Arkefly Stewardess Eline bij EO gramma....

"Lekker slim" is volgens mij nep, het is gewoon onmogelijk dat iemand zo dom is.

Geloof me, maar dat is verre van onmogelijk. Sterker nog, je zult er verbaasd over zijn hoeveel domme mensen er zijn. Ik zeil weleens groepen rond op een Botter, en ook VMBO-klassen, en het niveau wat je daar ziet is echt absurd.
 
Zojuist even op uitzending gemist de aflevering gekeken n.a.v. alle commotie rondom het programma. En inderdaad zeg...Wat een beschamende vertoning !!
Ik had Arkefly als nieuwe maatschappij, ondanks de negativiteit in het begin, vrij hoog zitten, maar dat wordt op deze manier toch wel snel teniet gedaan. Errug jammer dat een -zichzelf respecterende- luchtvaartmaatschappij zich door zo'n zielige vrouwelijke medewerker laat projecteren als maatschappij waar alleen maar zuipende en "buiten alle normale grenzen van fatsoen" feestende bemanningsleden werken, die geen rem kennen en zich maar laten gaan.
In elke beroepsgroep komen exessen voor, maar het is toch betreurenswaardig dat de stereotypiteit -waartegen vele bemanningsleden in deze beroepsgroep zich nog steeds dagelijks moeten verzetten- in een half uur niet alleen bevestigd wordt, maar bovendien uitvergroot en versterkt. Een belediging naar de bemanningsleden, die wel op een "normale" wijze in het leven staan. Het is me dan ook een raadsel dat de leiding akkoord heeft gegeven voor deelname aan dit programma. Ik ga er vooralsnog niet van uit dat de leiding van Arkefly van niets wist. De filmploeg is tenslotte mee geweest naar een tropische bestemming en heeft tijdens de vlucht in de cockpit is gefilmd. Kan dat eigenlijk zomaar? Die versterkte cockpitdeur zit toch tegenwoordig altijd op slot in verband met de veiligheid? Zijn er piloten die hier iets over kunnen zeggen?

Groet, AB
 
Last edited:
......als maatschappij waar alleen maar zuipende en "buiten alle normale grenzen van fatsoen" feestende bemanningsleden werken, die geen rem kennen en zich maar laten gaan...........

Een belediging naar de bemanningsleden, die wel op een "normale" wijze in het leven staan.

Groet, AB

Wat is 'fatsoen' en wat is 'normaal'. It is not my cup of tea, maar als mevrouw er behoefte aan heeft om op elke layover 3 locals plus een deel van de crew uit te nodigen op haar hotelkamer, laat haar. Ze valt er toch niemand mee lastig?
 
Ik snap de ophef niet helemaal, ik ben (nog) niet in een vliegtuig werkzaam, maar als neutrale buitenstaander lijkt dit me toch allemaal wat overdreven.

Zolang zij zich tijdens haar werktijd netjes en formeel gedraagt en zich niet seksueel uitlaat tegenover passagiers is het toch geen probleem? Om de taak van een stewardess simpel te zeggen is het de veiligheid van de passagiers waarborgen, en serveren. Wat zij nu buiten haar werk om doet heeft daar geen invloed op.
Een politie agent die zelf drugs gaat verhandelen in zijn vrije tijd is wat anders, die kan daardoor niet meer objectief handelen tegen drugs criminelen. Maar zo een link zie ik niet in de kwestie bij deze dame.

Lijkt mij dus geen probleem wat zij doet. (vanuit de werkgever gezien, moreel gezien is weer een andere discussie ;) )
 
@Oebama

Je hebt gelijk. "Fatsoen" en "normaal zijn" zijn zeer relatieve begrippen. De strekking is duidelijk, lijkt me.

Gr, AB
 
Ze valt er toch niemand mee lastig?

Dat is niet waar. Ze gaat er uitgebreid mee op t.v. en valt daar dus wel degelijk mensen mee lastig. En ja, een t.v. kun je uitzetten, maar dat voorkomt niet dat ze vollop mee werkt om het (verkeerde-) beeld in stand te houden wat mensen al hebben.
Gooi het over een andere boeg. Als er één minister geld in z'n zak stopt, is meteen de hele regering corrupt.
Als er één stewardess los gaat op een layover, dan zal de rest dat ook wel doen... Helaas, zo denken mensen nou eenmaal.
 
Dat is niet waar. Ze gaat er uitgebreid mee op t.v. en valt daar dus wel degelijk mensen mee lastig. En ja, een t.v. kun je uitzetten, maar dat voorkomt niet dat ze vollop mee werkt om het (verkeerde-) beeld in stand te houden wat mensen al hebben.
Gooi het over een andere boeg. Als er één minister geld in z'n zak stopt, is meteen de hele regering corrupt.
Als er één stewardess los gaat op een layover, dan zal de rest dat ook wel doen... Helaas, zo denken mensen nou eenmaal.

daar moet je wel ergens een grens trekken.

er is 1 belg een kinderverkrachter, dus alle belgen zijn kinderverkrachters ?
1 automobilist wordt geflitst op de autosnelweg dus iedereen met een auto krijgt een boete ?
1 piloot crasht een vliegtuig dus alle piloten zijn brokkenmakers ?
 
Een boeiende vergelijking, maar er zijn helaas inderdaad lieden, waarvan ik vermoed dat in ieder geval een deel de Telegraaf leest, die aan de hand van 1 geval algemene uitspraken doen.
De vraag is echter of je je druk moet maken over de mening van die mensen. Het wordt pas storend als zijn op basis van die mening menen dat ze stewardessen moeten lastig vallen omdat ze zo .... zijn.
 
Als er één stewardess los gaat op een layover, dan zal de rest dat ook wel doen... Helaas, zo denken mensen nou eenmaal.

Helaas denken de mensen zo of bedoel je: helaas is dat niet zo:biertje:


Ik zou zeggen niets mis mee, heeft gewoon wat mannelijke hormonen meer. Als wij mannen het zouden doen, zijn we stoer...

Eline, have fun f*ckin´them all:yeehaa:
 
ik vond het wel een amusant programma. Ze zag er tenminste nog redelijk uit. Ik kan me er niets bij voorstellen bij een andere NL maatschappij. Maar dat gedrag is niet alleen bij een stes te bespeuren, mensen die op reis zijn, in hotels verblijven vertonen vaak dat soort gedrag.. Kan amusant zijn of je gaat lekker wat anders doen. Vond het wel dapper van haar je zo laten zien voor EO kijkend nederland.
 
daar moet je wel ergens een grens trekken.

er is 1 belg een kinderverkrachter, dus alle belgen zijn kinderverkrachters ?
1 automobilist wordt geflitst op de autosnelweg dus iedereen met een auto krijgt een boete ?
1 piloot crasht een vliegtuig dus alle piloten zijn brokkenmakers ?

Je vergeet een belangrijk ding. Zij bevestigt het (onjuiste) stereotype beeld van cabine en cockpit crew. Dus voor de duidelijkheid.. mensen hebben dit onjuiste beeld namelijk al van ons.

Als het beeld zou bestaan dat piloten alleen maar vliegtuigen kunnen crashen, zou niemand meer met het vliegtuig gaan.

En als het beeld zou bestaan dat iedere Belg een kinderverkrachter is, zou niemand meer zijn kinderen mee naar België nemen.

In beide gevallen is dit natuurlijk niet zo en dus gaat jou hele vergelijking niet op.

Helaas heeft de gemiddelde Nederlander wel het beeld dat piloten bakken met geld verdienen en cabine en cockpit crew een losbandig leven leiden.

Als dit beeld zou kloppen, zou ik er ook helemaal geen problemen mee hebben. Dan zou ik namelijk elke nacht sex hebben met een ander en bakken met geld verdienen. :grijns: ;)

Grtz Mike5
 
:grijns: heerlijk dat er zulke meiden met een"mannelijke" instelling zijn . Zijn de heren misschien op hun (te kleine) pikkies getrapt . You go girl !!!! van een hemelsblauwe fan
 
Je vergeet een belangrijk ding. Zij bevestigt het (onjuiste) stereotype beeld van cabine en cockpit crew. Dus voor de duidelijkheid.. mensen hebben dit onjuiste beeld namelijk al van ons.

er zijn heel wat mensen die een onterecht stereotiep beeld hebben van mensen uit turkije en marokko, en toch blijven dat populaire vakantielanden.
als er morgen in de krant verschijnt dat er een stelende turk is gearresteerd, dan zal dat ongetwijfeld het foute stereotiepe beeld van sommige individuen bevestigen. gaan er daarom minder mensen naar turkijke op vakantie ? ik denk het niet.

hiermee probeer ik duidelijk te maken dat deze aflevering enkel het stereotype beeld zal bevestigen bij die mensen die toch al overtuigd waren van 'hun gelijk'. de rest zal misschien 2 seconden denken "haha, het is dus toch waar" en het 5 minuten later weer vergeten zijn.
 
Back
Top