NRN base dicht!?

Grasparkiet

New member
Van de website van Ryanair.com

Ryanair, Europe’s leading low fares airline, today (22 Apr) confirmed that it will close its base at Dusseldorf-Weeze with the loss of 2.5m Passengers and 2,500 local jobs if the decision by the OVG Court in Munster to restrict the airport’s operating hours is not overturned. .......

Daar gaan we weer. Ik snap die besluitvormers niet meer hoor. Ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen en of ze ingaan op de dreigementen om het veld als base te verlaten.
 
Hmm, ik betwijfel dat ze de hele base opdoeken want daar loopt het te goed voor - ze zouden zichzelf ook erg mee benadelen. Maar het is natuurlijk wel een mooi drukmiddel.

Overigens vallen de gedwongen sluitingstijden opzich nog wel mee:
Das Oberverwaltungsgericht Münster hat die Starts am Airport Niederrhein auf 6 bis 22 Uhr und Landungen auf 6 bis 23 Uhr eingeschränkt.

Alhoewel ik het een beetje onzin vind, als er ergens een vliegveld is dat in the middle of nowhere ligt dan is het NRN wel.
 
Na jongens, waar zulle we heen met z'n allen

Cagliari of zo... beetje surfend onze stby uitzitten?


Ben benieuwd, zo leuk vind ik dit toch niet...
zullen het voor woensdag a.s. weten denk ik..
 
Ben het totaal niet met je eens fish! Valt wel mee die openingstijden?!?!
Dat is 1 uur per dag eraf voor een x-aantal machines! Die dingen leveren alleen geld op als ze vliegen. Doe 1 uur maal 8 (deze zomer toch) kisten= 8 uur per dag is 56 uur per week wil nog wel even doorgaan maar je snapt wel dat Ryanair dat te veel van het goede gaat vinden!
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren, ik hoop dat jullie je base houden!
 
Ben het totaal niet met je eens fish! Valt wel mee die openingstijden?!?!
Dat is 1 uur per dag eraf voor een x-aantal machines! Die dingen leveren alleen geld op als ze vliegen. Doe 1 uur maal 8 (deze zomer toch) kisten= 8 uur per dag is 56 uur per week wil nog wel even doorgaan maar je snapt wel dat Ryanair dat te veel van het goede gaat vinden!
Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren, ik hoop dat jullie je base houden!

Nou ja, ik vraag me gewoon af of het niet anders in te plannen is. Als ik voor vandaag kijk gaat het om vijf vluchten die in de problemen zouden komen:

Arrivals:
FR 2183 Manchester 23:20
FR 6223 Alghero 23:20
FR 3258 London - Stansted 23:25
FR 8623 Sevilla 23:30

Departures:
FR 6241 Edinburgh 22:50

Jij gaat er in je rekensom van uit dat alle kisten per dag een uur minder kunnen vliegen, maar zo zit het schema ook weer niet in elkaar. Zijn de marges echt zo klein dat het schema niet kan worden aangepast om de base lonend te houden? Ik kan me voorstellen dat ze routes zouden schrappen en wat kisten zouden weghalen als dit gebeurt maar alles opdoeken lijkt me wel extreem.

Overigens vraag ik me wel af of er nog landingen zijn toegestaan in geval van een delay (maar met een boete o.i.d.), of dat precies om elf uur de toren dicht gaat en er geen landing meer mogelijk is.
 
Daar heb je gelijk in, het schema gaat niet van iedere kist uit tot 12 uur. Maar goed de base is nog steeds aan het uitbreiden. Dus daar komen meer arrivals na 23 uur bij.
Ik denk dat de toren dicht gaat, het is volgens mij in duitsland toch zo dat er slechts een x-aantal velden snachts bemand zijn.
Maar Ryanair een beetje kennende vinden ze het geen probleem om een base te sluiten.
10 andere die hen wel willlen hebben. En die wel tot 2400 uur open zijn?!
Wat ik zeg ik hoop voor jullie jongens dat het niet gaat gebeuren! Zou wel behoorlijk k** zijn zeg maar.
 
Als ik het goed begrijp is het slechts 1 persoon die een rechtzaak heeft aangespannen en gewonnen. Democratie viert hoogtij...of naderen we hiermee een dieptepunt??

Ryanair probeert nu door middel van druk de rechtspraak ongedaan te maken. Kan dit zomaar?

(Ik snap natuurlijk ook wel dat ze liever blijven maar dit is wel kort door de bocht).

Winglet
 
Het zou me niet verbazen als de boel gewoon wordt opgedoekt. In het verleden is dat ook gebeurd met Fuerteventura bijv. Afspraken niet nakomen = vertrek van Ryr. heel simpel.
En herrinnert u zich de sluiting van Valencia nog nog nog nog.....
Dat was in principe voor slechts een maand, 6 weken. Nu is het slechts nog een bestemming. En wordt ook minder aangevlogen dan eerst.

Ik duim voor jullie jongens....
 
Volgensmij waren het er 3 omwonenden heb ik ergens zien staan.

Het is iig niet te zien aan het rooster. Mijn rooster gaat gewoon vrolijk door, maar woensdag 29 april weten we meer.
Ik hoop alleen dat ik niet helemaal me baan kwijt raak, maar een andere base krijg.

Tegenwoordig is het hebben van een baan een luxe en of dat nu in NRN is of een andere base binnen Europa, tja dan doet dat er niet toe zolang de rekeningen betaald kunnen worden.
 
Hmmmmmmmmmmmmmm. Overload had hier geloof ik gereageerd. Maar nu is m'n post weg en ik heb niks van de moderators gehoord. Heb ik dan op het verkeerde knopje geklikt of stond er iets in wat niet mocht?
 
er is iig morgen om 11 uur een meeting voor al het FR based personeel op NRN airport.
ik ben er iig bij.

ben benieuwd.....
 
Ik ook. Aansluitend mag ik nog een PMI/TFS doen en dan ben ik een maand vrij.
Zal vast met APCOA praten over een refund van mijn parkeerkaart :traantjes
 
niet veel nieuws uit de vergadering... als er wat zinnigs te melden valt komt het hier snel terecht
 
Op de website van Airport Weeze staat:

The higher administrative court of Munster constrained the opening hours at airport Dusseldorf-Weeze. From May 2, 2009 airplanes cannot depart after 10pm and are not allowed to land after 11pm anymore. Consequently the following Ryanair flights that depart after 10pm and land after 11pm will no longer be available for booking, for travel after May 2, 2009: Alghero, Dublin, Edinburgh, Faro, Lamezia Terme, London Stansted, Malaga, Marrakech, Sevilla, Venice Treviso and Wroclaw. Ryanair flights departing before 10pm and landing before 11pm are not affected. All affected customers who have already booked these flights, will hear directly from their airline, if there is any update.
 
Het gerechtshof heeft tot uiterlijk gister 17:00 de tijd gehad om tot een oordeel te komen.

Wij weten nog niet wat het is geworden.

Hopelijk meer duidelijkheid in de loop van de dag.


wat ik eerder zei klopt niet dat het om 3 omwonenden gaat. het gaat om 1 persoon die woont op 3.5NM in het verlengde van baan 27.
 
Back
Top