lenzen in de cockipt

Zeg meneer jij begint hier met het afzeiken van Quinocky; reageren om te reageren en dat hij nog maar even moet wachten, nadat hij een grapje maakte over iets in jouw post.
Ik spreek jou hier op aan juist omdat ik vind dat dat ongepast gedrag is, dat wil niet zeggen dat ik uit de hoogte doe.

Wat betreft het idee dat iedereen gelijk is hier op airwork; misschien even goed om deze post van Diana nog even te bekijken.
 
ja die piramide..dat is virtueel. in het normale leven zou je elkaar gelijk moeten behandelen.
Of je nu piloot ben of niet of in wording.,stratenmaker. we gaan allemaal naar de plee en hetzelfde komt eruit. En ik zeik qui niet af,maar hij zat te zeuren over mijn post. Dus ik geef mijn mening. Meer niet. Ik kijk heus niet tegn jou op omdat jij volgens die piramide hoger staat dan ik.

Ik werk keihard om piloot te worden. Met een enorme omweg in mijn leven om het te worden, maar als ik het ben betekent voor mij nooit dat een wannabee lager is dan ikzelf.

We zijn er om elkaar te helpen. daar is dit forum voor volgens mij. En alles wat een wannabee plaatst is niet altijd bullshit.. dus ga jij nou maar niet als waarschijnlijk begin 20er zeuren en je meer voelen dan de rest die dat niet is.

en nu weer verder ON TOPIC.. zonder elkaar AF TE ZEIKEN of je meer te voelen
 
Royaldman, je reactie op zowel Quinoki als PH-JPC is wel erg fel. Is niet nodig. Het mag allemaal wel wat vriendelijker zijn, zeker bij wannabe's onder elkaar. Quinoki maakte een onschuldig grapje.

Verder gaat het hier over lenzen in de cockpit, laat dan ook s.v.p. mensen reageren die ervaring hebben in de cockpit, daar heeft de topicstarter het meest aan. Je geeft zelf aan dat men hier is om elkaar te helpen, dat betekent ook dat je pas reageert als je uit (vlieg-)ervaring kunt putten. Er is hier geen postverplichting, enige terughoudendheid in het posten mag best.
 
Royaldman,

Even voor de goede orde, ik had niet de intentie jou af te zeiken. Je moet je goed realiseren dat dit geen persoonlijke aanval op jou is, de zin uit je post viel mij simpelweg op door de formulering ervan. Jouw reactie daarentegen is volledig gericht op mij als persoon, logisch dat PH-JPC er wat van zegt. Jammer dat je zoiets op deze manier opvat en dat je er zo op reageert.

Ten slotte, mijn excuses dat naar aanleiding van mijn post deze hele discussie is ontstaan.
 
Ik heb nachtlenzen... Je slaapt dus met je lenzen in. Dan wordt je hoornvlies dusdanig gevormd dat je overdag prima kunt zien! Nergens last van!!!!! Als je er geschikt voor bent echt een aanrader.

Als het orthokeratologische lenzen zijn(dat zijn nachtlenzen volgens mij), dan is dat niet toegestaan in de luchtvaart. Maar bel voor de zekerheid ff een AMC
 
Bassie hier gebruikt een brilletje, maar wel irritant met frame en die grote David Clark headsets op de LX-LGD bij ons. Die kleine Sennheisers op de andere kisten gaan veel beter. Je voelt namelijk dat frame eenbeetje vervormen onder die DC's.

Lenzen moet ik niet aan denken. Gewoon raar idee vind ik.
 
Ik heb nachtlenzen... Je slaapt dus met je lenzen in. Dan wordt je hoornvlies dusdanig gevormd dat je overdag prima kunt zien! Nergens last van!!!!! Als je er geschikt voor bent echt een aanrader.


Maar hoe lang moet je dan slapen wil je de hele dag fatsoenlijk kunnen zien?

Mijn wekkertje gaat vaak om 0230 en dan heb ik geen nacht van 8 uur gemaakt..
 
Hoe langer je slaapt hoe beter.
Hoe lang je ze in moet hebben om goed te kunnen zien is naar mijn weten afhankelijk van de sterkte van je oogafwijking.

@ Alien;
Nachtlenzen zijn inderdaad keratologische lenzen en niet toegestaan voor een verkeersvlieger.
Ik droeg nachtlenzen en ben twee weken terug daarop voorlopig afgekeurd bij mijn initiële medische keuring..
 
Dat is best zuur om er op die manier niet door te komen.

Over hoeveel tjid mag je dan weer opnieuw de keuring doen?

En bij welke school doe je nu selectie PH RVT?

Groeten
 
@ Alien;
Nachtlenzen zijn inderdaad keratologische lenzen en niet toegestaan voor een verkeersvlieger.
Ik droeg nachtlenzen en ben twee weken terug daarop voorlopig afgekeurd bij mijn initiële medische keuring..

Wut? Voorlopig? Explain please.
 
Klopt, ik moest stoppen met mijn nachtlenzen en ik draag nu weer gewoon zachte lenzen.
Begin juni mag ik terugkomen. De arts zei dat mijn hoornvlies dan wel weer hersteld zou zijn en dat hij me dan wel kan goedkeuren.

@ Royaldman;
Ja dat was inderdaad even zuur. Gelukkig is er nog geen man over boord.
Als alles goed verloopt, begin ik in november aan het Oxford traject van EPST.

Groeten
 
Ik heb zelf lenzen die meer zuurstof doorlaten dan "normale" lenzen.
Tijdens lange vluchten heb ik 0,0 last.

ik heb ze van cibavision: http://www.airoptix.nl


Wat kosten die als ik vragen mag? (ik zag het er namelijk niet bij staan).Ik heb maandlenzen van Hans Anders. Voorheen had ik halfjaar lenzen en die waren prima, maar met die maandlenzen heb ik na 2 uur al gortdroge ogen. Gek word ik ervan, maar heb geen andere keus.
Jouw lenzen lijken een reele optie.
 
Ik heb ook Hans hetzelfde. En heb nooit ergens lastvan.


Verschilt natuurlijk per persoon. Maar ik ga zeker kijken bij jou optie Beech..

Je ogen zijn toch welheel belangrijk tijdens het vliegen.
 
Als het orthokeratologische lenzen zijn(dat zijn nachtlenzen volgens mij), dan is dat niet toegestaan in de luchtvaart. Maar bel voor de zekerheid ff een AMC

In de burgerluchtvaart? Ik ben voor rpl/ppl bezig, ik zal voor de zekerheid bellen! Dank voor de tip!

Vraag me trouwens af waarom het niet toegestaan zou zijn??? Het biedt zoveel meer comfort!!!! Geen lenzen op je oog die droog worden door luchtbehandelings aparatuur etc.
 
Maar hoe lang moet je dan slapen wil je de hele dag fatsoenlijk kunnen zien?

Mijn wekkertje gaat vaak om 0230 en dan heb ik geen nacht van 8 uur gemaakt..


Het is heel verschillend per persoon. Het zou met 5 uur per nacht genoeg moeten zijn. Sommigen dragen ze om de dag (nacht dus). Zelf kan dat wel, maar dan zou ik niet fijn meer vliegen! Ik draag ze iedere nacht. Soms ook minder dan 5 uur hoor, en geen probs.
 
In de burgerluchtvaart? Ik ben voor rpl/ppl bezig, ik zal voor de zekerheid bellen! Dank voor de tip!

Vraag me trouwens af waarom het niet toegestaan zou zijn??? Het biedt zoveel meer comfort!!!! Geen lenzen op je oog die droog worden door luchtbehandelings aparatuur etc.

Voor commerciele/militaire luchtvaart was de motivatie dat het "geen stabiele refractie" opleverde (oftewel je ogen worden gedurende de dag alweer slechter). Ik heb ze ooit ook gebruikt en werd toen tijdens een keuring gebust.
 
Wat kosten die als ik vragen mag? (ik zag het er namelijk niet bij staan).Ik heb maandlenzen van Hans Anders. Voorheen had ik halfjaar lenzen en die waren prima, maar met die maandlenzen heb ik na 2 uur al gortdroge ogen. Gek word ik ervan, maar heb geen andere keus.
Jouw lenzen lijken een reele optie.

Ik had eerst normale maandlenzen en daar kreeg ik ook hele droge ogen van, nu ik de air optix gebruik heb ik nergens last van.
Ze zijn wel duurder dan andere lenzen : € 80,- per paar voor 6 maanden

Ik ga nu de de air optix aqua proberen die schijnen nog beter te zijn...
de prijs daarvan is ook € 80,- per half jaar.
 
Back
Top