F
fdf$d
Guest
Check ok volgende
BdM, idd must reads, voor de goede orde: those RAs that require a deviation from ATC clearance or instruction need to be reported, the phraseology is:“TCAS RA”(pronounced “TEE-CAS-AR-AY”)
1. Kan het niet in onderstaand document vinden, dus wat ik zou zeggen: "FRxxx aborted takeoff, end of rwy (if in low vis), (fire), standby".Wat is de standaard ICAO RT voor:
1. Afgebroken start
2. Emergency descent
3. Doorstart
Is dit niet het geval, uitwijken naar een willekeurige veld D met minimaal 45 minuten in tanks.
Wat is de standaard ICAO RT voor:
1. Afgebroken start
2. Emergency descent
3. Doorstart
Laatst weer ééntje gehad. We moesten ROD van 2000' aanhouden van ATC. Komt er een militair naar boven bonken onder ons. Ik dus: "LHxxx, TCAS RA". Antwoord: "say again?" Ik: "TCAS RA!!!". Antwoord: "Uh, traffic is cleared 1000' below, contact xxx.xxx". Wel sodeju, vrouwtje, wat is dat nou. Hadden die ATC bitches nu ook maar eens degelijke procedures.:kiss:
Navraag bij een andere sector leverde geen suc6 op. Dwz de verkeersleiders weten zelf niet eens wat precies ze ermee aan moeten. En nee, het was niet ergens ten zuiden van de alpen. Wel degelijk ten noorden.