er van dat iedereen elkaar moet afzeiken, maar dat heb ik al meer gepost dus daar laat ik het dan maar bij.

Het topic gaat er over dat de ene overheid informatie achterhoudt voor de andere overheid. Ik vind dat (en GBOF dus ook) nogal frappant. (punt dus).
 
Het moet maar eens afgelopen zijn met elkaar in verschillende threads af te zeiken. Ik word een beetje moe om de tribune (lees: de bank van beer) elke keer heen en weer te zeulen van de ene thread naar de andere.

Man, loop niet zo te zeuren, met z'n 2en is het best te doen, en de threads liggen dicht bij elkaar. Het word alleen lastig met die zware leren bank als we al door het eerste kratje heen zijn. :yeehaa:

:radar: André :radar:
 
Back
Top