Portugal NLS?? crash

Idd weer eens een fijne bijdrage van GBOF...:dozey:

Verschrikkelijk voor iedereen die ze achterlaten, sterkte aan allen.
 
Terug in de (NLS) tijd .... ongevallen rapport (PDF) ?

Wow, dat lijkt er wel heel eng veel op. Mijn Duits is niet super, maar de eerste pagina met omschrijving lijkt tot nu toe precies op wat er gisteren is gebeurd (van wat ik gelezen en gehoord heb tot nu toe dan). Maar goed, dat zegt verder niets nog. En speculeren komen die jongens niet van terug.... Indrukwekkend om te zien hoe het blog van Dennis een condoleance register wordt en uitlaatklep voor nabestaanden en vrienden. Prachtige gedichten ook, hart breaking. Eentje copy paste ik hier even, omdat hij ons denk ik wel aan kan spreken (als ie al niet bekend is):

Flight is freedom in its purest form,
To dance with the clouds which follow a storm;

To roll and glide, to wheel and spin,
To feel the joy that swells within;

To leave the earth with its troubles and fly,
And know the warmth of a clear spring sky;

Then back to earth at the end of a day,
Released from the tensions which melted away.

Should my end come while I am in flight,
Whether brightest day or darkest night;

Spare me your pity and shrug off the pain.
Secure in the knowledge that I'd do it again;

For each of us is created to die.
And within me I know,
I was born to fly.
 
Vreselijk om te horen. Zo vroeg, zo jong.
Sterkte aan alle familie, vrienden en klasgenoten
 
verschrikkelijk om dit te horen.. ik ben er stil van..
als oud klasgenoot en vlieger wens ik alle familie, nabestaanden en vrienden heel erg veel sterkte met dit alles..
 
tsjonge jonge, waar gaat dit met de wereld heen! Sterkte voor alle nabestaanden! De tranen staan in mijn ogen als (jonge) trouwe volger van dennis en millairs blog. Ook sterkte aan klas 0801 die hun klasgenoten moeten missen die bij hun in het huis leefde. :(:(
 
brok in m'n keel bij het lezen van de reactie van papa in een van de weblogs
slik... blijk ook nog eens met Andrew m'n grading bij de kls te hebben gedaan... komt zo toch nog dichterbij :(
sterkte
 
Dat gaat dus wel een beetje te ver

Nogal ja. Maar G.B.O.F. laat erg graag van zich horen in geval van een ongeluk. Een paar uur erna heeft hij de oorzaak al achterhaald, of beter gezegd gespeculeerd. Net een echte ongevallen-inspecteur, echter die zou zijn mening niet vrijgeven op een forum, maar netjes wachten totdat het onderzoek volledig is afgerond. Ook zou hij/zij niet verwijzen naar ongevallen uit het verleden met hetzelfde type, maatschappij of vliegschool. Nee, een profi zou daar mee wachten. Al was het uit respect....
 
Last edited:
Laten we GBOF negeren, al is het alleen uit respect voor de slachtoffers, nabestaanden, vrienden en alle betrokkenen.
 
Nogal ja. Maar G.B.O.F. laat erg graag van zich horen in geval van een ongeluk. Een paar uur erna heeft hij de oorzaak al achterhaald, of beter gezegd gespeculeerd. Net een echte ongevallen-inspecteur, echter die zou zijn mening niet vrijgeven op een forum, maar netjes wachten totdat het onderzoek volledig is afgerond. Ook zou hij/zij niet verwijzen naar ongevallen uit het verleden met hetzelfde type, maatschappij of vliegschool. Nee, een profi zou daar mee wachten. Al was het uit respect....

Kennelijk zijn er 'HIER' een aantal wolkenridders die ........

GBOF heeft alleen verwezen naar 'n eerder 'triest' ongeval met één NLS 'Operated' Piper PA34 Seneca.
Niets meer en niets minder.

Dat er op AW wolkenridders zijn, die dit aanzien als probable cause is voor eigen interpretatie/rekening.

Ongeacht de oorzaak en zonder .... kop in het zand te steken, elk 'fatally or seriously injured' aviation accident is er 'wel' één te veel.

General Accident 'Report' reminder:
1. An aviation accident is roughly defined in the Convention on International Civil Aviation (also known as Chicago Convention) Annex 13 'Aircraft Accident Investigation' as an occurrence associated with the operation of an aircraft which takes place between the time any person boards the aircraft with the intention of flight and all such persons have disembarked, in which a person is fatally or seriously injured, the aircraft sustains damage or structural failure and/or the aircraft is missing or is completely inaccessible.

2. An accident in which the damage to the aircraft is such that it must be written off, or in which the plane is destroyed is called a hull loss accident.

3. All accident reports are technical documents that reflects the views of the investigation team on the circumstances that led to the accident.

4. In accordance with Annex 13 'Aircraft Accident Investigation' of the Convention on International Civil Aviation, it's NOT the purpose of aircraft accident investigation to apportion blame or liability.

5. The sole objective of the investigation and the Final Report is the determination of the causes, and define recommendations in order to PREVENT future accidents and incidents.

6. Aviation Accident Safety recommendations do NOT constitute any 'personal' suspicion of guilt or responsibility in the accident.

"..... aviators never die, they fly away"
 
Last edited:
GBOF, ongeacht mijn mening over het feit of jouw 1e post wel of niet respectloos was, ga ALSJEBLIEFT op dit speciefieke topic geen discussie aan. Daar is hier geen ruimte voor. Open dan een ander topic, en ik discussieer graag mee.

Sterkte aan alle nabestaanden.
 
GBOF, wat wil je nou? Je eerste post was al niet echt aanvullend op het onderwerp (moet bij elk KLM-incident met een 74 ook Tenerife worden aangehaald nu??), maar je copy-paste 2e post is helemaal zonder enig nut....open lekker ergens anders een topic om te laten zien hoe goed je wel niet op de hoogte bent van Aviation Safety.
 
GBOF, lange tijd meende ik dat de mensen hier zich iewat aanstelden over jouw gedrag, maar dit vind ik toch ook erg onsmakelijk.

Erg jammer, dit ongeval. Niet alleen voor familie en vrienden, maar ook voor CAE is dit een hele zware hap. Heb net ook even het blog zitten lezen, daar moet je toch even twee keer van over je hoofd krabben. Ene moment volg je je droom, ander moment schrijft je familie een afscheidspost. Bizar. Hopelijk wordt er gauw wat licht geschenen over een eventuele oorzaak.
 
Allereerst: Sterkte aan de familieleden, klasgenoten, vrienden etc. van de slachtoffers. Ik ga ook zo beginnen met mijn vliegopleiding, las net even de blog van Dennis door. Zo komt het allemaal wel heel dichtbij. Nogmaals gecondoleerd.
 
Back
Top