camera en lens voor luchtfoto's

Een goeie flitser is nooit weg, maar je moet er mee leren omgaan. Flitsfoto's, vooral als je maar vanaf een zijde flitst, worden veel harder dan natural-light foto's. Bouncen maakt al veel goed, maar dat moet dan wel kunnen en geeft ook vaak een kleurenwaas. In een cockpit lijkt het me erg moeilijk om goed te bouncen...

Ik heb voor mijn 350D ook een dure flitser aangeschaft en so far hem heel weinig gebruikt... Maar ik ben ook geen echte hobby-fotograaf :)


Thanks for the info! Zal t eens bekijken.
 
Ik heb eens van een professionele fotograaf (luchtfoto's) een middenformaat systeem overgenomen (Pentax 6x7). Blijkbaar is een hoge resolutie belangrijk. En dan heb je voordeel van een zogenaamde full frame spiegelreflex, zoals de Sony alpha 900. Met een scherpe lens erbij, zoals de Zeiss 2.8 28-70 mm. Helaas is deze combinatie niet goedkoop (circa 3800 euro)
 
@ Marty, Ik gebruik nooit tot zelden een flitser voor mijn cockpit foto's; het mooiste en interessantste is het gebruik van aanwezig licht.
In de toekomst wil ik wel gaan experimenteren met portret fotografie en dan is (in)flitsen wel erg interessant, maar de mooiste foto's worden mijns inziens gemaakt met natuurlijk licht.

@ chaseplane, Het was niet een aanzet tot discussie over merk.
Het was, zoals eerder gezegd, mijn persoonlijke mening en aangezien de topicstarter informatie wilde hebben over het type/soort camera en dan kom je bijna onvermijdelijk op bepaalde merken uit.
Verder vind ik diafragma zeker wel een indicatie voor de kwaliteit van de lens en uiteindelijk foto. Hoe groter het mogelijk diafragma, hoe beter foto's met weinig licht worden en hoe beter de kwaliteit van de foto op zich.
 
PH-JPC, mijn opmerking was algemeen gericht, niet specifiek naar iemand. Dus je hoeft je daar niet op aangesproken te voelen, was ook niet de bedoeling ;)