Piloot Transavia opgepakt om 'dodenvluchten'

Wat mij toch een beetje dwars zit, is het moment van de arrestatie. Ik kan mij toch echt niet aan de indruk ontrekken dat het hier om de publiciteit te doen is. Als Argentinië van de naam afwilt van onderkomen voor criminele en oorlogsmisdadigers. Wat is dan beter en stromannetje te arresteren welke veel publiciteit geeft. Had deze meneer gewoon gister na thuiskomst door de Nederlandse justitie opgepakt, had het niet zo’n “nieuwswaarden” gehad.

Deze meneer schijnt aangeven te zijn door collega’s. De aangifte is dan gedaan in Nederland. Wat weer de vraag opwekt waarom dan een arrestatie in Spanje op zijn “laatste” vlucht?

Waar deze man verdacht van wordt gedaan te hebben, is op geen enkele manier goed te praten. Maar wel een hele hoop tam tam voor iemand die niet zelf verantwoordelijk was voor het afschuwelijke beleid daar. Ik kan niet anders dan Argentinië te feliciteren met de perfect uitgevoerde PR campagne.

Grtz Mike5
 
Q-Nimbus, ik begrijp je punt wel en misschien heb ik het allemaal ook iets te "gepassioneerd" neer gezet.

Maar, kom op, jij bent slim genoeg om te begrijpen dat deze hele zaak riekt als gier op 't land. Ik ben er zéker voor om oorlogsmisdadigers te berechten, waarschijnlijk nog net iets meer dan de meesten, maar dit is publiciteit. Zondebok.

Dat zegt niet dat, als die vent schuldig is, hij het niet verdient. Maar zo kunnen we in Argentinië denk ik nog een hele tijd bezig blijven met oorlogsmisdadigers berechten. Er zitten nu ongetwijfeld mensen in de regering daar die nog steeds familie hebben die "fout" waren in de oorlog.

Ik ben het met Mike5 eens. Perfect uitgevoerde publicity stunt met een bijna pensionado to take the fall. (Deze zin verwijderd door White. rellige popiejopie taal)
 
Last edited by a moderator:
Waarom zou de arrestatie in alle stilte moeten plaatsvinden? Als je een voorbeeld stelt moet je publiek hebben
 
Ja maar waarom 25 jaar wachten? Het was toch tijden bekend waar die vent zich bevindt. (Deze zin verwijderd door White. Rellige popiejopie taal) Vragen, vragen.

blokker, begrijp je het nu eindelijk? White.
 
Last edited by a moderator:
Ben het met mike5 eens, was een zeer goed geplande PR stunt. Aan de andere kant begreep ik dat het uitleveren aan Argentinie gemakkelijker gaat via Spanje dan met Nederland.

En daarbij had Argentinie hem al meer dan een jaar op de korrel.
 
Last edited:
Denk dat de gemiddelde HV'er geen matennaaier is.

Als hij zich inderdaad zo gedroeg als vanochtend in de krant stond en totaal geen medeleven had met de slachtoffers, en vond dat het terroristen waren die dat verdiend hadden, dan is het toch geen kwestie van "matennaaier" zijn dat je als collega naar de politie stapt? Das gewoon menselijk zijn.

@De Oostblokker:
Zo ver ik weet zijn deze zaken voor een lange tijd nooit goed onderzocht. Lees dit bijvoorbeeld. Kortom, pas sinds 2005 is het weer mogelijk onderzoek te doen naar deze zaken omdat het eerder wettelijk niet mogelijk was.
 
Waarom zou de arrestatie in alle stilte moeten plaatsvinden? Als je een voorbeeld stelt moet je publiek hebben

Er zijn nog genoeg beleidsmakers van die tijd op vrije voeten. Vele zelfs in het land Argentinië zelf!! Als je ballen hebt en een voorbeeld wilt stellen, pak dan een grote vis!

Ik ben absoluut deze man niet aan het verdedigen voor de daden waarvan hij verdacht wordt. Maar vind dit een laffe publiciteitsstunt die onnodig een bedrijf schaadt en de mensen die ermee naar huis willen.

Grtz Mike5

Ps waarom worden alle JZ zinnen weg geedit? Is hij alla Berlusconi in Italië groot aandeelhouder van Airwork, en edit hij al het nieuws weg waar hij niet goed naar voren komt? Hij heeft inderdaad niets met deze arrestatie te maken, en ikzelf heb hem ook niet nodig om mijn standpunt duidelijk te maken. Maar is het niet een beetje overdreven om alles waar hij in voorkomt weg te gummen?.......
 
Gezien mijn werkgever ga ik niet inhoudelijk reageren maar de censurering die hier ineens wordt toegepast is buiten proportie en voorlopig reden om dit forum te laten voor wat het is.
 
Who's next? papa Zorreguieta ?!?!:grijns:.. Of zal hij de dans ontspringen nu het een politieke kwestie wordt vanwege onze Prins met voorkeur voor Argentijns blond met blauwe ogen...:kiss:

Alhoewel ik het terecht vind dat Oorlogsmisdadigers uit het verleden terechtgesteld worden vind ik het een vervelende kwestie voor Julio P. Het lijkt mij onnodig om hem op te pakken in Valencia tijdens zijn laatste vlucht met z'n hele gezin aan boord. Daarnaast wordt er op deze methode maximale schade toegebracht aan het merk Transavia.

Ook vind ik het een kwalijke zaak dat iemand die verdacht word van oorlogsmisdaden en internationaal gesignaleerd staat vanaf maart gewoon kan blijven rondvliegen. Zoals Onassis terrecht opmerkt kan je dus beter een oorlogsmisdaad verleden hebben dan gepakt te worden met alcohol op achter het stuur...;)

Het blijkt maar weer dat onze inlichtingendienst ligt te slapen...:passed:
 
Wil wel eens weten waarom die White zomaar spul loopt weg te gummen ?
Alles wat wijst richting Zorreguieta wordt weggehaald ? Kom op nou ! Wat is dit voor censuur?

Ach, het koninklijk huis is dichterbij dan je denkt. De kroonprins vliegt op regelmatige basis bij KLC. Het is een collega die niet op de senioriteitslijst staat. (inhuur??)
Misschien leest-ie wel mee...
 
Ach, het koninklijk huis is dichterbij dan je denkt. De kroonprins vliegt op regelmatige basis bij KLC. Het is een collega die niet op de senioriteitslijst staat. (inhuur??)
Misschien leest-ie wel mee...

Misschien is hij wel Mister White ?

*vouwt snel een aluminiumhoedje *
 
Deze man heeft ernstige misdaden begaan in een ander land en loopt daar over op te scheppen.

Collega's hebben daar aanstoot aangenomen en hem op zijn laatste vlucht een waardig afscheid gegeven.

PS

Je moet op dit forum geen deelnemers met NSB'ers vergelijken...

Mijn oprechte excuses!
 
Last edited:
Deze man heeft ernstige misdaden begaan in een ander land en loopt daar over op te scheppen.

Collega's hebben daar aanstoot aangenomen en hem op zijn laatste vlucht een waardig afscheid gegeven.

Wat mij zorgen baart is dat er hier op het forum een aantal potentiële NSB'ers rondlopen die lopen goed te praten wat die man daar heeft gedaan. Dat zijn nare en gevaarlijke mensen.

Jij hebt het officiële rapport dus al? of neem je altijd alles klakkeloos uit de Telegraaf over?
 
Beste WW1 Flying Ace,
Ben benieuwd waar je je die stellige mening gevormd hebt. (en zeg nou niet: uit de krant...) Of was je erbij, bij die opschepperij?
Ik wel. Noch op Bali, noch tijdens andere stationeringen heb ik van betreffend persoon enige verhalen over 'dodenvluchten' gehoord. Dus ook geen 'opschepperij' zoals het genoemd wordt.
Prima collega verder, die ook gewoon vertelde over zijn diensttijd in Argentinië. Weet niet wat er verder van de beschuldigingen waar is.
 
Deze man heeft ernstige misdaden begaan in een ander land en loopt daar over op te scheppen.

Collega's hebben daar aanstoot aangenomen en hem op zijn laatste vlucht een waardig afscheid gegeven.

Wat mij zorgen baart is dat er hier op het forum een aantal potentiële NSB'ers rondlopen die lopen goed te praten wat die man daar heeft gedaan. Dat zijn nare en gevaarlijke mensen.

Ik heb voor de zekerheid alle voorgaande posts nog eens doorgespit, maar er is echt niemand, maar dan ook niemand die goed praat wat de persoon eventueel zou hebben gedaan.
Om dan de mensen hier potentiele NSB-ers te noemen?
 
Last edited:
Wat mij zorgen baart is dat er hier op het forum een aantal potentiële NSB'ers rondlopen die lopen goed te praten wat die man daar heeft gedaan. Dat zijn nare en gevaarlijke mensen.

WW1FA; Ongepaste uitspraak naar collega's die een mening geven op dit forum!!

Via de officiële kanalen is nog niet bekend geworden wat zijn aandeel was in dit geheel. Ja hij was piloot, maar heeft hij zijn beroepskeuze destijds om piloot te worden gekozen omdat hij piloot kon worden op dodenvluchten? Omdat er nog officieel niets bekend is in zijn (vrijwillige?) rol hierin, lijkt het mij ook ongepast om direct zware kritiek te uiten op zijn betrokkenheid, en kan ik begrijpen dat er collega's zijn die eerst zijn rol hierin willen weten voordat ze hem aan de schandpaal nagelen. "Not guilty until proven guilty"

Wat bij mij verbazing creëert, is dat het verhaal via Nederland/Collega's naar buiten is gekomen, terwijl in de dossiers in Argentinië gewoon opzoekbaar is dat hij in die periode piloot was voor de Marine. Is het nu door de publieke opinie dat dit verhaal een hot issue is, of had Argentinië zijn eigen dossiers eens wat beter moeten bekijken en dit incident jaren geleden al afgehandeld had kunnen zijn....
 
Het lijkt mij onnodig om hem op te pakken in Valencia tijdens zijn laatste vlucht met z'n hele gezin aan boord. Daarnaast wordt er op deze methode maximale schade toegebracht aan het merk Transavia.
Ik denk niet dat dat de hoofdreden was. Volgens de Volkskrant liep er in NL intussen ook al een onderzoek van justitie naar deze persoon. Als hij dan in NL opgepakt wordt moet eerst dit onderzoek en een eventuele strafzaak afgerond worden voordat hij voor uitlevering in aanmerking komt. Door de Spaanse interventie is deze vertraging voorkomen.
 
Wat mij zorgen baart is dat er hier op het forum een aantal potentiële NSB'ers rondlopen die lopen goed te praten wat die man daar heeft gedaan. Dat zijn nare en gevaarlijke mensen.

Ok, wie verdedigt hier deze man voor de daden waarvan hij VERDACHT wordt?

Wat heeft de NSB te maken met de reacties die hier gegeven worden. Niemand doet hier fascistische uitspraken, niemand verraad zijn land, en niemand sympathiseert met het regime van Argentinië van toen.

Als je niets zinnigs te melden hebt beste WW1 Ace, meldt dan heel simpel niets.

Grtz Mike5
 
Deze man heeft ernstige misdaden begaan in een ander land en loopt daar over op te scheppen.

Collega's hebben daar aanstoot aangenomen en hem op zijn laatste vlucht een waardig afscheid gegeven.

Wat mij zorgen baart is dat er hier op het forum een aantal potentiële NSB'ers rondlopen die lopen goed te praten wat die man daar heeft gedaan. Dat zijn nare en gevaarlijke mensen.
Over popiejopie uitspraken gesproken....:blabla: ben benieuwd hoelang deze post hier zal staan...
 
Back
Top