AF 447

Het Franse Openbaar Ministerie is vrijdag een onderzoek begonnen naar de eventuele verantwoordelijkheid voor de vliegramp, die aan alle 228 inzittenden van de Airbus het leven kostte.

Daar gaan we weer....

NU.nl
 
marinha407.jpg


Deze stuk is behoorlijk groot.
 
Last edited:
http://www.parool.nl/parool/nl/30/E...08/KLM-vervangt-pitotbuizen-Airbus-A330.dhtml



JA! Natuurlijk! De klem had het al lang door! Niet dus!
Ik vind het slap, zeg gewoon waar het op staat!:duh:

Wat een onzin zeg.... Het is toch zo? Ze vervangen die dingen al, dat deden ze ook al voor de crash. Net zoals AF, en net zoals nog veel meer A330 operators.

Daar gaan we weer....

NU.nl

Natuurlijk wordt er gezocht naar eventuele verantwoordelijkheid. Dat is het werk van het OM.
 
Ná het onderzoek door een onafhankelijk commitée? Non? Dat ging toch allemaal over die "schuldvraag" die niet gemengd moest worden met de "lering" van een ongeluk om te voorkomen dat het weer gebeurde zonder een cultuur van punitive measures? Dat soort onnozelheden allemaal.

Goed, Nederland heeft ook een mooie flater geslagen met dat Turkish ongeluk, waarom die Fransen dan ook niet. Dit soort filosofisch gezever zit niemand op te wachten. ;)
 
Tim heeft een paar updates gedaan op zijn site.
Als je deze dwarsdoorsnede ziet dan heeft die kist echt mega klappen gehad.





af447-profile.jpg


Echt niet normaal. Als ik over europa vlieg is het hoogste wat de cb's komen tot FL 420/430 ofzo, maar dit gaat gewoon tot boven 500.. Maar wat ik niet snap, ik vlieg a320, is dat ze hier niet omheen vliegen, want je weet toch dat dit gevaarlijk is, of is dit zo'n ontzettend groot gebied dat dit onmogelijk word, of commerciel gezien te duur ofzo?
 
Vergeet niet dat voorgaande posting geen feit is , maar een aanname dat AF deze route gevolgd heeft! Ik merk dat velen deze voorstelling langzamerhand als waarheid gaan zien. Oppassen daarmee. Er zijn (nog) geen feiten bekend over de route die ze gevolgd hebben, dan wel of ze er omheen hebben (geprobeerd ) te vliegen.

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat ze bewust er doorheen gevlogen zijn, of dat ze hebben zitten te slapen (figuurlijk dan).
 
Misschien was de wx radar U/S? Bovendien zijn die cb's over de atlantic soms gewoon gigantisch zowel in hoogte als breedte.
 
En die Fransen maar roepen dat er een wereldwijde zwarte lijst moet komen naar aanleiding van die 310 crash van Yemenia.

Na de Concorde, Fokker 100, A340 in Canada en nu deze A330 crash zijn ze wel erg overtuigd dat ze daar zelf niet op gaan komen.
 
Heb me net door het Preliminary Report geworsteld, erg interessant. Ik verbaas me heel erg over het feit dat het bijna 7 uur (!) heeft geduurd voordat er actie werd ondernomen. Pas toen de kist Europa binnen had moeten vliegen gebeurde er pas wat... Hoewel ik geen technicus ben, vind ik het raar dat als er 24 Maintenance berichten binnen komen er geen bellen gaan rinkelen.

Ook kwamen de conclusies met betrekking tot de samenwerking tussen ATLANTICO, DAKAR en SAL overeen met mijn eigen ervaringen; ondanks mooie afspraken is het daar een puinhoop.

We wachten af....
 
niet erg efficient, en erg star in procedures. 'Thinking outside the box' is heel moeilijk voor ze. Wij hebben een aantal Fransen voor ons werken en soms is dat frustrerend. Goed voorbeeld: we hangen 10.000' AGl boven Kabul en worden voor een visual geklaard wat een 270 graden bocht inhield en die dicht bij het veld moest blijven. Om de daalsnelheid te vergroten en om snelheid te verliezen riep ik "gear down" (spoilers waren al uit maar die mag je niet gebruiken met flaps, wel met slats). "can't do that!" from the French captain. "Not untill flaps 22". " You are too high", na een call van tower wat we van plan waren. "I need the gear down to go down and slow down, 300kts and M.77 are the gear limits and we are only doing 245 and M.45. Gear down, flaps 15!" 8000' AGL en turning baseleg. 7500' en 220kts flaps 22, 7000', 185 kts turning final flaps 35, 3500fpm, op 1000' flaps 50 en op 500' completely stabilised. En een hele mooie landing netjes in de touch down zone. "Nice approach and landing" kwam er van de linker stoel. Ik dacht even dat ik van de mijne zou afvallen.
 
Fransen zijn nooit erg efficient geweest en zullen dat ook nooit worden.

Ik heb me een tijdje op de achergrond gehouden, maar nu ga je echt te ver Jetcap. Wat een vreselijke droplul ben jij. En ook weer zo lekker generaliseren. Ik loop toch ook niet te verkondigen dat ALLE Amerikanen dik zijn en dat ALLE Nederlands egoistisch zijn.

Ik heb dat rapport niet gelezen en ben dat ook niet van plan. Ik ga op geen enkele manier een discussie voeren over deze crash, omdat ik collega's heb verloren waarvan een collega die ik persoonlijk kende.

Maarja, Jetcap, jij weet het altijd beter te weten. Je loopt hier ook als een of andere paus te verkondigen hoe "trots" je er op bent dat je nooit voor een TR hebt betaald, of wat dan ook. Nou, chapeau hoor! Zul je vast wel voor een of andere legacy werken, of wacht nee, je bent director of operations, dus je werkt waarschijnlijk voor een of andere Part135 operator. Pfoe, en die zijn wel efficient, wil je zeggen ?

Man, ga lekker bridgen, of golfen, maar ga hier geen statements maken die niet waar zijn. Of beter, rot dan maar lekker op van dit board, zijn we meteen van al je "wijze" uitspraken af (waar we toch niet op zitten te wachten)

41 jaar (volgens zijn profiel dan) en dan dit soort uitspraken. Doet me erg denken aan een narcist. Give me a break :passed: .

En hetzelfde geldt voor WW1 Flying Ace. KLM is zeker wel een heilige maatschappij wil je zeggen?
 
Respect Julien voor wat jullie doormaken op dit moment en no offense.

Als buitenstaander vind ik alleen dat op dit ongelukkige moment de oproep iets heeft van 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'.

Ik heb nooit gezegd dat de KLM heilig is, vlieg niet met/bij KLM.

Sterkte ermee!
 
Take a chill-pill Julien......
Je bent echt niet de enige die bekenden heeft verloren in de luchtvaart.
Ik zit zelf op 6 en het was bijna 7 vorige maand.

Ik heb dat rapport niet gelezen en ben dat ook niet van plan.

Dat zou je juist wel moeten doen.
Ik heb de link geplaats omdat er duidelijk behoefte is aan meer info over dit ongeval.

Waarom vliegt een ervaren crew hier door heen:

The satellite imagery indicates that numerous cumulonimbus towers rose to at least 56,000 ft, and were embedded within extensive stratiform anvils with tops ranging from 35,000 to 45,000 ft. This kind of configuration is actually quite normal for equatorial storms due to the higher tropopause height, but it emphasizes that the aircraft was certainly within the bulk of an extensive cumulonimbus cloud field for a significant amount of time and that storms could indeed have been a contributing factor to the crash.

Starre "company procedures"?
 
Ik begrijp niet zo goed hoe company procedures nu ter discussie worden gesteld als er ook maar totaal niets bekend is over het besluitvormings proces van die crew, laat staan de eigenlijke oorzaak van de crash. Lijkt de telegraaf wel hier.

Furthermore, Jetcap: Ik moet zeggen dat ik die post wel héél informatief vind! Dank voor het delen van je kennis.
 
Ik verbaas me heel erg over het feit dat het bijna 7 uur (!) heeft geduurd voordat er actie werd ondernomen. Pas toen de kist Europa binnen had moeten vliegen gebeurde er pas wat... Hoewel ik geen technicus ben, vind ik het raar dat als er 24 Maintenance berichten binnen komen er geen bellen gaan rinkelen.
Julian,

Sorry voor je collega's en ik probeer zeker geen discussie aan te gaan met jouw. Maar dit heeft verder niks met je collega piloten te maken, meer met operations en die vonden dit schijnbaar of "normaal" of niet belangrijk genoeg om verder initiatief te nemen.

I am who I am and as long as my family, friends and colleagues respect me, I just don't give a rats ass about what anybody else thinks:D
 
Back
Top