In de krant stond een artikel over een Trans-kist welke een afwijkende route tijdens de nadering op EHRD zou hebben gevlogen.
Verkort stond er het volgende:
Transavia-toestel week af van gebruikelijke route ... zeer uitzonderlijk, maar niet gevaarlijk, beoordeelt de directeur van Rotterdam Airport de afwijkende aanvliegroute van een toestel dat vrijdag angstige momenten opleverde voor bewoners van de noordrand van de stad. Van te laag vliegen was geen sprake, stelt de directeur.
Het toestel kwam te hoog aanvliegen, vertelt de directeur. "Daardoor moest het een wat ruimere bocht nemen om precies op het goede punt voor de landingsbaan uit te komen. Vliegtechnisch was het een prima benadering.'' De piloten zullen door de luchtvaartmaatschappij stevig op deze landing worden aangesproken.
Ik was benieuwd naar:
1. Wat voor approach was dit? Een VOR/DME?
2. Schijnbaar te hoog en te weinig afstand beschikbaar om weer op glijpad te komen?
3. Is het dan procedureel toegestaan om een ruimere bocht te maken om daarna weer op het glijpad te komen. Of dien je dan naar het MAPt te vliegen?
4. Vliegers zullen hierop stevig aangesproken worden. Wat kan je daaronder verstaan?
Oja en mocht het nog een keer voorkomen, kom dan vanaf Foxtrot laag binnen zetten, dan kan ik ook nog een mooi fotootje vanuit mn zolderraam maken en ik zal niemand daarover bellen :biertje:
Verkort stond er het volgende:
Transavia-toestel week af van gebruikelijke route ... zeer uitzonderlijk, maar niet gevaarlijk, beoordeelt de directeur van Rotterdam Airport de afwijkende aanvliegroute van een toestel dat vrijdag angstige momenten opleverde voor bewoners van de noordrand van de stad. Van te laag vliegen was geen sprake, stelt de directeur.
Het toestel kwam te hoog aanvliegen, vertelt de directeur. "Daardoor moest het een wat ruimere bocht nemen om precies op het goede punt voor de landingsbaan uit te komen. Vliegtechnisch was het een prima benadering.'' De piloten zullen door de luchtvaartmaatschappij stevig op deze landing worden aangesproken.
Ik was benieuwd naar:
1. Wat voor approach was dit? Een VOR/DME?
2. Schijnbaar te hoog en te weinig afstand beschikbaar om weer op glijpad te komen?
3. Is het dan procedureel toegestaan om een ruimere bocht te maken om daarna weer op het glijpad te komen. Of dien je dan naar het MAPt te vliegen?
4. Vliegers zullen hierop stevig aangesproken worden. Wat kan je daaronder verstaan?
Oja en mocht het nog een keer voorkomen, kom dan vanaf Foxtrot laag binnen zetten, dan kan ik ook nog een mooi fotootje vanuit mn zolderraam maken en ik zal niemand daarover bellen :biertje:
Last edited: