Klu/KIM

ATPL is gewoon een Airline Transport Pilot Licence die is er voor zowel A(ircraft) en H(elicopter). Maar zoals al gezegd om het ATPL te krijgen moet je een CPL hebben met ATPL theorie en 1500 uur en blabla. Bij de KLu moest je zelf die theorie doen en dan kan je gelijkstelling aanvragen. Bij de KM was het zo dat je tijdens de EMVO de theorie al deed en toen nog in Beek je CPL haalde op de Beech King Air, maar dat traject is veranderd sinds de Orions weg zijn volgens mij. Dat moet de heren vissers maar even vertellen. Daar zijn KLu-ers te goed voor :airforce::D

Ik zou me niet zo druk maken voor het traject na de KLu of KM. Je tekent voor iets van 8 jaar (dat veranderd ook constant volgens mij) en daarna is het maar de vraag hoe de markt er voor ligt. Nu heb je bv geen schijn van kans om fatsoenlijk naar de civiele luchtvaart over te stappen, ook niet met KLS/NLS/etc. Alles zit gewoon op slot, terwijl ze 3 jaar lang niet wisten waar ze mensen vandaan moesten halen. Het kan vriezen, het kan dooien.....

Gewoon follow the dream, je leeft nu en over 10 jaar kan alles er weer heel anders uit zien.
 
Gewoon follow the dream, je leeft nu en over 10 jaar kan alles er weer heel anders uit zien.

Ja heb je gelijk in;). Maar marine lijkt mij heel leuk. Maar voor de klm vliegen lijkt mij ook erg leuk. Daarom zit ik een beetje te kijken of ik van de KIM naar de klm kan overstappen hoe dat allemaal zit. Of je moet dan de transport doen. Maar het wordt me iedergeval telkens duidelijker

:rt:
 
Ik heb zat collega's die van de Lynx komen, meestal wel met Kustwacht of bv Trans als tussenstop. KLM vraagt altijd KLu of KM met fixed wing ervaring, Trans en Martinair niet. Maar zoals ik al aangaf, het is natuurlijk net hoe de wind waait, als ze geen mensen kunnen krijgen, gaan de eisen omlaag.
 
Ik heb zat collega's die van de Lynx komen, meestal wel met Kustwacht of bv Trans als tussenstop. KLM vraagt altijd KLu of KM met fixed wing ervaring, Trans en Martinair niet. Maar zoals ik al aangaf, het is natuurlijk net hoe de wind waait, als ze geen mensen kunnen krijgen, gaan de eisen omlaag.

En dan volg je al omscholing bij defensie?
En dan kom je terecht op een fokker? of kan je ook wat anders besturen?
Of hangt dat van je rating etc. af
 
De KLu had een theoriecursus lopen bij de NLS, hoe dat nu gaat weet ik niet. Je solliciteert bij een maatschappij en zij bepalen wat je gaat vliegen. Bij KLM zal dat coco, co Fokker 50 of 70 zijn. Bij Trans is het makkelijker, aangezien zij maar met 1 type vliegen; 737. Type kan je nooit kiezen.
 
Ja heb je gelijk in;). Maar marine lijkt mij heel leuk. Maar voor de klm vliegen lijkt mij ook erg leuk. Daarom zit ik een beetje te kijken of ik van de KIM naar de klm kan overstappen hoe dat allemaal zit. Of je moet dan de transport doen. Maar het wordt me iedergeval telkens duidelijker

:rt:

Ga eens kijken bij een voorlichting voor vlieger! :)
 
Back
Top