Auto stijgt op van snelweg

Zie je het al voor je, iedereen in Nederland z'n brevet halen? Denk dat dat voor de meeste toch net niet is weggelegd.
 
Typisch weer Telegraaf. Ik zou niet graag in een land wonen waar iedere boerenlul kan vliegen.
En sinds wanneer zijn het wieken?
 
Never gonna happen....

Brevetkosten: ongeveer 15.000 euro
Tijd en moeite: minimaal één jaar elke week mee bezig zijn; 7 theorievakken,R/T, LPE, min. 45 uur praktijk.
Zo'n vliegauto zal ook niet goedkoop zijn, minimaal 1 ton.
Kosten van het onderhoud (50-uurscheck, regulier onderhoud, BVI, BVL, BAR, etc)
Verzekering.

Als men dan eindelijk zover is om een vlucht te maken van bijv. thuis naar het werk, dan komt eerst de vluchtvoorbereiding:

- Meteo (helft van de tijd zal het weer/zicht/wind VFR vliegen niet mogelijk maken)
- NOTAMS
- Vliegplan
- Navigatieplan, brandstofberekening
- W & B

Dit alles duurt wel een uur, vervolgens de pre-flight checks doen, dus walk around, engine checks, etc. Voordat je zover bent om op te stijgen had je allang met een gewone auto op je bestemming kunnen zijn.

En wat te denken van de enorme aantallen extra kisten in de lucht? Dat is nu al een groot probleem boven de Randstad...:confused: Dan heb je nog de CTR's waar max. een paar vliegtuigen tegelijkertijd worden toegelaten.

Daarnaast ben ik van mening dat alleen mensen met een passie voor de luchtvaart wat te zoeken hebben in de lucht. Dus niet bijv. zakenmensen die tijd willen besparen en zo snel mogelijk van A naar B willen zonder alle rompslomp daar omheen. Dat zal automatisch leiden tot het verwaarlozen van de voorbereiding met alle gevolgen van dien....

Lekker aan de grond blijven met die auto's dus. Tenzij het een volledig geautomatiseerd systeem wordt natuurlijk, maar dat zie ik de komende decennia niet gebeuren.
 
LSA is hier niet toegestaan. Of moet het als experimental gaan vliegen?
 
Last edited:
Beetje offtopic, maar toch de moeite waard:





http://74.125.77.132/search?q=cache:ZSfe0UeRIhEJ:www.randstadrapid.nl/Systeemeigenschappen+randstadrapid&cd=10&hl=nl&ct=clnk&gl=nl (site is helaas offline gehaald, alleen nog te zien in google cache)

Eurlings zou hier eens naar moeten kijken, prachtig initiatief dat dé oplossing van het fileprobleem zou zijn!

Check de video ook waarin het concept helemaal wordt uitgelegd: http://www.randstadrapid.nl/downloads/randstadrapid_trailer.wmv

Zeer snel, schoon (opwekking elektriciteit met bijv. kernenergie) en betaalbaar (kosten worden door het bedrijfsleven gedragen). Met wat speciale wetten moet het mogelijk zijn deze lijn snel aan te leggen zonder last te hebben van allerlei bezwaarprocedures. Het zet in ieder geval meer zoden aan de dijk dan vliegende auto's...:)
 
Last edited:
Hier zou eens naar gekeken moeten worden:
MostComplexInterstate10HighwaysInte.jpg

ca-071_nb_exit_015_02.jpg


Anti tweebaans! Ik vind die carpoolbaan geniaal.
 
Goed punt, dit gecombineerd met een gebruiksvriendelijk en zeer snel metro-achtig vervoerssysteem door de Randstad moet de files toch wel flink verminderen. Oplossen doe je ze nooit helemaal natuurlijk....

Die carpool lanes zijn meesterlijk, in Florida heb ik ze ook vaak gezien. Het loont echt om daarop te rijden, meestal is die strook vrijwel leeg, terwijl er daarnaast file staat....:yeehaa:

Weet iemand of dit al ergens in Nederland bestaat? Als experiment ofzo?
 
Dat experiment hadden we al, en er is toen een proefproces uitgelokt door een advocaat, waarin bevestigd werd, dat je in NL van de wegenverkeerswet de openbare weg niet mag beperken op grond van het aantal inzittenden van een auto. Waarom de regering daarop geen wetswijziging heeft doorgevoerd is me niet bekend.
 
Dat experiment hadden we al, en er is toen een proefproces uitgelokt door een advocaat, waarin bevestigd werd, dat je in NL van de wegenverkeerswet de openbare weg niet mag beperken op grond van het aantal inzittenden van een auto. Waarom de regering daarop geen wetswijziging heeft doorgevoerd is me niet bekend.

Only in the Netherlands...
 
Er zijn allemaal wel leuke tekeningen van. Maar ik heb tot nu toe nog geen enkele echte foto gezien.
 
Ook al zou het geen massa product worden, het ziet er toch wel uit als een best grappig helicoptertje. Vind het wel wat meer hebben dan een R-22 ;) En als ze het dan ook nog een beetje gebruiksvriendelijk maken :)
 
Loesje heeft een heel andere oplossing voor het file probleem:
Als we voor al die files nou eens een locomotief zetten.
 
Carpoolbaan? Stel die baan dan direct beschikbaar voor iedereen. Het aantal auto's is niet het probleem, de capaciteit van de wegen wel. Helaas probeert men allerlei innovatieve dingen te verzinnen, zoals bijvoorbeeld de kilometerheffing, terwijl de oplossing zo voor handen ligt. Zal wel weer iets met geld te maken hebben.
 
Back
Top