Stand van Zaken deel 26

Status
Not open for further replies.
Nee geen slechtere motoriek. slechter ruimtelijk inzicht....
Gaan er veel af bij die stomme vliegtuigplaatjes....
In fijne motoriek zijn vrouwen over het algemeen beter dan mannen
 
Oelala. Thanks CML en thanks het weer...
Heb afgelopen 2 dagen mijn resterende 3 vluchten mogen afmaken in Seppe. Horizon was beter dan in Portugal dus konden gelukkig gisteren meteen vlucht 4 en vlucht 5 doen. Vier ging erg goed, vijf ging erg slecht. Vandaag zes, ging weer wat beter dan 5.

Of ik door ben... ik zou het echt niet durven zeggen. Het is nu afwachten (gemiddeld twee weken hoorde ik?).

Ik hou jullie op de hoogte ;)
 
Airworkers, ik zag net mijn Medische verklaring liggen, waarin staat dat ik class 1 ben goedgekeurd... Kan ik daar toevallig nog iets mee bij andere functies binnen defensie? Ik vermoed van niet, en dat ik dat ding als souvenir mag beschouwen?

Groetjes!
 
Heb vandaag de PO2 gehaald :) Donderdag alweer de VMO1.

PO2 was best pittig, 3 van de 6 vielen ook af daar.
 
Hopjesvla,

Dat ding is zeker geen souvenir! Daar moet je juist hartstikke dankbaar voor zijn dat jij zo'n papiertje in bezit mag hebben. Dit is de hoogste classificatie voor een vliegmedische keuring, in principe ben je nu medisch goedgekeurd voor elk type van luchtvaart (ook KLM e.d.). En nog eens gratis ook!

En ik kan me best voorstellen dat je hiermee wél iets kan binnen Defensie. De KLu werkt niet met clusters (zoals de KL wel doet) maar ik denk dat de vliegerkeuring in cluster 4 ligt (hoogste cluster).

Bewaren dus!!
 
Airworkers, ik zag net mijn Medische verklaring liggen, waarin staat dat ik class 1 ben goedgekeurd... Kan ik daar toevallig nog iets mee bij andere functies binnen defensie? Ik vermoed van niet, en dat ik dat ding als souvenir mag beschouwen?

Groetjes!
Class 1?!?! Ik weet niet wat dat bij de Luchtmacht betekent. Bij de landmacht werken ze in ieder geval met clusters. maar dat zal we niet hetzelfde zijn, daar ik er niet vanuit gaat dat je Maar cluster 1 hoeft te hebben voor vlieger...
 
En ik kan me best voorstellen dat je hiermee wél iets kan binnen Defensie. De KLu werkt niet met clusters (zoals de KL wel doet) maar ik denk dat de vliegerkeuring in cluster 4 ligt (hoogste cluster).

Volgens mij zijn de clusters bij de KL en het Korps Mariniers meer een maat voor de behaalde resultaten op de conditietest. Die liggen denk ik, ook al kan je de scoremaat niet vergelijken, hoger dan de conditie eisen voor de KLu. Cluster 4 heb je nodig wil je bij het KCT of het Korps Mariniers aan de slag (Luchtmobiel volgens mij ook).

En even On Topic ;). Leuk dat er weer wat mensen verder zijn. Was een tijdje stil hier.
 
Binnen de KL kun je er weining mee denk ik, ik ben al cluster 4 goedgekeurd voor de KL. Maar een keuring voor de KL is toch maar een jaar geldig, ik ben nu cluster 4 goedgekeurd, maar als ik over een paar maand naar een andere functie binnen de KL solliciteer, zal ik opnieuw gekeurd moeten worden in Amsterdam.

En bbastienne, het is compleet wat anders dan bij de KL. Van de KLu heb ik nu een certificaat, waarin staat dat ik tot 22-01-2010 medisch class 1 ben goedgekeurd. Class I is voor flight crew member operations, II voor crew member operations en III voor luchtverkeers- en luchtgevechtsleiding. Dus waar bij de KL cluster 1 het laagst en 4 het hoogst is, is dat bij de KLu andersom ;)

Het is in ieder geval niet hetzelfde, een class en cluster.

En Lightning, gefeliciteerd waarmee... Afkeuring? Nou en bedankt :p

Groet
 
OFX, weet je waarom ze afvielen?

Ik weet het wel maar ik weet niet of ik dat hier mag vertellen, het is ook nogal persoonlijk. Maar als je de vele tips leest die in de kennisbank staan (motivatie in orde, alles van de luchtmacht afweten, actief meedoen, netjes gekleed zijn), dan komt het gewoon goed.
 
Gefeliciteerd OFX! En het was hier inderdaad een poosje stil, nice dat er weer leven is op dit sub forum:D
PS: Ik ga waarschijnlijk nadat ik weer ben van vakantie (begin augustus) mijn sollicitatie heractiveren:)
 
Bedankt Silent-D (en de anderen) ;) Ik hoop dat je er nu wel doorheen komt, hoe meer zielen hoe meer vreugd :p
 
Vandaag ben ik helaas afgekeurd tijdens de VMO1 omdat ik een dipje had bij mijn oren op de 8000Hz. Ik mag ook niet meer terugkomen. Gelukkig heb ik de vorige tests wel overleefd, en ben ik een behoorlijke ervaring rijker. Misschien dat ik over een paar jaar, als de economie een beetje bijtrekt, de burgerluchtvaart in ga.

Ik moet nu dus helaas voor altijd een punt achter dit mooie hoofdstuk zetten en me focussen op de toekomst :)

Ik blijf nog wel op dit forum rondhangen om mensen tips te geven en om al die verhalen te lezen ;)
 
Vandaag ben ik helaas afgekeurd tijdens de VMO1 omdat ik een dipje had bij mijn oren op de 8000Hz. Ik mag ook niet meer terugkomen. Gelukkig heb ik de vorige tests wel overleefd, en ben ik een behoorlijke ervaring rijker. Misschien dat ik over een paar jaar, als de economie een beetje bijtrekt, de burgerluchtvaart in ga.

Ik moet nu dus helaas voor altijd een punt achter dit mooie hoofdstuk zetten en me focussen op de toekomst :)

Ik blijf nog wel op dit forum rondhangen om mensen tips te geven en om al die verhalen te lezen ;)

Jammer man.. In ieder geval veel succes in je verdere toekomst.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top