Echt ff serieus lastig, rijbewijs kwijt, gevolgen?

Tja en om nog maar eens wat spreekwoordelijke olie op de eeuwige discussie te smijten;
Is (over)vermoeidheid niet nog veel gevaarlijker dan alcohol en wordt deze niet mede veroorzaakt door soms onverantwoorde roosters en aan/afmeldtijden? (zowel tijdens het vliegen als autorijden)

Begrijp me goed, alcohol met vliegen is een absolute NO-GO, maar waarom extreem streng zijn op alcohol als via de achterdeur een veel groter gevaar wordt getolereerd en zelfs in de hand wordt gewerkt?
 
Tja en om nog maar eens wat spreekwoordelijke olie op de eeuwige discussie te smijten;
Is (over)vermoeidheid niet nog veel gevaarlijker dan alcohol en wordt deze niet mede veroorzaakt door soms onverantwoorde roosters en aan/afmeldtijden? (zowel tijdens het vliegen als autorijden)

Begrijp me goed, alcohol met vliegen is een absolute NO-GO, maar waarom extreem streng zijn op alcohol als via de achterdeur een veel groter gevaar wordt getolereerd en zelfs in de hand wordt gewerkt?
Op zich zijn beide gereguleerd. Er is een limiet qua hoeveelheid alcohol die je in je bloed mag hebben, maar bij gebrek aan een meetbare limiet qua vermoeidheid wordt daarvoor, en in mindere mate ook voor alcohol, gezegd dat je zelf als crewmember moet bepalen of je fit to fly bent.

Vermoeidheid wordt allerminst getolereerd, het is echter veel moeilijker te meten en dus te limiteren. De wet schrijft een bepaalde hoeveelheid rust voor, net zoals deze ook een "rust" voor alcohol voorschrijft.

Vanwege die moeilijkheid het te meten komt er meer verantwoordelijkheid op het bordje van de crewmember te liggen, maar als jij van te voren al weet dat je te moe bent, ben je dus even fout als je teveel hebt gedronken.

Helaas is de werkelijkheid natuurlijk niet zo zwart/wit, maar volgens mij komt het hier wel op neer.
 
Volgens mij zijn wij het allemaal wel met elkaar eens. Maar wat vindt Vliegaap er eigenlijk van? Ik vind 'm verdacht stil sinds hij dit topic begonnen is . . .
 
Op zich zijn beide gereguleerd. Er is een limiet qua hoeveelheid alcohol die je in je bloed mag hebben, maar bij gebrek aan een meetbare limiet qua vermoeidheid wordt daarvoor, en in mindere mate ook voor alcohol, gezegd dat je zelf als crewmember moet bepalen of je fit to fly bent.

Vermoeidheid wordt allerminst getolereerd, het is echter veel moeilijker te meten en dus te limiteren. De wet schrijft een bepaalde hoeveelheid rust voor, net zoals deze ook een "rust" voor alcohol voorschrijft.

Vanwege die moeilijkheid het te meten komt er meer verantwoordelijkheid op het bordje van de crewmember te liggen, maar als jij van te voren al weet dat je te moe bent, ben je dus even fout als je teveel hebt gedronken.

Helaas is de werkelijkheid natuurlijk niet zo zwart/wit, maar volgens mij komt het hier wel op neer.

Helemaal met je eens, t was ook meer een reminder naar ons allen dat we ons niet moeten blindstaren op één aspect, maar dat er vele factoren kunnen zijn die onze fysieke en mentale gesteldheid op een lager niveau brengen.

Moet zeggen dat ik met de roosters die ik dit jaar heb mogen beleven niet kan vermijden dat ik met enige regelmaat zeer vermoeid ben.
4 x achter elkaar om 02.00lt mn nest uit is hoe dan ook vermoeiend, of ik nou voldoende rust heb gekregen of niet.
 
Echt ff serieus best wel vervelend hè, vliegaap, al deze reacties?
Dat krijg je er van, apen horen gewoon niet in een cockpit thuis
 
Mensen : denk nou eens na..Waarom zou het nou zijn dat Dhr.V.Aap een threadje post en daarna zwijgt als het graf.
Omdat er een dikke kans in zit dat dit van een stoernalist komt die het maar al te graag leest wat wij vliegerts allemaal over drank icm rijden/vliegen weten.Die weet dat er reactie op reactie komt en zit smullend achter z'n scherm.

Slotje wat mij betreft.En "Vliegaap" moest maar eens een vak gaan leren.Klaarover ofzo.
 
Mwuah, het zou kunnen dat het een of andere journalist is, maar kijkende naar zijn schrijfstijl betwijfel ik dat. Ik denk eerder dat hij zich nogal schaamt (met recht!) over zijn actie(s) en de reacties daarop. Begrijpelijk, dat wel.

Verder kan ik hem geen advies geven, maar zoals zweuvert al opmerkte, apen horen niet in de cockpit thuis.
 
Ik denk niet dat een journalist zich aanmeldt, vervolgens twee jaar niks post en dan nu ineens met dit topic komt. Misschien zit hij in de bak?
 
Wel knap dat iemand na 2 jaar niks posten z`n gebruikersnaam en wachtwoord nog weet!

Naja, voor iemand die veel drinkt dan hè;):grijns:
 
:blabla::blabla::blabla::blabla:

Denk jij dat er veel piloten zijn die na een avondje doorhangen de volgende dag niet instappen om te gaan vliegen? Volgens mij zijn dit er meer als veel mensen denken, tuurlijk zijn het er niet zoveel als in het verkeer maar ook al voel je je nuchter je hoeft het niet te zijn..
 
Hoe dan ook: You made your bed.Now sleep in it.

Waarom ga je drinken als je nog moet rijden..

Je bent een grote lul. Neem je verantwoordelijkheid naar je mede weggebruikers, en jezelf.

Ik begon deze topic te lezen en was eigenlijk verbaasd over alle (goede) adviezen en tips. Heel prijswaardig, en zoals iemand anders in dit topic zei een foutje moet kunnen, maar rijden met drank is er daar geen een van.

En of het ontzegging van rijbevoegdheid is / was, of dat het rijbewijs echt afgenomen is, ik heb er maar 1 ding over te zeggen.

...en terecht! Hoop dat ze je ook nog een knappe boete hebben opgelegd.

- Slipstream
 
Denk jij dat er veel piloten zijn die na een avondje doorhangen de volgende dag niet instappen om te gaan vliegen? Volgens mij zijn dit er meer als veel mensen denken, tuurlijk zijn het er niet zoveel als in het verkeer maar ook al voel je je nuchter je hoeft het niet te zijn..


Dat zal vast inderdaad gebeuren ben ik helemaal met je eens. Foute boel uiteraard begrijp me niet verkeerd.

Komt alleen over van "eens een dief altijd een dief" naar vliegaap toe.


Maar wat hij gedaan heeft :(

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=avBqDOf_C4c[/YOUTUBE]
 
Tja en om nog maar eens wat spreekwoordelijke olie op de eeuwige discussie te smijten;
Is (over)vermoeidheid niet nog veel gevaarlijker dan alcohol en wordt deze niet mede veroorzaakt door soms onverantwoorde roosters en aan/afmeldtijden? (zowel tijdens het vliegen als autorijden)



Ha, volgens mij hebben wij een keer CRM gehad van dezelfde instructeur, die overigens instructeur af is na diezelfde uitspraken. Antwoord: Nee (dus)

:grijns:
 
Komt alleen over van "eens een dief altijd een dief" naar vliegaap toe.


Maar wat hij gedaan heeft :(

Nja misschien wel maar laten we hopen dat mocht hij geluk hebben het een hele goede les voor hem, en de rest op dit forum is. Zonde om door zoiets stoms je carrière te ver******!
 
Nja misschien wel maar laten we hopen dat mocht hij geluk hebben het een hele goede les voor hem, en de rest op dit forum is. Zonde om door zoiets stoms je carrière te ver******!
Misschien helemaal nog niet zo slecht. Nu kan ie nog studeren voor een echte baan met toekomst.:grijns:
 
slaap·dron·ken bn nog niet helemaal wakker en daardoor onzeker in gedachten en bewegingen

dron·ken bn 1 bedwelmd door de drank 2 als het ware van zijn verstand beroofd: ~ van vreugde
 
Back
Top