Hij's wel vroeg hoor... dit jaar :kerst:
Verder wil ik nog even wat toevoegen voor de mensen die niet kunnen begrijpen dat ik niet direct na afstuderen smekend bij Ryanair aan klop.. ik kom van de kls (spoiled by them) en hoop eerst op een positieve uitkomst van de klm cova... Als dat niet verloopt zoals ik hoop, zal ik hoogstwaarschijnlijk wel proberen om bij Ryanair de selectie in te mogen... peace? :biertje:
Beste Zweuvert,
Persoonlijk ken ik een heleboel jongens en meisjes, die ook niet voor Ryanair wilden werken..... Gingen liever de crisis "uitzitten" oid. Inmiddels zitten deze al ruim een jaar thuis, zonder uitzicht op een vliegende baan, maar wel met een oplopende studieschuld.
Mijn advies, al is het natuurlijk persoonlijk, "neem" (zoals je het zelf noemde) in deze tijden iedere fatsoenlijke vliegende baan aan die je kan krijgen. In mijn ogen hoort een baan als vlieger bij Ryanair daar zeker bij. Het is niet allemaal rooskleurig (Zelf TR/Accomodation betalen o.a.), maar elk bedrijf heeft zijn nadelen denk ik. Je kan vlieguren maken op een 737, kisten zijn allemaal nieuw, je hebt na je training een fatsoenlijk uurlooon, wat wil je nog meer? Bovendien, dat geleuter over crewfood/etc.... Tuurlijk, het is lekker als je uit de ruif mag eten en drinken, maar ik neem gewoon een paar bammetjes en water/koffie mee, en ik kom de dag prima door. Erg luxe is het niet, maar ja, dat is nu eenmaal niet anders. Voorlopig heb ik wel een baan.....
Ik denk dat als je in deze tijden een baan weten bemachtigen, je jezelf gelukkig mag prijzen. (Dat doe ik tenminste wel) Zoals elders gezegd, op dit moment 100 anderen voor jou en mij. (Letterlijk helaas, een aantal scholen hebben de grootte van hun klassen flink opgeschroefd, waardoor er bergen AI's afstuderen, zonder dat er banen zijn)
Bovendien, mocht de economie weer aantrekken, dan zullen maatschappijen liever "verse" ab initio's aannemen, dan mensen die al een jaar of langer geen vliegtuig meer van binnen hebben gezien. Wellicht nog liever mensen met een berg jet-uren........
Voor wat betreft COVA/KLS/etc... Heb hier op het forum een discussie gezien van mensen die aangenomen waren bij KLC, maar na jaren wachten opnieuw selectie moeten doen. Ik zeg niet dat dit gaat gebeuren, maar feit is, dat KLM op dit moment geen vliegers aanneemt, of in ieder geval opleiding start.... (Dat laatste van een KLS'er die reeds aangenomen was)
Just a piece of advice......
@ Overload: Ben zelf recentelijk bij Ryanair begonnen, wij hadden echter niet de keuze tussen Brookefield/Ryanair contract. Tussen alle studenten die ik heb gesproken, zat niet 1 Ryanair contract. Zelf zou ik wel graag een Ryanair contract hebben, op dit moment beter passend bij mijn persoonlijke situatie. Is deze op een bepaalde manier te bemachtigen? Stuur me eventueel een PM. Many thanks.