hoofddoek ?

Volgens mij mag het wel, maar of je bij sollicitaties veel kans maakt lijkt mij de vraag. Aangezien er bij normale banen al mensen met een hoofddoek worden afgewezen als ze kunnen kiezen tussen met en zonder. Denk ik dat het voor de luchtvaart helemaal geld hoe spijtig dat ook is.
 
Volgens mij mag het wel, maar of je bij sollicitaties veel kans maakt lijkt mij de vraag. Aangezien er bij normale banen al mensen met een hoofddoek worden afgewezen als ze kunnen kiezen tussen met en zonder. Denk ik dat het voor de luchtvaart helemaal geld hoe spijtig dat ook is.

Waarom zou het voor de luchtvaart helemaal gelden?
Je gaat er zomaar vanuit dat iedere selecteur discrimineert en dus illegaal bezig is.
Net zoveel kans als op een 'normale' baan in mijn ogen.

ECHTER, heeft (bijna) ieder luchtvaart bedrijf uniformvoorschriften waarvoor getekend moet worden alvorens men begint. En hier zou het best eens zo kunnen zijn dat het dragen van een hoofddoek niet is toegestaan.

Ook blijkt uit het bericht van de topicstarter niet of het hier om civiel of luchtmacht gaat. Ik vraag me af hoe de luchtmacht tegenover het dragen van een hoofddoek staat.
 
Waarom zou het voor de luchtvaart helemaal gelden?
Je gaat er zomaar vanuit dat iedere selecteur discrimineert en dus illegaal bezig is.
Net zoveel kans als op een 'normale' baan in mijn ogen.

ECHTER, heeft (bijna) ieder luchtvaart bedrijf uniformvoorschriften waarvoor getekend moet worden alvorens men begint. En hier zou het best eens zo kunnen zijn dat het dragen van een hoofddoek niet is toegestaan.

Ook blijkt uit het bericht van de topicstarter niet of het hier om civiel of luchtmacht gaat. Ik vraag me af hoe de luchtmacht tegenover het dragen van een hoofddoek staat.

Ik bedoelde dat het in het bedrijfsleven ontzettend moeilijk is om een baan te vinden voor mensen met een hoofddoek. In de luchtvaart is het vinden van een baan voor iedereen moeilijk dus het lijkt me nog lastigere met een hoofddoek. Ook al mogen bedrijven niet discrimineren als kunnen kiezen tussen iemand met en iemand zonder dan kiezen ze meestal voor iemand zonder. En die met hoofddoek krijgt gewoon te horen dat zij niet voldoet.
 
ECHTER, heeft (bijna) ieder luchtvaart bedrijf uniformvoorschriften waarvoor getekend moet worden alvorens men begint. En hier zou het best eens zo kunnen zijn dat het dragen van een hoofddoek niet is toegestaan.

of juist verplicht...
 
Hoe wil je een headset dragen met een hoofddoek?

Zo dus:
hindi24_.jpg


Het bewijst maar dat het kan, maar inderdaad, het hangt van je werkgever af of het toegestaan is...

Opvallend aan die foto is dat die uit Saoedi-Arabië komt, waar vrouwen niet mogen autorijden. Maar kennelijk dus wel vliegen.
 
Zo dus:
hindi24_.jpg


Het bewijst maar dat het kan, maar inderdaad, het hangt van je werkgever af of het toegestaan is...

Opvallend aan die foto is dat die uit Saoedi-Arabië komt, waar vrouwen niet mogen autorijden. Maar kennelijk dus wel vliegen.

Wel heel erg met 2 maten meten dan wel vliegen maar niet autorijden!
 
Wel heel erg met 2 maten meten dan wel vliegen maar niet autorijden!

Klopt. Als mijn geheugen nog naar behoren werkt las ik vorig jaar in de krant dat er een vrouwelijke captain nog heeft geprobeerd om dat te laten veranderen. Zij vond het (erg begrijpbaar) volstrekte onzin dat ze wel mocht vliegen, maar niet na de vlucht zichzelf naar huis mocht rijden.

Totaal offtopic natuurlijk. Sorry.
 
Het enige bezwaar wat ik mij zou kunnen bedenken is dat het misschien lastig/gevaarlijk is om hem op te houden met de sterke rotorwind. Net als dat er zo ver ik weet over het algemeen geen stropdassen worden gedragen. Maar zet er een helm op en het probleem is opgelost lijkt mij.
 
Ik ben van mening dat een airline moet neutraal zijn dus geen hoofddoek, david ster, kruis etc etc. Het is heel duidelijk dat sommige culturen niet echt met elkaar kunnen opschieten dus lekker neutraal spelen...
 
De vraag is: Mag je piloot worden? Het antwoord is ja. Er bestaat geen enkele regel in de JAR, welke het dragen van een hoofddoek uitsluit.
 
Ik ben van mening dat een airline moet neutraal zijn dus geen hoofddoek, david ster, kruis etc etc. Het is heel duidelijk dat sommige culturen niet echt met elkaar kunnen opschieten dus lekker neutraal spelen...

Waarom ? een vliegmaatschappij is toch geen overheidsinstelling... is een prive bedrijf en die mogen doen wat ze willen... de klant kan kiezen met wie hij/zij wil vliegen.. een vliegmaatschappij heeft geen maatschappelijke functie..
 

Dat ding waar je o.a. je zonnebril, ipod, telefoon en portemonnee in transporteert...

Mijn vorige 2 posts waren overigens ironisch. Een uniform heet niet voor niets uniform, oftewel ''gelijk''. Ik vind persoonlijk dat elke religieuze of persoonlijke uiting niet bij een uniform hoort. Ik heb ook vaak geen zin om me te scheren of om een stropdas te dragen, maar dat hoort bij de representativiteit van het beroep. In deze westerse samenleving vind ik ook een hoofddoek niet representatief voor geüniformeerde beroepen.
 
Back
Top