Info m.b.t. trainingen Trans

Conjo 6

New member
L.S.

Zoals te lezen in eerdere posts lig ik op de plank bij Trans. Echter vanuit Transavia komt vrij weinig info als het gaat om nieuwe aannames/trainingen. Ik begrijp dat het ook voor de maatschappij bijzonder onzekere tijden zijn, maar er moet meer informatie beschikbaar zijn dan er nu verstrekt wordt.

Iets meer info zou dus zeer welkom zijn, al is het maar dat Trans op z'n minst de verwachting danwel doelstelling uitspreekt m.b.t. nieuwe opleidingen.
Zoals gewoonlijk doen veel speculaties en geruchten de ronde, maar hier kunnen we dus niets mee.

Als er mensen zijn die in dezelfde positie verkeren, of in ieder geval in een dusdanige positie dat meer info van de kant van Trans wenselijk is, dan stel ik voor dat zij zich hier melden. Als er genoeg animo is, stel ik voor om een brief/mail namens ons allen te sturen, met het verzoek om uitgebreidere informatieverstrekking, voor zover mogelijk.

gaarne reacties, ontopic. :blabla:
 
Wellicht kun je dan ook vragen of je je 65 pleuri´s terug kunt krijgen, daar je de selectie positief hebt doorlopen, maar buiten je schuld om nog steeds werkloos bent!
Succes!
 
Hoi Conjo-6,

Ik wil je een tip geven (beschouw het als opbouwende kritiek want zo bedoel ik het ook).

Ik hoop niet dat jij met je echte voor- en achternaam hier postings plaatst. Dat geldt zeker indien je een kritische houding hebt tegenover een bedrijf waar je een sollicitatieprocedure hebt lopen. Realiseer je dat Airwork vele lezers uit "de industry" heeft. Bij de Nederlandse maatschappijen die ik ken (AF/KL-groep dus ook HV) zit het pot- en potdicht. Het is niet anders.

Iemand die in deze markt moeilijk gaat lopen doen en komt "zeiken" is men liever kwijt dan rijk. Ik ben bang dat, de voor jou en je mede-sollicitanten, goed bedoelde initiatieven een averechts effect hebben. Ook al toon je begrip voor de situatie van het bedrijf.

Mijn concrete tips:
1. Vervallen door aanpassing username.
2. Probeer in contact te komen met HV-vliegers (er zijn er genoeg bij Airwork). Plaats bijvoorbeeld een oproep voor privé-berichten. Wellicht dat zij meer weten.
3. Indien je van mening bent dat HV niet die informatie verstrekt waarop jij denkt dat een sollicitant recht heeft dan kun je contact opnemen met de VNV. Wordt dan wel lid-kandidaat indien je dat (nog) niet bent. Goed omgaan met sollicitanten valt ook onder "goed werkgeverschap". HV is daarop aanspreekbaar en de VNV kan wellicht een en ander, al dan niet in een formele sfeer, met HV bespreken. Zonder namen te noemen. Uit ervaring kan ik zeggen: "Badhoevedorp"is goud waard!
4. Indien je nu al achterdochtig bent tegenover de oprechtheid t.a.v. de informatieverstrekking van HV vraag jezelf dan af: Is HV voor mij wel de goede werkgever? Waarom wil ik daar zo graag werken indien de ondertoon nu al zo kritisch is? En die vragen moet je eerlijk tegenover jezelf beantwoorden (een stuk zelfreflectie)

Veel succes
 
Last edited:
Offtopic reactie op het verhaal van de vliegende viking.

De TS heeft al contact gezocht met HV mensen en dat op een zeer correcte wijze. Er spreekt slechts een gemotiveerde wannabe HV vlieger die als tip heeft gekregen om met een paar man Trans aan te schrijven voor wat informatie.

Transavia is een relaxte club waar echt geen kruisje bij je naam komt als je vraagt om wat informatie. Sterker nog, er zijn genoeg vliegers bij ons die er zitten omdat ze zelf initiatief hebben genomen.

Maar ik kan je wel verzekeren dat Transavia dit:

Indien je van mening bent dat HV niet die informatie verstrekt waarop jij denkt dat een sollicitant recht heeft dan kun je contact opnemen met de VNV.

zal opvatten als dit:

Iemand die in deze markt moeilijk gaat lopen doen en komt "zeiken"...
 
Conjo,

Ik vraag me af wat je verwacht voor een antwoord?
Uiteraard snap ik dat het enorm shit is dat je op de plank ligt maar heb je gekeken naar hoe de industrie er aan toe is op dit moment ?

Iedere vlieger op dit moment vreest voor zn baan omdat overtolligheid overal bijna aan de orde is. En jij vraagt je af waarom Trans jou niet beter op de hoogte kan houden??
Ik denk dat ze wel iets beters te doen hebben op dit moment.
 
Even voor de duidelijkheid, je ligt bij HV op de plank. Wil je daarmee zeggen dat je in file zit of heb je al delen of de hele selectie procedure doorlopen?

Denk dat HV aardig wat mensen in file heeft staan en dat gaan er in rap tempo alleen maar meer worden denk ik. Vlieg niet bij HV maar is meer een educated guess.

Groeten AoS
 
Even voor de duidelijkheid, je ligt bij HV op de plank. Wil je daarmee zeggen dat je in file zit of heb je al delen of de hele selectie procedure doorlopen?

Denk dat HV aardig wat mensen in file heeft staan en dat gaan er in rap tempo alleen maar meer worden denk ik. Vlieg niet bij HV maar is meer een educated guess.

Groeten AoS

Ik heb inderdaad de gehele selectie al doorlopen. Ik ben in selectie genomen om in eerste instantie in oktober/november 2008 te beginnen. Echter halverwege de selectie stortte de boel in mekaar en besloot Trans alles dicht te gooien. De jongens die op dat moment in selectie zaten mochten deze afronden en werden op de plank gelegd indien zij de selectie succesvol doorliepen.
Zo geschiedde, dus nu lig ik op de plank, zoals Trans dat zelf noemt.

En inderdaad Altimeter, Trans heeft momenteel wel wat beters te doen dan mij op de hoogte te houden van de plannen. Dit begrijp ik ook volledig, maar dat ontneemt mij natuurlijk niet het recht om om deze informatie te vragen.

Verder ben ik het volledig met Track eens en kan ik flyingviking melden dat ik absoluut niet achterdochtig ben t.o.v. Trans. Ik begrijp dat men aldaar de prioriteit momenteel niet legt bij het informeren van de mensen op de plank en juist dáárom probeer ik uit eigen initiatief iets te bereiken.

Om Track te quoten, hier spreekt idd slechts een zeer gemotiveerde wannabee HV-vlieger, die graag wil weten wat Trans zélf voor ogen heeft. Dat lijkt mij niet teveel gevraagd, ookal zijn het moeilijke tijden.

Wellicht weet Trans het zelf ook niet. Alles is natuurlijk afhankelijk van de markt en van wat KLM doet. Nogmaals alle begrip daarvoor.
 
Hey Conjo 6,

Bijzondere naam btw.. zelf bedacht?
Maar ik begrijp je drang wel. Het is maar de vraag of er aanstaande winter weer opgeleid gaat worden. Je volgt het nieuws vast wel...

Succes
 
Ik heb nooit eerder gepost op dit forum, maar na het lezen van Conjo's verhaal wil ik toch even reageren. Bij deze aangenaam allemaal.

Conjo, ik zit in de zelfde situatie, ik lig ook op "de plank". Heb jij na het afronden van je selectie een start datum tehoren gekregen, of in welke ini je zou zitten? Ik zou 7 dec. beginnen, maar ongeveer een maand van tevoren werd er afgebeld.

De mensen die in december zouden beginnen worden uiteraard als eerste gebeld zodra er weer opleidingen van start gaan, het gaat hier om 8 man. Als je nog geen datum hebt gekregen maar wel door de selectie bent gekomen dan word je gebeld indien er mensen uit die oorspronkelijke groep afzeggen. Verder is het natuurlijk gewoon afwachten.... Ik heb vernomen dat er voor april 2010 niks gaat gebeuren, maar ook dit staat natuurlijk niet vast. Maar wees blij dat je in iedergeval de selectie al hebt doorlopen, dat is al weer heel wat anders dan ergens op selectie proberen te komen in deze tijden!

succes! groet, Alex
 
Allereerst Conjo... Ik snap heel goed dat je wil weten waar je aan toe bent, en persoonlijk vind ik dat je het uiterst netjes verwoordt. Berichtgeving van luchtvaartmaatschappijen is mijns inziens verre van ideaal. Al is het maar een standaard maandelijks bericht van "joh, je licht nog steeds bij ons op de plank, al is de situatie er op dit moment niet naar om verder op te leiden". Dan heb je in ieder geval bevestiging, ipv dat je het gevoel hebt dat ze je vergeten.
Zoals we allemaal in de luchtvaart weten: Het is hollen of stilstaan, op dit moment wordt er al enig tijd stilgestaan, maar het laagste punt is inmiddels wel bereikt lijkt mij. Bedrijven starten langzaam weer winsten aan te kondigen en zelfs in mijn land van verblijf heeft de locale Balkenellende verklaard dat de stijgende lijn weer te pakken is.
Ik hoop dat je snel aan de haal mag met de Boeing om vervolgens los te mogen op lijn.
 
Slightly off-topic

Bedrijven starten langzaam weer winsten aan te kondigen en zelfs in mijn land van verblijf heeft de locale Balkenellende verklaard dat de stijgende lijn weer te pakken is.

Wie dan ??? Als je de media berichten grondig leest is het "minder slecht resultaat" het tegenwoordige "goede resultaat"

D.w.z. berichtgevingen als b.v. In juli was de passagiers afname 11% vergeleken met een jaar geleden t.o.v. 17% een maand geleden gezien als een verbetering :wegkwijt: :passed: ....

11% afname is nog steeds SLECHT.

Maatschappijen als BA, AFKL en LH verwachten nog steeds een (fors) verlies voor het boekjaar 2009-2010
 
Bedrijven.

Heb het woord airlines/luchtvaartmaatschappijen nog niet in de mond genomen. Hoewel er zijn wel wat airlines (op één hand te tellen) die toch nog in de plus draaien.
Daarnaast als u her en der de Europese indexen in de gaten houdt, dan kunt u ook het één en ander herleiden. De beurs reflecteert vaak wat enkele maanden later voelbaar zal zijn.
 
De beurs reflecteert momenteel vooral de exorbitant hoge financiële injecties van nationale overheden. Omzetten dalen terwijl koersen stijgen.. Some are still dreaming the dream.
 
het gaat wel heel erg offtopic, maar vergeet niet dat de reisbereidheid meer afhangt van de werkeloosheid (die nog moet pieken) dan van de winstgevendheid / productiviteit / BNP of wat dan ook.
 
Ja.

Ik neem aan dat je nog steeds zit te wachten op Trans (of heb je ondertussen al iets gehoord?). Nu is mijn vraag: Wat doe je nu in de tussentijd dan? Lekker de taxichauffeur uithangen of iets?

Gr
 
Back
Top