cheque inwisselen bij de RABOBANK

flyguy2003

New member
Dames en heren,

Heeft er iemand een idee hoelang het ongeveer duurt voordat het bedrag op de cheque op je rekening is gestort?

Heb dit namelijk voor de eerste keer gedaan en ze vertelden mij daar dat het een week zou gaan duren, is nu al ruim 2,5 week geleden.
Zit bij de RABOBANK en weet dat het per bank anders is, maar als iemand enig idee heeft..........
 
Heel lang, maar ze worden ook regelmatig afgewezen en teruggestuurd, soms pas na een maand. Heb je een kopie van het ontvangst formulier gekregen? Dat willen ze trouwens nog wel eens verkeerd invullen aangezien ze er geen ervaring mee hebben. Ik begin er zelf al niet meer aan. Als je de cheque OGV (Onder Gewoon Voorbehoud) laat storten, zou het sneller moeten gaan, maar het jongetje/meisje aan de balie weet waarschijnlijk niet hoe dat moet....
 
Beste optie is voorlopig nog steeds een kopietje van je cheque maken.
Vervolgens de cheque aan de achterkant tekenen, je rekeningnummer er op
en opsturen naar Bank Of Ireland, DUB Airport, Arrivals Area, Dublin, Ireland.

In mijn ervaring gaat dat veel sneller dan via de bank en worden er niet zo vaak fouten mee gemaakt. De bank stuurt je cheque nl. ook gewoon op naar de BOI.
Het is ook nog eens een stuk voordeliger.

Binnenkort hopelijk via de E-check, dan ben je helemaal van dat gedoe af.
 
hoezo checks eigenlijk? wordt het niet gewoon overgemaakt naar een bankrekening?
 
In Engeland doet men alles met cheques, zelfs bij de supermarkt betalen etc. Engeland is net Europa van heel vroeger.....
 
Bij de ING duurt het meestal een dag of 17 a 18. Kan bevestigen dat cheques nog wel eens worden teruggestuurd. Het is een ouderwets en achterhaald systeem waar veel mis mee is. Begrijp niet dat men aan de overkant van de plas niet overgaat op internationaal internet bankieren.
Voordeel de middenkoers word gehanteerd en de kosten, met name bij grotere bedragen, zijn gering. Mijnsinziens de goedkoopste manier voor incidentele transacties.
 
Back
Top