AF 447

Mike5

New member
Het toestel is dus nu al 5 uur vermist, en geen enkele primaire radar heeft hem opgepikt, en het had al moeten landen.

Ik hoop het niet maar dit klinkt zeker niet echt hoopgevend voor de inzittende van dit vliegtuig.

Grtz Mike5


Waarom dit nieuwe topic ??
Zie voor uitleg de laatste bijdrage in het inmiddels gesloten topic, luchtvaart algemeen, AF Airbus van radar etc.
We kunnen hier verder.

White
 
Last edited:
Als je communicatieapparatuur het niet meer doet, kun je dan nog op een of ander manier een mayday call maken of dat ook niet meer...

Als al je communicatieapparatuur stuk is niet uiteraard. Maar goed zonder communicatieapparatuur vliegt een vliegtui nog prima hoor. Dan zouden er dus meerdere dingen tegelijk kapot moeten gaan. Iets wat vrij onwaarschijnlijk is.
Tenzij je te maken hebt met een aanslag/ontploffing/grote failure van de flightcontrols maar dan is de kans op overleven heel klein.
 
Als ik me niet vergis vliegt er een airworker op de 330 bij AF niet? julien
 
Last edited:
Volgens BBC zouden ze kort voor de "crash" ( of het verdwijnen van de radar ) gemeld hebben dat ze in hevige turbulentie zaten en dat ze een "short cirquit" hadden in één van de electrische systemen...
 
Paris, 01 juin 2009 - 13h14 heure locale

Premier communiqué

Air France a le regret d’annoncer être sans nouvelle du vol AF 447 effectuant la liaison Rio de Janeiro – Paris-Charles de Gaulle, arrivée prévue ce matin à 11h15 locales.

Le vol a quitté Rio le 31 mai à 19 heures locales.

216 passagers sont à bords.

L’équipage est composé de 12 navigants : 3 navigants techniques et 9 navigants commerciaux.

Un numéro vert est ouvert au 0800 800 812 pour la France, et + 33 1 57 02 10 55 pour l’étranger.

Air France partage l’émotion et l’inquiétude des familles concernées. Les proches sont reçus dans un endroit spécialement réservé à l’aérogare de Paris-Charles de Gaulle 2.

bron

Volgens 'onbevestigde' bronnen is er vanuit Dakar een Breguet Atlantic aan een zoektocht begonnen.
 
Wat een vreselijk nieuws om bij wakker te worden.
Ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen, Julien al gesignaleerd?
 
Dit is wel weer een behoorlijke wake-up......
Zo'n nieuw toestel, zo opeens verdwijnen. Ik hoop dat ze de locatie van het toestel snel vinden.
Damn this is weird!
 
Met mij is alles redelijk goed. Lekker zo'n tweede Pinksterdag een dagje naar Disneyland. Kreeg een SMSje van een collega en schrok me kapot. Heb zoiets nog nooit meegemaakt en ben er helemaal kapot van. Ik heb er gewoon geen woorden voor. Het komt allemaal zo dichtbij wat het gewoon eng maakt. Ik hou me dan ook bij deze afzijdig van dit topic en van het forum voor een poosje.

Vind het overigens wel top hier op airwork dat er meteen echte bezorgdheid is. Diep respect hiervoor.
 
Hmm, nou ja mogelijk worden de signalen van de zwarte dozen nog opgepikt...

Erg spijtig in elk geval :(
 
Onbegrijpelijk dat vandaag de dag met alle technische snufjes het toestel niet kan gevonden worden, d.m.v. Radar,.....

...die heb je daar dus niet...line-of-sight is limiet...en onbegrijpelijk dat we nog met HF vliegen...Kon vandaag ook zeker een half uur boven de de Atlantische Oceaan niemand te pakken krijgen...zo gaat dat helaas...
Anyway, stond vanochtend (euh dat was dus gister..) nog met een AF crew te babbelen voordat we allemaal vertrokken richting Europa vanuit de USA.
Je beseft ineens dat alles zo dichtbij kan zijn. Bizar gewoon

Sterkte, en laat het niet voor niets zijn
 
Wat een flutbericht zeg, het is bovendien maandag 1 Juni ipv zondag 1 Juni of ben ik nou gek?
 
En daar is de oceaan zeer diep. Echter, er zullen altijd dingen als stoelkussens en andere dingen op het water blijven drijven. De crash locatie kan gevonden worden, al is het zoeken in een hooiberg. Of de rest van het wrak gevonden / opgehaald kan worden is een andere zaak.
 
Bij deze ook mijn medeleven en afschuw. Wow, naast de passagiers ook 13 collega's.

Ik schaam me eigenlijk een beetje dat er geen enkele reactie is van het VNV bestuur en ook geen reactie is op het VNV forum( we zijn denk ik te druk bezig ons vakantiegeld uit te geven).

Nogmaals mijn medeleven, Ik kan me niet voorstellen hoe onze franse collega's zich voelen.

Groet
 
Bij deze ook mijn medeleven en afschuw. Wow, naast de passagiers ook 13 collega's.

Die 13 collega's vallen in het niet bij 200+ passagiers....

Hoe dan ook verschrikkelijk, hoop dat ze 'm snel vinden, want hoe langer het duurt voor ze 'm vinden, des te kleiner is de kans dat ze 'm binnen afzienbare tijd vinden.

Weet iemand overigens of de 330's van AF uitgerust zijn met CPDLC (Julien?) Dakar heeft toch een operational trial met CPDLC? Dat zou de zoektocht makkelijker kunnen maken.

Morgen vlieg ik naar GRU, sharp lookout deze keer boven de oceaan...
 
Last edited:
mbt VNV

voorzitter VNV was bij netwerk met correct commentaar, wilde niet ingaan op speculaties. Melde ook dat lightning strikes in principe geen machines naar beneden brengen.

Een van de weinig keren dat er correct en proffesioneel commentaar wordt gegeven. En geen sensatiezoekerij
 
mbt VNV

voorzitter VNV was bij netwerk met correct commentaar, wilde niet ingaan op speculaties. Melde ook dat lightning strikes in principe geen machines naar beneden brengen.

Een van de weinig keren dat er correct en proffesioneel commentaar wordt gegeven. En geen sensatiezoekerij


Doelde ook eigenlijk op interne publicatie en enige mededeling van die kant mbt collega´s. Uiteraard ben ik me bewust van de passagiers, maar dit zijn ook collega´s. Enige interne publicatie is wel op z´n plaats dacht ik.

Groet
 
Ok no worries

Zie net netwerk, maar kan ook 2 vandaag geweest zijn.
VNV heeft misschien ook wat tijd nodig en misschien communicatie met de AF bond.

Ik persoonlijk blijf bij speculaties weg over dit ongeval
 
mbt VNV

voorzitter VNV was bij netwerk met correct commentaar, wilde niet ingaan op speculaties. Melde ook dat lightning strikes in principe geen machines naar beneden brengen.

Een van de weinig keren dat er correct en proffesioneel commentaar wordt gegeven. En geen sensatiezoekerij

Zie 'ook' H I E R
 
Back
Top