Pilot case, wat gebruik jij?

Viper1983

New member
Ok mijn tas is bijna aan zijn einde, zoek dus wat nieuws.

Ik wil een goede tas waar ik in ieder geval weer een paar jaar mee kan doen.
Wat moet er in: Laptop, papieren en eventueel mijn speakers ;)

Ik heb een beetje rond gekeken in de winkels in de buurt en eigenlijk maar 1 goede tas gezien, maar deze is direct weer 299 euri. Beetje duur....
( victorinox wheeled briefcase )

Wat gebruiken jullie zoal, of welke zaak is aan te raden?

Gegroet!
 
klopt maar ik wil wel eentje op wieltjes want ik heb geen zin om van het BMC naar G9 te sleuren met zo'n tas aan m'n schouder. Zelfde op de buitenstations en zeker na terugkomst :)

oh ja... m'n ontbijt moet er ook nog in want die witte broodjes aan boord zijn niet te vreten. :D
 
Had er een van de Lidl, maar je krijgt waar je voor betaald.
Heb er nu een van de lokale tassenwinkel (Arnhem) , 80 euro. Bevalt erg goed.
Is volgens mij merkloos, anders iig onbekend merk.

Ik kon ook een betaalbare merkkoffer vinden. Suc6 met je zoektocht.
 
Zelf zeul ik een aluminium kist mee:

IN0202603.jpg


Ik ben net een ekster, als het glimt vind ik het mooi!
 
In vertrekhal 3, direkt na de paspoortcontrole heb je een zaak die o.a. hele mooie tassen verkoopt. Met wieltjes. En best veel opbergruimte.
 
Ik heb deze:

http://cgi.ebay.co.uk/NEW-BLACK-LAW...8af&_trksid=p4634.c0.m14.l1262#ht_1029wt_1167

Erg goed en niet duur. Beste kwaliteit bag die ik tot nu toe gehad heb. En je gebruikt zo'n ding dagelijks tnslotte, dus dan zou ik ook meteen voor een goeie gaan. Het is m'n vierde bag en ik denk dat deze het langer gaat volhouden dan de vorige.

@Q-nimbus. Ik vind die metalen koffers ook het mooiste en ze zijn zeker duurzaam, maar kan je zo'n ding wel goed open krijgen als hij naast je staat? Dat is de reden dat ik er nooit voor gegaan ben.
 
Wat een grote tassen allemaal. Ik probeer meestal zonder tas naar mn werk te gaan. Paspoort en license in mn binnenzak. Portefeuille, sleutels en telefoon in broekzak. Shorthaul, ik weet het......

Als ik wat te lezen mee wil nemen, iets lekkers te eten of drinken en/of laptop dan heb ik een samsonite pilotenkoffer met wieltjes. Ziet er oke uit, maar past bijna niks in!
http://www.shopeezee.co.uk/prodimages/033-120_275.jpg

Als ik veel papieren moet meeslepen dan heb ik deze: kan geen foto vinden.
Aktentas van Hugo Boss.

Vind een aktentas van Louis Vuitton ook mooi, maar te duur gezien hoe ik gooi en smijt met mn tassen. Mont Blanc heeft ook mooie aktentassen.

Oh ja. Ik heb een hekel aan de rugtassenbrigade. (vooral Britten doen daar aan) Je bent geen piloot geworden om op Harry Potter te lijken.
 
Oh ja. Ik heb een hekel aan de rugtassenbrigade. (vooral Britten doen daar aan) Je bent geen piloot geworden om op Harry Potter te lijken.

Nou, dan zijn we het behoorlijk eens. Ik kan dr ook totaal niet tegen. Net als sportschoenen onder het uniform overigens. Ook populair in de UK. (Maar ze zijn toch zwart?)
 
Ik heb er ook een hekel aan. Als je een goedbetaalde baan in de 'city' hebt kom je ook niet aan met je rugtas en sportschoenen. Is een kwestie van eigenwaarde denk ik.
Nu we toch over schoenen beginnen...... Verdien je 5000-10000 euro per maand en draag je 'nette' schoenen van 30 pond, een beetje hetzelfde idee. Engelsen houden vooral van dit model:
barratts-casual-loafer-shoe-with-metal-bar-detail.jpg

haha
 
@Q-nimbus. Ik vind die metalen koffers ook het mooiste en ze zijn zeker duurzaam, maar kan je zo'n ding wel goed open krijgen als hij naast je staat? Dat is de reden dat ik er nooit voor gegaan ben.

Grotere kist, meer ruimte in cockpit ;-) Hebben niet dat lel van circuitbreakerpanel achter ons, dus niet veel gefriemel met dn tas

Heb de Victorinox Architect...erg handig maar een schoudertas.
Voor de bulk eenzelfde maar dan met wieltjes...

Maar ik zeg je eerlijk: Hoe meer capaciteit je hebt, hoe meer zooi je meeneemt.
Zo haal ik 1 keer in de zoveel tijd de handel even leeg en sta er verbaasd van dat ik 3 zaklampen, 3 paar brillen, 2 pakjes batterijen, een paar poweradaptors, stapels hotelrekeningen, paar crew dispatch reports, paar headsetwipes, paar luggage-tags, oud rolletje drop, 2 pakjes kauwgom, 3 verschillende notitieblokken in verschillende formaten, die telefoonlader die ik al 3 maanden kwijt was, 5 aanstekers, een New York Yankees pet, 2 stropdassen, een wing, een verfrommelde epaulet en een nietmachine eruit haal.
Die routine wordt om de zoveel tijd herhaald en steeds dezelfde zooi.
 
Grotere kist, meer ruimte in cockpit ;-) Hebben niet dat lel van circuitbreakerpanel achter ons, dus niet veel gefriemel met dn tas
Nou, het gaat me dr meer om dat ze naar de zijkant opengaan en ik dat nogal onhandig vind.

Ik denk dat Engelsen wat meer aan uniformen gewend zijn omdat iedereen hier een uniform aanheeft en ze er al op school mee beginnen. Het betekent dus niet zoveel voor ze als voor Nederlanders.
Verder is het hier niet zo 'bijzonder' als in NL om piloot te zijn.
Maar ik kan dr nog steeds niet tegen.....

Ik heb eens een versteende banaan gevonden die ik al jaren kwijt was....
 
Grotere kist, meer ruimte in cockpit ;-) Hebben niet dat lel van circuitbreakerpanel achter ons, dus niet veel gefriemel met dn tas

Heb de Victorinox Architect...erg handig maar een schoudertas.
Voor de bulk eenzelfde maar dan met wieltjes...

Maar ik zeg je eerlijk: Hoe meer capaciteit je hebt, hoe meer zooi je meeneemt.
Zo haal ik 1 keer in de zoveel tijd de handel even leeg en sta er verbaasd van dat ik 3 zaklampen, 3 paar brillen, 2 pakjes batterijen, een paar poweradaptors, stapels hotelrekeningen, paar crew dispatch reports, paar headsetwipes, paar luggage-tags, oud rolletje drop, 2 pakjes kauwgom, 3 verschillende notitieblokken in verschillende formaten, die telefoonlader die ik al 3 maanden kwijt was, 5 aanstekers, een New York Yankees pet, 2 stropdassen, een wing, een verfrommelde epaulet en een nietmachine eruit haal.
Die routine wordt om de zoveel tijd herhaald en steeds dezelfde zooi.

Misschien moet je die zooi eens wegflikkeren, dan kan je vrouw/vriendin het ook niet steeds in je vliegtas terug doen.
 
klopt maar ik wil wel eentje op wieltjes want ik heb geen zin om van het BMC naar G9 te sleuren met zo'n tas aan m'n schouder. Zelfde op de buitenstations en zeker na terugkomst :)

oh ja... m'n ontbijt moet er ook nog in want die witte broodjes aan boord zijn niet te vreten. :D

Kwestie van minder zooi meenemen. En zeker geen mappen en/of laptops van de baas....
Macbook (Air), telefoon, portemonnaie en een broodje gezond lijken me licht genoeg om niet zo'n griezelig ding op wieltjes nodig te hebben:)
 
Ik heb 'n Samsonite Transit Syncretic. Groot (in 3 maten verkrijgbaar), oerdegelijk maar je sleept idd wel langzaam steeds meer en meer mee.

Grotere kist, meer ruimte in cockpit ;-) Hebben niet dat lel van circuitbreakerpanel achter ons...
Hmm, die Boeing cockpit is echt krap vergeleken met de mini-Scarebus. En dan heeft een of ander genie in SEA ook nog eens bedacht om een c/b panel onder het voormalige BWK panel te maken. Waarom je ook druk maken om kleine dingen als ergonomie of gebruiksgemak als het ook lastig kan? ;)

Oh ja. Ik heb een hekel aan de rugtassenbrigade. (vooral Britten doen daar aan) Je bent geen piloot geworden om op Harry Potter te lijken.
Psies! En wat te denken van die onwijze sufk*tten die echt overal (crew room, parkeerplaatst, bus, trein, supermarkt) met een high vis vestje over hun uniform rondlopen? "Glamour" UK style... :dozey:
 
Misschien een ideetje om te denken aan een ouderwetse flight instructor bag van de Sporty´s. Ik heb er een al 13 jaar en niet kapot te krijgen.
Ze zij lekker licht en de nieuwe kleine computers passen er ook in.
Helaas zij ze weinig statusverhogend........
 
@Q-nimbus. Ik vind die metalen koffers ook het mooiste en ze zijn zeker duurzaam, maar kan je zo'n ding wel goed open krijgen als hij naast je staat? Dat is de reden dat ik er nooit voor gegaan ben.

Maakt niet uit, wij hebben nav-tassen met 90% onzin naast ons staan.
 
Tuurlijk neem je meer mee als je een grotere koffer hebt!
Maar het is dan soms ook wel fijn. Laptop, eten, boxen voor mn Ipod en een beetje papier.
Verder nog een klein kitje met tandenborstel, boxer en eu de luchtje voor het geval onze oude bak weer eens stuk gaat.

Ik ga iig weer eens shoppen! Je bent toch al gauw zo'n 150 euri kwijt voor een beetje goede tas.
Momenteel wil ik iig geen goedkope rommel meer, want daar erger ik me nu te vaak aan :)
 
Gebruik al een jaar of 2 een prachtige gedeeltelijk lederen aktetas met laptop vak van de LIDL. M'n 13" laptop past er prachtig in, plus m'n nrcnextje van die ochtend, een inforsafety, m'n Canon G9, zonnebril en het notac boekje met nog meer company regeltjes. Ding kostte 20 euro ofzo, komt om de zoveel maanden weer langs als aanbieding. LIDL had tot vandaag nog een aardige trolleykoffer in de aanbieding trouwens.

Als je het gehele samsonite assortiment wil doorpluizen en niet teveel wil betalen kan ik deze webshop (tevens afhaalwinkel in Hoofddorp, diamantlaan (naast CAE ergens vermoed ik)) aanraden. Scheelt hoop geld, prima service en ze hebben letterlijk elk model (zijn er nogal wat): www.travel-world.nl

Voor mij was dat ook de enigste plek waar ik mijn huidige trolley vond voor nachtstops, die ik als enigste ook al rugzak op de motort kan gebruiken.
 
Oh ja. Ik heb een hekel aan de rugtassenbrigade. (vooral Britten doen daar aan) Je bent geen piloot geworden om op Harry Potter te lijken.

En ik! Vind het ook niks maar ga meestal op de motor en zie nog niet echt een andere oplossing.
 
Back
Top