Vliegen vanaf Parijs

De mentaliteit in de cockpit is heel open. Ik kan het niet vergelijken met KLM, alleen met Easyjet, maar dat was ook zo'n 5 jaar geleden. Feit blijft dat men in de cockpit elkaar niet verdeelt in rangorde of wat dan ook; iedereen op gelijke hoogte. Zo gaat het ook onder de PNC's. Ik vind dit altijd wel heel erg relaxt, maar het is ook een goede open werksfeer. Uitzonderigen daargelaten natuurlijk, maar over het algemeen is het gewoon een relaxt bedrijf om voor te werken. Er zijn dingen die verbeterd kunnen worden, maar dat heb je bij elk bedrijf.

Julien, Kan je dit onderbouwen. Ik heb inmiddels bij een 3 tal Europese maatschappijen gevolgen. Mijn ervaring is dat de mentaliteit in de cockpit bij de KLM zeer open is.

Uit ervaring weet ik dat veel buitenlandse cockpit collega's vinden dat wij Nederlanders in het algemeen heel direct zijn.
 
Beetje late reactie, maar was het topic beetje uit het oog verloren ;)

Wat betreft de cultuurverschillen; die zijn er absoluut! Maar je moet niet vergeten dat Air France een westers bedrijf is, dus vergelijk het bijvoorbeeld als je als Nederlander voor een Duits bedrijf werkt, of een Engels bedrijf werkt. De cultuurverschillen zijn niet al te groot; maar een grote barriere is natuurlijk de taal.

Haha, ik weet het niet, maar UK en NL is echt een wereld van verschil. Tussen deze 2 culturen komt echt weinig overeen in de cockpit en deze kan je dan ook zeker niet open noemen.....

Ik denk dat menig ex-UK vlieger kan beamen dat ie blij is dat ie van dat eiland af is, en dat geldt ook voor de cockpit..Ik vond de sfeer (uitzonderingen daargelaten) in de engelse cockpit nogal stijfjes in tegenstelling tot de klm cockpit!
 
Ja de Engelse cockpit sucks. Op een gegeven moment kan je er echt niet meer tegen. Briefen totdat je erbij neervalt. AP af boven de approach lights. Altijd paniek om de kleinste dingen. Supercorrect de radio doen, maar eigenlijk voor geen meter kunnen vliegen. Brown sauce bij het ontbijt.
 
Ja de Engelse cockpit sucks. Op een gegeven moment kan je er echt niet meer tegen. Briefen totdat je erbij neervalt. AP af boven de approach lights. Altijd paniek om de kleinste dingen. Supercorrect de radio doen, maar eigenlijk voor geen meter kunnen vliegen. Brown sauce bij het ontbijt.

Ik moet eerlijk zeggen dat al het bovenstaande ook geldt voor de KLM cockpit. Misschien komt dat omdat ik op een beetje rare vloot zit, ik zal het even afwachten hoe het op de volgende is... Overigens natuurlijk geen brown sauce bij het ontbijt :kerst:. Die bewaren we voor de balletjes bij het diner :biertje:.
 
Ik moet eerlijk zeggen dat al het bovenstaande ook geldt voor de KLM cockpit. Misschien komt dat omdat ik op een beetje rare vloot zit, ik zal het even afwachten hoe het op de volgende is... Overigens natuurlijk geen brown sauce bij het ontbijt :kerst:. Die bewaren we voor de balletjes bij het diner :biertje:.


Valt wel mee hoor. Alleen een briefing voor departure en een voor descent.
Manual vliegen? Net zoveel als je zelf wilt en dan niet pas boven de approach lights. Voor de een is dat established on ILS, voor de ander vanaf descent.
Maar ja dit is wel op voormalig mainlineKLM , ik heb geen ervaring met cityhopper.
 
Valt wel mee hoor. Alleen een briefing voor departure en een voor descent.
Manual vliegen? Net zoveel als je zelf wilt en dan niet pas boven de approach lights. Voor de een is dat established on ILS, voor de ander vanaf descent.
Maar ja dit is wel op voormalig mainlineKLM , ik heb geen ervaring met cityhopper.

Dito bij klc.
 
Ja de Engelse cockpit sucks. Op een gegeven moment kan je er echt niet meer tegen. Briefen totdat je erbij neervalt. AP af boven de approach lights. Altijd paniek om de kleinste dingen. Supercorrect de radio doen, maar eigenlijk voor geen meter kunnen vliegen. Brown sauce bij het ontbijt.

Beetje kort door de bocht om je Easy cockpit ervaringen maar gelijk tot Engelse te bombarderen.

De cultuur bij BA is gek genoeg iets anders. Lange briefingen: ja, daar waar het nodig is maar niet op bijv. de thuisbasis en op het handje vliegen wordt in zekere mate aangemoedigd. Verder een heel open cultuur zoals het hoort.
Wat is er mis met standard RT?

Heb zelf 4,5 jaar bij Easy gezeten vaarvan ruim 2 jaar in de UK en vond het reuze meevallen allemaal.

Brown sauce bij je ontbijt of mayo op je friet, zo lust ik er nog wel een paar.....
Altijd maar dat oeverloze negatieve gezwets over de UK.... ga er dan niet werken.
 
Helemaal eens met Kermit (weet alleen nietzoveel van de Easy cockpit;) )

Over de lange briefingen bij BA, in mijn ervaring voornamelijk op de 777. In veel mindere mate op de airbus en 737. (Voornamelijk omdat je op short-haul veel bekender bent met de velden waar je op vliegt).

De sfeer vond / vind ik zeer relaxed bij BA... (maar dat moet je meer aan m'n fo's vragen :D )
 
Back
Top