R
Robbie
Guest
Ben ik het helemaal eens. Typisch iets voor de kleine luchtvaart.
Robbie
Robbie
Van Boeing krijg ik een keurig boekje (FCTM) waarin duidelijk staat dat het later roteren tijdens een gust wordt aangeraden. Case closed.
Als airbus een dergelijke techniek niet omschreven heeft dan hebben ze blijkbaar erg veel vertrouwen in die fancy FBW gadgets.
Van Boeing krijg ik een keurig boekje (FCTM) waarin duidelijk staat dat het later roteren tijdens een gust wordt aangeraden. Case closed.
Als airbus een dergelijke techniek niet omschreven heeft dan hebben ze blijkbaar erg veel vertrouwen in die fancy FBW gadgets.
Meerendeel van de ideeen is op niets gebaseerd hobby-isme.
Ik breek niet graag af boven de 100kts ivm met 16 geklapte banden.
Windshear tijdens de TO roll, gaan de stokken tegen de stoppen en roteren op VR+20, doorde WS heen komen en dan kijken hoe het zit met de obs clearance
Lekker arrogante statements Track om collega's (iedereen die hier geantwoord heeft, heeft een TR zo te zien en flink wat uren ervaring) van hobby-isme te beschuldigen....
Mijn statement is dat als je als crew besluit buiten de SOP's,FCTM,BOM en fabrikant-richtlijnen te gaan opereren dat daar een goed verhaal achter moet zitten.
an Boeing krijg ik een keurig boekje (FCTM) waarin duidelijk staat dat het later roteren tijdens een gust wordt aangeraden. Case closed.
Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn alleen is het zo zwart wit niet.....
Wat? Je bedoelt zoals de Capt deed in post 1... Gewoon laat rotate roepen zonder zijn collega (die vliegt) dat te laten weten... ?
Ik denk dat we het grotendeels met elkaar eens zijn alleen is het zo zwart wit niet.....
Het komt allemaal op hetzelfde neer maar je moet toch een beetje slap kletsen om zo'n topic vol te krijgen....
Het zal de performance maar weinig beinvloeden. Immers, al die nummers hebben betrekking op een n-1 situatie. Verlies je een motor net na V1 dan zul je ook pas roteren met nog maar een paar duizend voet te gaan. Verlies je een motor EN krijg je windshear dan vergeet het maar. Heel simpel.
Windshear tijdens de TO roll, gaan de stokken tegen de stoppen en roteren op VR+20, doorde WS heen komen en dan kijken hoe het zit met de obs clearance