Piloot Transavia opgepakt om 'dodenvluchten'

Wow, Julien, had ik niet van je verwacht. Meestal ben je wat genuanceerder, maar goed je mening is duidelijk.
Het wordt wel stil hier. Moet ik straks met mezelf gaan discussieren.
-"Geeft ook niet, want wij zijn toch een gespleten persoonlijkheid".
-"Da's helemaal niet waar, spreek over jezelf alsjeblieft".
-"Ach man, stel je niet zo aan".
-"That's it, I'm out of here"
-"Hallo............... halloho.........."
...........
-"Kriekrie...............kriekrie........"
-"Diana?..................Meneer de Wit?...................Meneer de Bruin?...................."
.............
-"Kriekrie...............kriekrie........."
 
Julien,

Waarom zou deze man aan de hoogste boom opgeknoopt moeten worden? Naar mijn inziens is dit een belachelijk statement om te maken.

Tot nog toe staat in elke krant, nieuwsbericht etc. dat deze man VERDACHT wordt van deze misdaden. Betekent dat meteen dat hij dan ook SCHULDIG is? Voor zover ik bekend ben met het rechtssysteem betekent verdacht lang niet altijd schuldig!!

ALS deze man schuldig bevonden wordt in een EERLIJK process dan ben ik het met je eens. Echter tot die tijd is het misschien een idee voor iedereen om deze man niet meteen met doodwensen te overspoelen.

Had van de posters op Airwork een beetje meer verwacht.
 
André ploft naast Surferboy neer op de bank van Beer die hem heeft laten staan bij zijn hopelijk tijdelijke vertrek van Airwork. Trekt een biertje open en mompelt, tjonge jonge, hoop dat dat niet lang door gaat zo, dat iedereen er maar vandoor gaat.
 
:stapelge:

Ik heb dit draadje met veel kotsneigingen gevolgd en dan heb ik het vooral over de censuur van dhr. White a.k.a Art. Volgens mij heeft deze meneer ook wat trekjes van een dictator, maar dan wel op een forum! Mensjes beschermen op een openbaar forum als Julio Poch en papa Zorreguieta vraagt er gewoon om om extremistisch genoemd te worden. Beetje janken als papa Zorreguieta's naam genoemd wordt. Give me a break.

[...]

Sluit mijn account ook maar, heb twee jaar mensen van informatie voorzien, maar als Airwork op deze manier een groot veldslag wordt waarin omvangrijke censuur normaal schijnt te zijn, ben ik weg hier. Mr. White, u moet u schamen!

Benieuwd hoelang mijn post blijft zijn...
Wow! Denk jij een beetje aan je bloeddruk? Discussiëren over de moderatie lijkt me best nuttig, maar moet dat nou echt op deze manier in dit topic? Je bent hier geloof ik de gast van Diana en zij vond moderatie nodig, dus misschien is een vriendelijk mailtje naar haar wat productiever dan dit? Het is maar een idee.

Overigens:
2nv8i6x.jpg


Zo, weer een misverstand de wereld uit. :D ;)
 
Wow! Denk jij een beetje aan je bloeddruk? Discussiëren over de moderatie lijkt me best nuttig, maar moet dat nou echt op deze manier in dit topic? Je bent hier geloof ik de gast van Diana en zij vond moderatie nodig, dus misschien is een vriendelijk mailtje naar haar wat productiever dan dit? Het is maar een idee.

Overigens:
2nv8i6x.jpg


Zo, weer een misverstand de wereld uit. :D ;)

He Peut, ze hebben je foto weer gejat!:grijns::grijns::grijns:

Back on topic:

Zoals ik al eerder aangaf, het was al langer bekend bij HV dat deze "verhalen" de ronde deden. Volgens het journaal werd P op het matje geroepen in 2006(?), heeft alles ontkent en daar nam de directie genoegen mee.

Hindsight is 20/20, maar als ook de AIVD aangeeft dat opdat moment er iets mis is met JP, dan is de kous blijkbaar snel af.

Waar ligt de scheiding tussen barpraat en harde bewijzen. Ik weet niet in welke context JP deze uitspraken deed dus is het een heel dun randje waar je als bedrijf op balanceerd.

CE550B
 
Zo dus jullie zitten met zn drieen op de bank en dr is geen input?! Slappe hap hoor.

Stel je eens voor: Je hebt een zoon en die heb je 18 jaar met alle liefde en support op laten groeien.
Dan komt er een of andere eikel en 10 seconden later is zn leven WEG.

Hoe zou jij reageren?
"Ach, Trans had het niet kunnen weten?"
Verschrikkelijk, Dramatisch, Traumatisch en om te kotsen.
Ik had al besloten niet meer met FR te vliegen, HV is tweede op t lijstje
Gatverdamme
Barpraat en harde bewijzen? Moet je nog meer hebben dan iemand die in een bar al dat goed praat?
Ik word idd kotsmisselijk van dit soort gasten en ik zou ze niet alleen aan de hoogste boom opknopen maar eerst VERSCHRIKKELIJK martelen

Ik ben bijzonder teleurgesteld hier.
Twintig (ja 20) lezers hadden we op een goed moment en geen enkele lezer of die een input gaf op deze gore achtergrond
Ik spreek iets van iemand tegen en een paar minuten later heb ik een full blown discussie met een nitwit zoals Turning Final en dr staan 200 reacties binnen 20 seconden.
Heeft nou NIEMAND een MENING hier?! Gaan we nou een Moderator aanvallen of zijn we ontopic?
Ik ben echt geneigd Julien en OB te volgen

ON TOPIC!!! graag, want DOMME foto's met DOMME mensen (dat is wel duidelijk) dragen werkelijk niets bij
Draag JIJ wat bij Xetrov? Draag jij wat bij CE550B? Werkelijk niets!

En van Flying Torquewrench word ik helemaal ziek want die denk dat de dood van iemand nog goed te praten valt door een gerechtelijke dwaling.
Verdacht? Dat word je tegenwoordig echt pas op het moment dat er iets behoorlijk mis is maar de lange arm nog probeert de bewijslast rond te brijen
Wat denk je, dat als hij vrijgesproken wordt vanwege een vormfout hij het feit niet gepleegd heeft?
Wow, wat een domheid

Wil je "Action"? Hierzo je action....doe ermee wat je wilt
 
Last edited:
@Onassis Tja input, als je input geeft wat niet overeenkomt met die van de moderator, is je post geen lang leven beschoren. Wat rest is een beetje gedraai om de hete brei heen.

Ik bedoel, ik vind dat je aardig je best hebt gedaan op post #79 en ben het in grote lijnen met je eens, maar als Jan de Wit morgenvroeg weer uit de kroeg komt gerold is je bijdrage binnen no time verdwenen.
Deze bijdrage ook hoor waarschijnlijk (met een beetje mazzel staat ie nog bij google in de cache :grijns:)
 
Gewoon in Notepad copieeren en blijven plaatsen totdat de post blijft staan
Een mening en opinie is individueel en niet door een meerderheid bepaald
Power to the piepel
 
Hoe zou jij reageren?
"Ach, Trans had het niet kunnen weten?"
Verschrikkelijk, Dramatisch, Traumatisch en om te kotsen.
Ik had al besloten niet meer met FR te vliegen, HV is tweede op t lijstje
Gatverdamme
Barpraat en harde bewijzen? Moet je nog meer hebben dan iemand die in een bar al dat goed praat?
Ik word idd kotsmisselijk van dit soort gasten en ik zou ze niet alleen aan de hoogste boom opknopen maar eerst VERSCHRIKKELIJK martelen

Ik ben bijzonder teleurgesteld hier.

Ik ook. Hoezo gaat het over wat Trans wel/niet kon 'weten'? De acties van Transavia hebben er niet voor gezorgd dat er mensen verdwenen zijn. Als jij vindt dat een bedrijf een werknemer zonder bewijs moet torpederen, wow. Zelfs een onterechte beschuldiging van verkrachting kan je carrière al om zeep helpen, daarnaast kan het je sociale leven en nog veel meer vernietigen. Laat staan een beschuldiging van massamoord. Dit is zeer delicate materie en iedereen die dit afdoet als een klinklare zaak mag nog eens even gaan nadenken.

Heb de verwijderde posts niet gelezen, de mijne over Zorro zijn blijkbaar blijven staan. Maar de kinderachtige reacties op Mr. White vind ik er ook niet om liegen. Ga die ruzie in een ander topic uitvechten en niet in deze. En als je zo gauw op je teentjes bent getrapt dat je uit protest of zieligheid niet meer op Airwork wil posten, see ya, it's been nice having you here, don't let the door hit you in the ass on the way out. Grow up.
 
Onassis,

Laat maar eens zien waar ik de 'vermeende' acties van deze man goed aan het praten ben.

Echter het is erg gemakkelijk om iemand ten dood te veroordelen op geruchten die tot op dit moment nog niet bewezen zijn. Waren ze wel al bewezen en had deze man een process gehad waar hij schuldig was bevonden dan ben ik het eens met de doodstraf.

Er zijn wel meer mensen onschuldig opgesloten (Christel Ambrosius, Puttense moordzaak) waarvan later de onschuld BEWEZEN is. Hadden we deze twee dan ook al op voorbaat de doodstraf moeten geven? Alleen omdat ze verdacht werden?

Nogmaals, als deze man deze gruwelijkheden heeft gedaan dan verdient hij wat hem toekomt, totdat dat bewezen is hij gewoon een verdachte.

En niet iedereen hoeft het hier eens met je te zijn. Maar zoals IZ al zei; don't let the door hit you in the ass on the way out.
 
Maar de kinderachtige reacties op Mr. White vind ik er ook niet om liegen. Ga die ruzie in een ander topic uitvechten en niet in deze. En als je zo gauw op je teentjes bent getrapt dat je uit protest of zieligheid niet meer op Airwork wil posten, see ya, it's been nice having you here, don't let the door hit you in the ass on the way out. Grow up.

En dit is nou net zoals ik er over denk, ik ben toevallig al een paar jaartjes ouder dan de gemiddelde boardmember hier, daar word je wat minder digitaal van.

Ik weet alle ins en outs van de hele zaak niet, daarom heb ik ook niet direct een uitgesproken mening. Ik HOEF ook niet meteen een uitgesproken mening te hebben, ik mag gerust even afwachten wat de feiten zijn nadat er onderzoek gedaan is.

Wat mijn gevoel zegt als ik zoiets lees is wat anders, maar ja, dat is je gevoel, die geeft meteen een eerste ingeving. (in mijn geval is dat oppakken die kerel, opsluiten en nooit meer loslaten) Maar goed, daar heb ik niks aan want ik ken de feiten niet. Dus onthoud ik mij van inhoudelijk commentaar.

De coulors hebben hier moderatie recht gekregen van Diana, en moeten ook alleen aan haar verantwoording afleggen. Wat ik er van vind, tja, vind het ook niet zo heel sterk om meteen als er een bepaalde naam genoemd word in de stress te schieten. Maar ja, ik denk dan, er zal wel een reden voor zijn.

En als er dan ook nog mensen zijn die meteen HELEMAAL uit hun panty gaan als er iets gebeurd wat ze niet helemaal bevalt, tja, dan ga ik even op de bank van Beer zitten om het geheel te aanschouwen en te wachten op feiten zodat het geheel een beetje duidelijk word.

En laten we nou niet meteen allemaal de handoek in de ring gooien mensen, het is een gevoelig onderwerp, en ik denk dat we ons allemaal wel kunnen vinden in het idee, dat mensen die aan die vluchten in Argentienie in die tijd hebben meegeholpen niet bepaald onze vrienden zijn. En dat we vinden dat alle mensen die er actief en vrijwillig aan mee hebben geholpen achter de tralies moeten hebben. Maar laten we niet elkaar de kop in slaan over zaken waar we geen enkele invloed op hebben. Want dan krijgen die lui uit die tijd het nog voor elkaar om ons leven hier zuur te maken. En DAT moeten we helemaal niet willen!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Ik wil er nog even aan toevoegen: Ik KEN deze man, heb meerdere malen met hem gevlogen, ken z'n zoon ook. Had de verhalen ook gehoord en nee, ik dacht niet, in het oogpunt van goede CRM, laat ik 'm dat tijdens de kruisvlucht eens op de man af vragen.

Verhalen zijn verhalen, ook over mij gaat er ook wel eens iets rond (zij het iets minder heftig), dus als geen ander weet ik dat dit soort dingen soms totaal niet waar zijn. Zelfs als mensen "waar rook is, is vuur" gaan blaten, want soms is er alleen rook en helemaal geen vuur. Het kan ook een gevalletje rancune zijn van een collega die met deze examinator een ego-clash heeft gehad. Wat uiteraard ondenkbaar is bij het totale gebrek aan alfa-mannetjes in onze beroepsgroep. Kijk alleen maar op Airwork!

Op dit moment heb ik geen enkel bewijs gezien, ook niet na de arrestatie van deze collega. Zelfs de hearsay statements zijn wat dat betreft shaky. Wie weet wat ik allemaal uitkraam in een bar in Bali met een paar liter Tiger beer achter de kiezen, 30 graden, 100% klam en een paar leuke Balinese dames op schoot. Betekent nog niet dat het allemaal waar is wat ik dan zeg.

Dus beperk je hier gewoon tot de zaken die bekend zijn, (quasi-)feiten die door nieuwsbronnen worden gepubliceerd en hou stevige meningen voor jezelf. Wow, ik klink zelf als een moderator nu, maar het is heel makkelijk om populistisch (mee) te lullen, dat voegt echter niets toe. Integendeel.
 
Stel je eens voor: Je hebt een zoon en die heb je 18 jaar met alle liefde en support op laten groeien.
Dan komt er een of andere eikel en 10 seconden later is zn leven WEG.

Die eikel(s) die je bedoelt, zijn de mensen die dit walgelijke regime bedachten. De mensen die het uitvoerde zijn natuurlijk mede verantwoordelijk. Maar deze meneer heeft niet op persoonlijke titel de mensen uitgekozen, gemarteld en in zijn vliegtuig gestopt, enz. Dat maakt hem natuurlijk niet onschuldig of de misdaden minder erg, maar hij is niet de bedenker van het beleid. Hij was gewoon een “domme” uitvoerder.

Hoe zou jij reageren?
"Ach, Trans had het niet kunnen weten?"
......

Ik had al besloten niet meer met HV te vliegen, FR is tweede op t lijstje.

Met de informatie die ik nu heb (maar ben geen HV insider), vind ik dat HV niets te verwijten valt. Ben het met IZ eens dat je niet iemand op basis van geruchten kunt ontslaan. Mijn bedrijf leeft op geruchten en daar is vaak maar 5% van waar. Had hij voor het bedrijf waar ik voor vlieg gevlogen had er geen publiciteit geweest met zijn arrestatie. Dan had hij gewoon thuis opgepakt geweest, alleen al omdat wij zelf niet eens weten waar en waneer we ergens naar toe gaan. Dan had de Argentijnse justitie waarschijnlijk deze man denk nog langer rond laten lopen en een ander persoon uitgezocht voor deze actie.

Ik word idd kotsmisselijk van dit soort gasten en ik zou ze niet alleen aan de hoogste boom opknopen maar eerst VERSCHRIKKELIJK martelen

Aannemend dat jij persoonlijk niets met dit regime te maken had, anders disregard deze reactie. Zou jij in staat zijn een wild vreemde eerst flink te martelen voordat hij berecht wordt. Met de “juiste” mensen om je heen die vertellen wie de “vijand” is, zou jij dus tot precies dezelfde oorlogsmisdaden in staat kunnen zijn.

Persoonlijk vind ik alle oorlogsmisdaden meer dan verwerpelijk. Maar vind ook dat mensen hier nu wel heel makkelijk op de stoel van de rechter gaan zitten.

Ook alle emotionele reacties van iedereen. Kom op zeg! Dat mr White wat enthousiast stukjes van JZ weg edit. Ach het is censuur, maar daar zijn moderators voor. Moderaten is een vorm van censuur, maar het onderwerp op zich werd niet aangetast. Ik vind al die emotionele reacties van iedereen hierop wel wat overdreven

Verdacht? Dat word je tegenwoordig echt pas op het moment dat er iets behoorlijk mis is maar de lange arm nog probeert de bewijslast rond te brijen
Wat denk je, dat als hij vrijgesproken wordt vanwege een vormfout hij het feit niet gepleegd heeft?
Wow, wat een domheid

Die regels zijn er om te voorkomen dat onschuldige mensen in staat van beschuldiging worden gesteld. Je kan soms meerdere verdachten in een bepaalde zaak hebben, en soms zijn alle verdachten onschuldig. Als een slimme advocaat gebruik maakt van deze regels om zijn “schuldige” cliënt vrij te krijgen, is natuurlijk erg vervelend en niet de bedoeling van het recht. Het vaker voorkomen dat deze wetten wel een onschuldige beschermen, wegen op tegen de enkele keer dat deze wetten “misbruikt” worden. Dus als jij vrijgesproken wordt door een vormfout hoeft dat niet te betekenen dat jij schuldig bent, noch onschuldig.

Voor mij is deze hele zaak net zoals het CO2 verhaal voor de luchtvaart. De luchtvaart heeft een minder goede lobby dan de veeteelt. Dus wordt de 3% CO2 die de luchtvaart uitstoot hard aangepakt, en de 50% van de veeteelt ongemoeid gelaten. Betekent dit dat je de 3% van de luchtvaart niet hoeft aan te pakken? Nee, zeker niet, maar wil je echt een verschil maken, moet je ook die 50% durven aan te pakken.

Grtz Mike5
 
Last edited:
Aha...hmmm....dus de 'beste man' is fysiek aanwezig geweest en inmiddels behoorlijk op de hoogte wat allemaal gebeurd is tijdens dat regime en hij probeert dat in een bar goed te praten?
Goh...
Ik ben bang dat we in NL een beetje te soft zijn geworden

En nee ik ben niet gerelateerd aan slachtoffers van het regime, maar een veroordeling is om een voorbeeld te stellen dat het morgen niet in je achtertuin gebeurt
 
Aha...hmmm....dus de 'beste man' is fysiek aanwezig geweest en inmiddels behoorlijk op de hoogte wat allemaal gebeurd is tijdens dat regime en hij probeert dat in een bar goed te praten?
Goh...
Ik ben bang dat we in NL een beetje te soft zijn geworden

En nee ik ben niet gerelateerd aan slachtoffers van het regime, maar een veroordeling is om een voorbeeld te stellen dat het morgen niet in je achtertuin gebeurt

Dat hij op de hoogte is, betekent niet dat hij het beleid ook gemaakt heeft en daar dus verantwoordelijk voor is. Hij is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, maar niet voor het beleid.

Als je een voorbeeld wilt stellen dat het niet in je achtertuin gebeurt morgen (wat 65 jaar geleden wel het geval was), moet je de architecten van deze misdaad berechten.

Ik vind niet dat Nederland soft is. Ik vind alleen dat de nuance bij veel mensen is verdwenen.

Grtz Mike5
 
Back
Top