De Vlieger

Ik doe mijn vlieger altijd weer in de kofferbak.
Waar laat jij hem dan?:biertje:
 
Hi chupito.

Je bericht omtrent E.de V. ik neem aan dat dit de persoon is waar je aan refereert, heeft mijn interesse gewekt. Ik volg het Nederlandse nieuws niet op de voet, buiten de verrichtingen van PSV, dus wellicht zou je wat kunnen toevoegen waar het gaat omtrent een wel bekende gewezen ondernemer.

Let op, het is niet mijn bedoeling hier weer de “can of worms” open te trekken maar als het inderdaaad gaat over Dhr. De V. in zijn capaciteit als gewezen luchtvaart ondernemer, dan zou ik wel ingelicht willen worden waar de rechtzaak over ging, luchtvaart of andere, errr, flight by night operations.

19 of 77, vanwaar deze felle uithaal en observatie dat het Nederlandse justitiunele beleid naar het kerkhof verwezen kan worden, hebben we het hier over de grote Satan van Exel of over iets anders.

Nogmaals, als een en ander luchtvaart gerelateerd is zou ik wel willen weten waar de uitspraak op gebaseerd is. Hij heeft op luchtvaart gebied nogal wat op zijn geweten, met behulp van enkele cronies, maar, als het daar in de rechtzaak en uitspraak niet over ging, als het iets anders was, let it be, en laat deze fantast in de vergetelheid verdwijnen.

Cheers
Art
 
Het Nederlandse rechtssysteem is krom.

Marco Bakker kreeg toentertijd ook 240 uur taakstraf (tuintjes aanharken), maar als je hier de belastingen oplicht of je je verkeersboete niet betaald, krijg je levenslang.......
 
Ik heb absoluut geen verstand van deze zaak, maar van wat ik zo lees is de eis van het OM (niet de veroordeling, die moet volgens mij nog komen) zo laag vanwege de volgende omstandigheden:

Volkskrant said:
De officier van justitie betoogde dat De Vlieger had moeten proberen op een legale manier Raffles over te nemen. Afpersing is een ernstig misdrijf dat volgens hem zwaar moet worden bestraft. Maar omdat het al bijna vijf jaar geleden is dat de verdachte werd opgepakt, acht hij een mildere straf op zijn plaats. Ook speelt mee dat het zakelijke imperium van De Vlieger sinds zijn arrestatie is ingestort, ‘hoewel hij dat voor een belangrijk deel aan zichzelf te wijten heeft’. Bron
 
Da's precies wat 19 bedoelt volgens mij.

Wat heeft het feit dat hij 5 jaar geleden is opgepakt een paar dagen gratis eten en onderdank heeft gehad van justitie te maken met de strafmaat. Laat staan dat z'n zakenimperium is ingestort.

Dat is hetzelfde als een bank beroven en dan strafvermindering krijgen omdat je geen zakgeld krijgt deze week
 
Het is net als een bank beroven en vervolgens jarenlang wachten op een veroordeling. Dat kan ook niet de bedoeling zijn in een beschaafd land.

De man, wat hij ook heeft gedaan, heeft al 5 jaar in onzekerheid geleefd. Hoe zou jij dat vinden als jij ergens van beschuldigd werd? Vijf jaar onduidelijkheid is niet niks. Waarschijnlijk komt het OM met deze eis de rechter tegemoet, die anders zeker rekening zal houden met dit gegeven.

Als je naar individuele gevallen kijkt dan kan het wel wrang overkomen, maar ik ben blij dat ik in een land leef waar er rekening gehouden wordt met de rechten van iedere burger. Die rechten werken soms in het voordeel van de crimineel, maar deze rechten zijn er toch echt om ons allemaal te beschermen tegen een te gretige overheid.
 
Nou nou, 49015. Fijn dat je het geen probleem vindt dat deze crimineel een
voordeeltje heeft gekregen. Ook erg prettig dat je denkt aan het slachtoffer die
waarschijnlijk doodsangsten heeft uitgestaan. Is hem hier recht aangedaan?
Denk dat ie er toch een tikkie anders over denkt.

Sinds wanneer is het in onzekerheid zijn over een gerechterlijke procedure
een verzachtende omstandigheid? Dan zou elke veroordeelde straf vermindering
moeten krijgen.

Enne, heeft EdV ook niet plichten dan alleen maar rechten?

Taaksstraf na afpersing....wat een slappe hap dit land. What's next?
Week voorwaardelijk na moord? Want ja, onderzoek duurde wel erg lang
hoor en geeft een hoop stress allemaal...
 
Jij bent een brave burger, maar als jouw zoon eens iets stoms uithaalt, dan hoop jij ook op een coulante houding van de rechter. Dan klaag je echt niet over de softe Nederlandse rechtspraak.

Ik zeg niet dat ik er blij mee ben dat de Vlieger er wel heel erg 'redelijk' van af komt. Ik relativeer het alleen een beetje. Anders wordt het zo'n gewauwel wat je op elk verjaardagsfeestje ook hoort. ;)
 
"Anders wordt het zo'n gewauwel wat je op elk
verjaardagsfeestje ook hoort."

Zei hij op Airwork :D

Discussie gaat over de verhouding begane strafbare feit
en de verkregen straf. Lijkt me zoek hier, zeker aangezien
dat er voor eenzelfde strafbare feit in Nederland per
regio arbitrair andere strafmaten uitgedeeld worden. Er is
in Nederland geen enkel coherent strafbeleid. Voorbeelden te
over,al jaren bekend en honderden artikelen over geschreven.
 
Dat het Nederlandse (straf)rechtssysteem ideaal is hoor je me absoluut niet zeggen. Neemt niet weg dat ik me kan bedenken dat je als rechter, of in dit geval als OM bepaalde dingen meeneemt bij het bepalen van de strafmaat. En dat is dus ook wat ik hierboven zeg. Ik ben verder ook maar zo goed als leek in deze materie, maar klakkeloos stellen dat de het Nederlandse rechtssysteem een 'fucking joke' is is ook zo simpel. En let wel, zoals Nosig zegt, het is niet eens de rechter die slap oordeelt, het is het OM die met deze eis komt!

Dus in het kader van wie A zegt moet ook B zeggen: verplaats jezelf eens in het OM (know your enemy ;)). Waarom zouden ze zo'n lage straf eisen? Wat steekt daarachter? Hebben ze inderdaad zoveel compassie met De Vlieger? Hebben ze misschien niet zo'n waterdichte case? Is het een en ander niet gegaan zoals het hoorde tijdens het onderzoek? You tell me!
 
Ik ben verder ook maar zo goed als leek in deze materie, maar klakkeloos stellen dat de het Nederlandse rechtssysteem een 'fucking joke' is is ook zo simpel.

I stand by my original remarks - this is hardly the first time this kind of thing has happened. It's laughable - Erik gets away with it yet again.

The very least I would have expected would be for the Cafe to be returned to it's rightful owner.

Agree fully with A/P Disc there is such a thing as personal responsibility and personal accountability for one's actions.

Criminal scum belong behind bars.
 
Ieder zijn mening. Maar
The very least I would have expected would be for the Cafe to be returned to it's rightful owner.

Dit is een heel andere vraag denk ik. Dat zal los staan van wat het OM op dit moment tegen De Vlieger eist. Correct me if wong. Nogmaals, de zaak komt nu pas voor de rechters.
 
Back
Top