De honden mee!

DDAL

New member
Wie heeft ervaring met het meenemen van de trouwe viervoeter.

Misschien wat vroeg om info in te winnen, ik ga binnenkort beginnen met de PPL opleiding. Om vervolgens (als alles ok is) wekelijks naar Frankrijk te vliegen.
We hebben 2 honden die mee gaan, momenteel met de auto alwaar ze heerlijk gaan liggen slapen...

Alle informatie is welkom
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar hoe zit dat dan met geluid? Is het geluidsniveau in een vliegtuig niet te hoog voor hun oren? Je kunt ze geen headset geven :)
 
MBT het geluid >> volgens de dierenarts no-problem. We hebben twee Vizsla's (reu+teef) Via het internet en de vliegschool ga ik ervanuit dat een vliegtuig met drukcabine de voorkeur heeft. Iets voor over de oren lijkt me "makkelijker" dan ze een zuurstof-masker op te doen...
 
Hartelijk dank! Is uw "Pilot" vanaf het begin dol enthousiast geweest of was er sprake van een "zware"gewenning?
 
Kan makkelijk! :D :

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=REl64B2oB1U[/YOUTUBE]

Verder; ik weet niet hoe bekend je al met het vlieggebeuren bent, maar je moet er wel rekening mee houden dat je na een PPL opleiding niet zomaar op een pressurized vliegtuig kan gaan vliegen. Dan zit je namelijk in de complex aircraft klasse, ervaring vereist dus.

Vaak moet je voor zulke kisten ook aparte ratings halen zoals een Single Engine Turbine (SET) of Multi Engine (ME) in het geval van een twee-motorige kist. Verzekeringstechnisch mogelijk ook een CPL vereist + een minimum aantal uren. Verder praat je al snel over een aanschafprijs van 7 cijfers bij dit soort kisten...
 
Last edited:
Ik vind het zielig. Dat mensen vliegen leuk vinden betekend niet dat je hond dat ook leuk vind. Denk je nou dat een hond het leuk vind om achter in een lawaaierige cessna rond te hobbelen met een knellende headset op zn kop?
Ik zou iemand hard uitlachen als me gevraagd zou worden of de hond ook mee kan.
Laat je hond lekker in het bos rennen....