Banen, banen, en nog eens banen...

Zeer goed nieuws voor diegene die nog op zoek zijn naar een job bij een degelijke club!
helaas niet mogelijk voor hen die ooit hebben deelgenomen aan een selectie bij het LH-concern en zijn afgevallen!
 
Last edited:
Wel weer opvallend dat Lufthansa en BA beginnen en KLM weer eens niks laat zien. Of zouden die al rekening houden met de Martinairvliegers?
 
Klopt ze zoeken FO maar t/m 27 oktober.

Misschien hebben ze van BA geleerd. Het is nog maar 1 week geleden (1 oktober) dat de vacature is geopend en van wat ik gehoord heb hebben ze (BA) nu al vele honderden sollicitaties binnen. Zal ongetwijfeld hetzelfde zijn voor Virgin Atlantic.

Dus ja het is maar een sollicitatie opening van 3 ? weken, maar ze zullen ongetwijfeld vele honderden sollicitaties binnen krijgen...
 
Germanwings Jobs Situation For Pilots last update

Current Situation:
From January, 1st 2009 GWI is a 100% subsidiary of Lufthansa AG. No one knows what LH intends to do with GWI. 6/Feb/09

Outlook:
44 Cadets from the Dutch school CAE-NLS will be invited to start the selection from Novermber on. 3/Oct/10

Overall Hiring Situation (+ve/neutral/-ve):
Positive

Las ik op http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Germanwings

Goed nieuws voor afgestudeerde van NLS

Verder: http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/LTU_Lufttransport-Unternehmen
.

Netjes van de NLS. Valt me trouwens op dat de NLS hierover geen contact zoekt met de pers. Als het een andere school betrof ( we weten allemaal welke .. ) dan zou dat wel anders zijn geweest.:dozey:
 
KLS heeft volgens mij een zelfde deal met de Lufthansa groep (betreffende Germanwings, LH Cityline & LH Italia). Met het verschil dat de studenten zelf mogen solliciteren en niet ook nog eerst geselecteerd moeten worden door de school. (heeft hielen likken blijkbaar toch zin bij de nls)
 
Buzzer weet je toevallig hoe lang die sollicitatie mogelijkheid bij BA open blijft staan?

De website luidt:
Closing Date: 08 October 2010

Maar of het is:Tot en met of Tot durf ik niet te zeggen.


Kwam vandaag ook vacature van Brussels Airlines tegen:

rated 737 met minimaal 200h on type

link
 
De website luidt:
Closing Date: 08 October 2010

Maar of het is:Tot en met of Tot durf ik niet te zeggen.

Kwam vandaag ook vacature van Brussels Airlines tegen:

rated 737 met minimaal 200h on type

link

Thanks camel :)
Brussels Airlines laat helaas al 3 weken niks van zich horen... maar is wel een mooie kans!
 
KLS heeft volgens mij een zelfde deal met de Lufthansa groep (betreffende Germanwings, LH Cityline & LH Italia). Met het verschil dat de studenten zelf mogen solliciteren en niet ook nog eerst geselecteerd moeten worden door de school. (heeft hielen likken blijkbaar toch zin bij de nls)

Waarbij van die 3 Germanwings de enige is waarbij je daadwerkelijk op de LH mainline senioriteitslijst komt te staan.

Dus de deals bij LH Cityline & LH italia zijn aanzienlijk minder goed dan die van Germanwings. Wellicht kan je ook door naar LH mainline maar dit is dan zonder senioriteit die je opgebouwd hebt.

Klopt wel dat je als KLS voorkeur kan geven. Maar als alle Germanwings plekken al ingenomen zijn door studenten van de LH school in Bremen en NLSers ( die soliciteren wel specifiek voor Germanwings ) dan valt er weinig meer te kiezen voor de KLSers...:dozey:
 
(heeft hielen likken blijkbaar toch zin bij de nls)

Nee dat heet geen hielen likken, dat heet je beste studenten naar voren schuiven, hierdoor worden slagingskansen groter en krijg je tijdens de opleiding studenten die zo goed mogelijk hun opleiding willen doorlopen.
Iets waar de KLS een puntje aan kan zuigen...
 
Ben blij dat ik weer een beetje dit draadje een boost heb kunnen geven. Hij lag al een tijdje stil, maar we kunnen wel lekker over en weer modder lopen smijten. Feit blijft. NLS heeft een aantal gasten bij LH group kunnen laten solliciteren. En dat zeg ik niet omdat ik zo een enorme fan ben NLS, maar dat zeg ik , omdat het hun plicht is , als je je studenten zoveel meer laat betalen voor een BETALENDE baan als vlieger en niet loopt te pronken met studentjes die je dropt bij een club in Turkije , waarbij ze 30k moeten neertellen voor een TR en 100 uur om er vervolgens uit geknikkerd te worden.

Volgens de feiten is het zeeeeeeeer weinig voorgekomen dat iemand ontslagen is bij LH group, en je deze maatschappij dus eigenlijk kunt zien als een mooie pensioenclub , met een goed salaris.

Hulde dit keer aan de NLS.

Ondanks dat, is het handiger als je redelijk duits spreekt , je opleiding aldaar te doen. Die gasten daar komen met een aanzienlijk lagere schuld van school, met een nog grotere kans om bij CLH GWI binnen te komen.
 
Wat een onzin allemaal. Die maatschappijen hebben gewoon vacatures, dat hadden ze al een hele tijd. Waarom moeten die scholen met de eer strijken?
 
Feit blijft. NLS heeft een aantal gasten bij LH group kunnen laten solliciteren.

Hulde dit keer aan de NLS.

Ondanks dat, is het handiger als je redelijk duits spreekt , je opleiding aldaar te doen. Die gasten daar komen met een aanzienlijk lagere schuld van school, met een nog grotere kans om bij CLH GWI binnen te komen.

Dat is dus de grootste bullshit. Dit kan van elke school inderdaad, dus helemaal geen hulde aan de NLS.
 
Dat is dus de grootste bullshit. Dit kan van elke school inderdaad, dus helemaal geen hulde aan de NLS.

Het stond specifiek in een schema op een onafhankelijke internetsite. Kan em even op dit moment niet terugvinden.

Maar ik weet dat elke pipo kan solliciteren, maar dit zijn grote getalen.

Belangrijker is uiteraard of deze jongens en meiden de BU DLR hebben gehaald. Dat snap ik ook wel.:duh:

Het tweede gedeelte wat je gequote heb mag je me wel meegeven. Daar heb ik wel gelijk in.

Wie doet er nu nog een opleiding in NL????? Ik begin er niet aan in ieder geval.

Ik was laatst bij een info dag van Intercockpit. Ik vertelde het daar over de enorme kosten van de Nederlandse opleidingen, en hun mond viel open van verbazing. Ze konden amper kun lach inhouden wat betreft de NL wannabees betalen voor hun opleiding.
 
Het is wel degelijk een samenwerking, er staan meer lichtingen gepland voor de toekomst.
Stop met gissen, er was een voorlichting deze week.
 
Laat me raden, dat vertelde de school? Nogmaals, ze zijn niet de enige die zijn leerlingen er heen stuurt. En iedereen mag er solliciteren.
 
Laat me raden, dat vertelde de school? Nogmaals, ze zijn niet de enige die zijn leerlingen er heen stuurt. En iedereen mag er solliciteren.

http://www.pilotjobsnetwork.com/jobs/Germanwings

Dat staat er niet zomaar. En ja natuurlijk weet ik dat iedereen er mag solliciteren, maar dit staat er specifiek. Ze doen er tenminste wat aan met hun waslijst aan afgestudeerde.

Waarom altijd zo pessimistisch? Wees blij voor die gasten.

Dat vind ik gewoon zo jammer hier die Toon.

Is er iets positiefs te melden, wordt er meteen weer negatief over gedaan.
 
Back
Top