lollercopter
New member
er is stom en er is onverantwoord stomBelachelijk eigenlijk. Iedereen doet wel eens een keer wat stoms, zouden ze net zo goed niemand door de selectie hoeven laten.
er is stom en er is onverantwoord stomBelachelijk eigenlijk. Iedereen doet wel eens een keer wat stoms, zouden ze net zo goed niemand door de selectie hoeven laten.
Op zich zijn beide gereguleerd. Er is een limiet qua hoeveelheid alcohol die je in je bloed mag hebben, maar bij gebrek aan een meetbare limiet qua vermoeidheid wordt daarvoor, en in mindere mate ook voor alcohol, gezegd dat je zelf als crewmember moet bepalen of je fit to fly bent.Tja en om nog maar eens wat spreekwoordelijke olie op de eeuwige discussie te smijten;
Is (over)vermoeidheid niet nog veel gevaarlijker dan alcohol en wordt deze niet mede veroorzaakt door soms onverantwoorde roosters en aan/afmeldtijden? (zowel tijdens het vliegen als autorijden)
Begrijp me goed, alcohol met vliegen is een absolute NO-GO, maar waarom extreem streng zijn op alcohol als via de achterdeur een veel groter gevaar wordt getolereerd en zelfs in de hand wordt gewerkt?
Op zich zijn beide gereguleerd. Er is een limiet qua hoeveelheid alcohol die je in je bloed mag hebben, maar bij gebrek aan een meetbare limiet qua vermoeidheid wordt daarvoor, en in mindere mate ook voor alcohol, gezegd dat je zelf als crewmember moet bepalen of je fit to fly bent.
Vermoeidheid wordt allerminst getolereerd, het is echter veel moeilijker te meten en dus te limiteren. De wet schrijft een bepaalde hoeveelheid rust voor, net zoals deze ook een "rust" voor alcohol voorschrijft.
Vanwege die moeilijkheid het te meten komt er meer verantwoordelijkheid op het bordje van de crewmember te liggen, maar als jij van te voren al weet dat je te moe bent, ben je dus even fout als je teveel hebt gedronken.
Helaas is de werkelijkheid natuurlijk niet zo zwart/wit, maar volgens mij komt het hier wel op neer.
Als je met drank op achter het stuur kruipt zal je ook zo met drank op achter de knuppel stappen,
:blabla::blabla::blabla::blabla:
Hoe dan ook: You made your bed.Now sleep in it.
Waarom ga je drinken als je nog moet rijden..
Je bent een grote lul. Neem je verantwoordelijkheid naar je mede weggebruikers, en jezelf.
Denk jij dat er veel piloten zijn die na een avondje doorhangen de volgende dag niet instappen om te gaan vliegen? Volgens mij zijn dit er meer als veel mensen denken, tuurlijk zijn het er niet zoveel als in het verkeer maar ook al voel je je nuchter je hoeft het niet te zijn..
Verder kan ik hem geen advies geven, maar zoals zweuvert al opmerkte, apen horen niet in de cockpit thuis.
Tja en om nog maar eens wat spreekwoordelijke olie op de eeuwige discussie te smijten;
Is (over)vermoeidheid niet nog veel gevaarlijker dan alcohol en wordt deze niet mede veroorzaakt door soms onverantwoorde roosters en aan/afmeldtijden? (zowel tijdens het vliegen als autorijden)
Komt alleen over van "eens een dief altijd een dief" naar vliegaap toe.
Maar wat hij gedaan heeft
Misschien helemaal nog niet zo slecht. Nu kan ie nog studeren voor een echte baan met toekomst.:grijns:Nja misschien wel maar laten we hopen dat mocht hij geluk hebben het een hele goede les voor hem, en de rest op dit forum is. Zonde om door zoiets stoms je carrière te ver******!